שוק מחנה יהודה, ריק מקונים בשל החשש מהקורונה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)
שוק מחנה יהודה, הבוקר (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

היום, בשוק – תנועת לקוחות דלילה; המסעדות עברו למשלוחים

בעקבות תנועה דלילה של קונים במחנה יהודה, מסעדות רבות מציעות שירות משלוחים עד הבית; יו"ר ועד בעלי העסקים בשוק טלי פרידמן מבהירה כי בעלי העסקים החיוניים עובדים כרגיל, כמו למשל מאפיות ובסטות של פירות וירקות ותבלינים ופיצוחים

פורסם בתאריך: 15.3.20 15:17

בשוק מחנה יהודה נרשמה היום, ראשון, תנועה דלילה מאוד של קונים. בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות להימנע מהתקהלות – רבים בחרו שלא להגיע למתחם הקניות הירושלמי. כמו כן, בהתאם להנחיות החדשות – מסעדות רבות ברחבי השוק סגרו את העסקים. במטרה לשרוד את המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה – רובן כבר החלו לערוך שירות משלוחים.

"החלטתי להפעיל שירות משלוחים של מסעדת 'המוציא' עד הבית וזאת כדי שכל שתושבי ירושלים יוכלו ליהנות מהתפריט שלנו, גם בימים מורכבים אלו", מספר בשיחה עם "כל העיר" שף אבי לוי, מבעלי מסעדת "המוציא" ברחוב יפו. "אנו ניערך החל משעות הבוקר המוקדמות ונכין ארוחות שלמות למשפחות וגם מנות בודדות. בנוסף יהיו ארוחות שבת מלאות, קינוחים ואפילו חמין לשבת. אני רוצה לאחל לכולם בריאות איתנה ומי ייתן ובעזרת השם נעבור את המשבר הקשה הזה בהקדם ועם בשורות טובות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שוק מחנה יהודה ריק מאדם, בעת משבר הקורונה (צילום: רננה)

שוק מחנה יהודה, היום (צילום: רננה)


גם במסעדת האוכל הביתי הוותיקה בשוק מחנה יהודה – "רחמו", עברו לראשונה למשלוחים. לירון קרן, בעלת מסעדת רחמו אומרת ל"כל העיר" כי "מכורח הנסיבות אנו נאלצים ליישר קו עם ההנחיות החדשות של ראש הממשלה ושר הבריאות, ולכן החל מיום ראשון מסעדת רחמו תהיה סגורה, ואנו נעבור לתפריט משלוחים בלבד. כולי תקווה שבקרוב מאוד המצב הקשה יהיה שייך לנחלת העבר והצבע יחזור במלוא עוצמתו לשוק מחנה יהודה, ולכל בעלי העסקים ברחבי ישראל שעובדים ימים קשים ביותר".

מסעדת "עזורה" הוותיקה במתחם העיראקי נסגרה, ובעליה מציעים טייק-אווי. שבי שרפלר, מבעלי מסעדת "עזורה" מספר ל"כל העיר" כי "המסעדה עובדת במתכונת טייק-אווי. אנחנו מרגישים תסכול מאוד גדול, אבל אין לנו יותר מדי ברירות, אנחנו נמצאים בקלחת הזו כמו כולם. זה מה יש. מתמודדים עם זה. אנחנו עדיין לא במשלוחים – צריך לוגיסטית להיערך לזה, אנחנו לא בנויים לזה, אבל בעת הצורך, אם נצטרך, נתאים את עצמנו גם לסיטואציה הזו".

שרפלר מציין כי "כרגע אין עובדים במסעדה, רק בני המשפחה נמצאים כאן. אנחנו מעבירים את האוכל דרך החלון, אין שולחנות, אין כסאות בחוץ, אין תיירים".

עוז אשר, מבעלי חנות 'עוז דגים' בשוק, מתאר כי האווירה היום בשוק מחנה יהודה עכורה, וגם הם מתכוונים להתמקד בעיקר במשלוחים. "השוק ריק, התחושה לא טובה", אומר אשר, "הרבה חנויות סגורות, ויש תחושה של אי ודאות. הרבה בעלי עסקים שואלים – מאין הם ישלמו שכירויות? מי שהעסק שלו לא פתוח – מאיפה הוא ישלם? ביום שני צפויה להגיע אלי סחורה חדשה – אז נעבוד עם פחות פועלים, נעבוד עם כפפות ומסכות, אנשים לא ייכנסו לחנויות – כמובן שנבצע משלוחים".

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן מוסיפה ומדגישה בשיחה עם "כל העיר" כי "בעלי המסעדות ובתי הקפה בשוק מחנה יהודה השכילו במיידי לפתוח את עסקיהם למשלוחים או לחלופין ל-T.A. כבר ביום ראשון בבוקר מספר עסקים בירושלים פתח את האופציה בפני לקוחותיו להגיע ולקחת אוכל או קפה הביתה".

פרידמן מבהירה כי בעלי העסקים החיוניים עובדים כרגיל, כמו למשל מאפיות ובסטות של פירות וירקות ותבלינים ופיצוחים. "כל מי שמוכר לחמים, ביצים, פירות וירקות, תבלינים ופיצוחים עובד כרגיל", מבהירה פרידמן. "אנו בשוק מחנה יהודה מאמינים כי הגעה אל השוק היא מה בטוחות שיש בזכות העובדה שהשוק נמצא במרחב פתוח' רחב וגדול ואיננו סגור. אנו מבקשים מבאי השוק להגיע ולערוך את קניות ביתם ללא עיכובים מיותרים, ובכך נסייע בשמירת המרחב בין באי השוק. שוק מחנה יהודה הוא הכי בטוח".




תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם יכולים להיות סגורים ולחיות עוד 50 שנה בכייף .אפה כול המיליונים הא עזורא הא רחמו .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר