ניידות משטרה סוגרות רחובות במאה שערים (צילום: מנחם קולדצקי)
ניידות משטרה סוגרות רחובות במאה שערים (צילום: מנחם קולדצקי)

הממשלה בדרך להחלטה – סגר על השכונות החרדיות בירושלים

בעקבות בני ברק: הממשלה צפויה להחליט בקרוב האם להטיל סגר על מוקדי התפרצויות הקורונה בירושלים - שכונות הר נוף, מאה שערים, גאולה, רוממה, רמות ובית וגן. בעיריית ירושלים ממתינים להכרעה

פורסם בתאריך: 4.4.20 21:11

אחרי בני ברק – האם ממשלת ישראל תקבל את ההחלטה המתבקשת להטיל סגר על שכונות חרדיות בירושלים, שבהן נרשמת תחלואה גבוהה של קורונה. בעיריית ירושלים ממתינים להחלטת הממשלה. במידה ותתקבל החלטה שכזאת – הפיקוד על השכונות יעבור לפיקוד העורף.

מדובר בשכונות הר נוף, מאה שערים, גאולה, רוממה, רמות ובית וגן, שבהן כאמור ישנם מספר חולי קורונה גבוה, יחסית לשכונות אחרות בירושלים. בדומה לבני ברק, הממשלה עתידה לקבל הערב החלטה האם להכריז על שכונות אלו "אזור מוגבל". בבני ברק כיום התושבים לא מורשים לצאת מהעיר למעט במקרים מיוחדים כמו לצורך טיפול רפואי, השתתפות בלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה או העברת קטין שהוריו חיים בנפרד. בנוסף, מורשים להיכנס לבני ברק – ספקי מזון, כוחות הביטחון, ההצלה והרפואה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לצד השכונות החרדיות בירושלים הממשלה בוחנת האם להטיל סגר כללי גם על מודיעין עילית, בית"ר עילית ואלעד.

יש לציין כי ביום ראשון נשאלו קוראי "כל העיר" במשאל – האם צריך לכפות סגר על השכונות החרדיות? 84 אחוזים מהעונים למשאל חושבים שכן. 16 אחוזים מהעונים במשאל ענו שאין לדעתם סיבה להחריג את השכונות החרדיות משאר שכונות העיר.

בשבוע האחרון נרשמו עימותים קשים בין כוחות המשטרה לבין תושבים חרדים קיצוניים שהפרו את הגבלות הקורונה בשכונת מאה שערים, שבה ישנה התפרצות קשה של הנגיף. אפילו אתמול בערב והיום בבוקר, שבת, החלו התפרעויות במאה שערים לאחר שכמה הפרו לפי החשד את הגבלות משרד הבריאות למניעת התפשטות הקורונה, חלקם תקפו שוטרים.

נכון לאתמול, יום שישי, מספר חולי הקורונה בירושלים עבר את ה-1,000. למעשה, לפי נתוני פיקוד העורף, אחד מכל 6.5 חולים בקורונה – ירושלמי. עד אתמול התגלו 1,092 חולים מאומתים. בעיריית ירושלים ובמשרד הבריאות צופים כי מספר החולים בירושלים ימשיך לעלות בימים הקרובים וזאת בשל הגברת מספר הבדיקות הכולל בעיר, במיוחד בשכונות החרדיות ובמזרח העיר, שם נפתחו מתחמי 'היבדק וסע'.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יפה

    לצערי לא רק בשכונות החרדיות אנשים מזלזלים בהנחיות. אני גרה בתלפיות, באיזור שבו גרים גם דתיים לאומיים וגם חילונים. היום בפארק ליפשיץ יצאו לגן שעשועים עשרות אנשים וילדים קטנים. המשטרה באה 4 פעמים וביקשה ברמקול לחזור לבתים. חצי שעה אחר כך- כולם יצאו שוב. המשטרה לא נתנה דוח לאף אחד. גם ביום רביעי בקניות באושר עד בתלפיות היו המוני אנשים. ולא הקפידו בכלל על מרחק. אני ניסיתי להתרחק ואנשים התקרבו אלי. אז אל תאשימו רק את החרדים. גם החילונים והדתיים לאומיים לא בסדר והיה ראוי שייאכפו את החוקים והסגר בכל מקום כי האנשים הלא ממושמעים האלו מסכנים את החיים של כולנו!!!!!

  2. אחת ממאה שערים

    הנה חכו תכף מתחיל כאן תגובות אנטישמיות אחת אחרי השני אתם החילונים פשוט אוהבים את זה ומחכים לנו בפינה איפה יהיה עוד להשמיץ אותנו החרדים נכון זה כיף מאוד גדול אז תמשיכו אם כיף לכם תמשיכו להאמין לתקשורת מבלי לבדוק נתונים בשטח כמו סתומים תמשיכו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב שגם בשעה קשה זו נגררים לשנאה ופילוג בעם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר