עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: ארנון בוסאני, שלומי כהן)
עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: ארנון בוסאני, שלומי כהן)

משבר הקורונה בירושלים | לאחר נתק של למעלה משנה: הצעת העזרה של ברקוביץ לליאון

ל"כל העיר" נודע כי בשיחה שהתקיימה במוצ"ש הציע יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ לראש העיר משה ליאון להניע מאות ממתנדבי התעוררות לטובת הסיוע העירוני. "אין פוליטיקה בימי משבר"

פורסם בתאריך: 16.3.20 20:57

לאחר נתק של למעלה משנה, למעשה מאז שהתפוצצו השיחות הקואליציוניות – במוצ"ש שוחחו ראש העיר משה ליאון ויו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות. ל"כל העיר" נודע כי ברקוביץ התקשר לליאון והציע לסייע בעבודת המערך העירוני במטרה לנצח את משבר הקורונה. בין השאר הציע ברקוביץ כי מתנדבי התעוררות – מדובר במאות מתנדבים ומתנדבות ברחבי העיר – יתגייסו למען הפעילות העירונית בחירום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ברקוביץ הציע בשיחה כל סיוע שהתעוררות יכולה לבצע, הן בדיוני החירום בעירייה, בהנעת מערכי מתנדבים של התנועה, בקידום פתרונות לעסקים בעירייה ואל מול המדינה ועוד.

"משבר הקורונה הוא משבר לאומי המחייב התייצבות משותפת", מוסר ברקוביץ ל"כל העיר", "תנועת התעוררות מחויבת לציבור הירושלמי ומוכנה לכל שיתוף פעולה נדרש עם ראש העירייה ומערכי העירייה השונים. אין פוליטיקה בימי משבר, אני משוכנע כי הציבור הירושלמי רוצה לראות את המנהיגות משתפת פעולה בעת הנוכחית. אנחנו רתומים לכל מאמץ שיידרש עם נסיון, יכולת ארגון, כוח גדול של מתנדבים ומוטיבציה גבוהה. אני מאמין כי ביחד, באחריות אישית ובערבות הדדית, נצלח את המשבר המורכב הזה".

בהתעוררות עוד מציינים כי בשיחה הובהר כי משבר החירום מחייב לשים את הפוליטיקה בצד ולהתמקד במאמצים החברתיים והאזרחיים, התעוררות לא תעסוק בנושאים האופוזציוניים בהפעלת שאילתות בתקופה זו, אלא תתמקד בהפעלת מאמצים לחיזוק וסיוע לתושבים בעיר.

מלשכת ראש העיר נמסר ל"כל העיר" כי "ראש העיר משה ליאון עושה לילות כימים למען תושבי ירושלים בשבועות האחרונים, יחד עם חברי הנהלת העיר, מנהלי ועובדי עיריית ירושלים המסורים. חברי סיעת התעוררות מוזמנים להצטרף לעשייה העירונית בזמן מורכב שכזה, שמחנו כשנרשמו במאגר המתנדבים העירוני".

כזכור, בבחירות המוניציפליות לראשות העירייה, שהתקיימו לפני למעלה משנה ליאון גבר על ברקוביץ בהתמודדות על ראשות העיר. בחודש הראשון נרשמו מגעים לכניסתם של 7 חברי סיעת התעוררות לקואליציה של ליאון, אולם אלו התפוצצו וכיום הסיעה יושבת במושבי האופוזיציה.



בתוך כך, בתנועת התעוררות מעדכנים כי החל ממחר, שלישי בבוקר, 17.3, יחל לפעול בבית הספר לאומנויות חמ"ל שייתן מענה לנפגעי הקורונה ולאלו שנמצאים בבידוד, וזאת בשיתוף פעולה עם עמותת "לב אחד". את המערך יפעילו מתנדבי התעוררות – עד כה כמות המתנדבים עומדת על כ-500.

לביא אייזמן מתנועת לב אחד מוסר: "בעקבות ההוראות החדשות של משרד הבריאות אזרחי ישראל נמצאים במצב חדש ולא מוכר הגורם לצרכים חדשים ומורכבים, ולשם כך פתחנו ביחד עם תנועת התעוררות חמ"ל שיענה לכל בקשה או צורך של אזרחי ישראל בכלל ותושבי ירושלים בפרט".

טל דנון, פעיל התעוררות מוסיף ומוסר: "לפני כמה ימים הבנו שיש צורך אמיתי לעזור לתושבים רבים שנפגעו מהקורונה ונמצאים בבידוד. תוך זמן קצר רבים מפעילי התעוררות נרתמו למשימה ויחד הצלחנו לגייס תוך פחות מ-24 שעות מאות מתנדבים שרק רוצים לסייע לתושבים בבידוד הזקוקים למצרכים כמו מזון ותרופות. היום נפגשתי עם נציגי 'לב אחד' והיה ברור שאם נאחד כוחות השלם יעלה על סך חלקיו. החמ"ל המשותף יחל ממחר לתת מענה לכל אזרח ברחבי העיר ירושלים. נעשה את הכל על מנת לעזור לתושבי העיר לעבור את המשבר ולהתמודד עם המצב החדש".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר