מחאת החרדים בכיכר ספרא, מתחם קאנטרי רמות (צילומים: דוד פרלמוטר - מחאות החרדים, מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)
מחאת החרדים בכיכר ספרא, מתחם קאנטרי רמות (צילומים: דוד פרלמוטר - מחאות החרדים, מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)

סערת קאנטרי רמות – 'פורום השבת' ל"כל העיר": "מצער מאוד לראות שליאון פועל בצורה שפוגעת במעמד השבת"

'פורום השבת' בירושלים, שיזם השבוע את ההפגנה נגד פתיחת הקאנטרי החדש ברמות בשבתות, מוסר ל"כל העיר": "אנחנו מצפים מראש העיר ומחברי מועצת העיר שיתעשתו ויעצרו את הדרדור החמור"

פורסם בתאריך: 24.7.20 07:55

בשבועות האחרונים לא שקט בשכונת רמות. לקראת פתיחת הקאנטרי החדש בשכונה, שיפעל גם בשבתות, החלו קבוצות חרדים להפגין נגד הפתיחה בשבת.

"פורום השבת של ירושלים", שמורכב מפעילים חרדים ברחבי העיר, יוצא נגד נציגיהם בסיעות החרדיות במועצת עיריית ירושלים ונגד ראש העיר משה ליאון. "בשנים האחרונות פעלנו רבות, בהובלת הרבנים בעיר ובתיאום עם חברי מועצת העיר, לחיזוק מעמדה של השבת ולבלימת הפרצות הגדולות שנעשו בתקופתו של ראש העיר הקודם ניר ברקת. הבחירות האחרונות הראו שבאמת יש רוב בעיר שחשובה לו שמירת השבת", מציין פורום השבת, "חשוב לו צביונה היהודי של העיר, וחשוב לו שיעמוד בראשות העיר אדם שיתייצב לימין השבת והיהדות בעיר, על רקע זה נבחר משה ליאון לראשות העיר, ועל רקע זה גם נחתמו ההסכמים הקואליציונים. מצער מאוד לראות שלמרות רצון תושבי העיר ולמרות ההתחייבויות והמגמות שלשמם נבחר, פועל מר ליאון בצורה שפוגעת במעמד השבת וממשיך לשנות את צביונה של ירושלים, ובמקום לחזק את שמירת השבת בעיר הוא עוד פותח מקומות נוספים שמשנים את פני העיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד מוסיפים ומוסרים ב"פורום השבת" ל"כל העיר" כי פתיחת הקאנטרי ברמות, חידוש המכרז לשכירת רכבים גם בשבת ואירועים נוספים מאלצים אותנו לשוב ולהתריע ולפעול למען שמירת השבת בעיר, כפי שפעלנו רבות בשנים האחרונות. אנחנו מצפים מראש העיר ומחברי מועצת העיר שיתעשתו ויעצרו את הדרדור החמור, ולא יתחמקו באמתלות כאלו ואחרות".

כזכור חברי פורום השבת הובילו את המאבק לסגירת מתחם התחנה בשבתות, לפני הבחירות ואחרי הבחירות, אך כידוע ללא הצלחה וללא תמיכתם של רוב הנציגים החרדים במועצה.

כפי שפורסם ב"כל העיר", עיריית ירושלים פרסמה את המכרז להפעלת מתחם קאנטרי רמות. על פי המכרז, הקאנטרי, כולל הבריכה, יפעל בשבתות ובחגים – בדיוק כמו בריכת רמות הוותיקה. ביום ראשון השבוע הפגינו מאות חרדים ברחבת כיכר ספרא נגד פתיחת הקאנטרי החדש ברמות בשבתות. המפגינים צעקו וקראו לראש העיר משה ליאון שלא לפתוח את הקאנטרי בשבתות.

חבר המועצה יוחנן ויצמן (יהדות התורה) הוסיף ואמר השבוע ל"כל העיר" כי "זו הפרה של הסטטוס קוו וההסכמים הקואליציונים עם כל הסיעות. בניגוד לגורמים שמנסים להגיד שסגרו בריכה אחת ונפתחת בריכה אחרת זה לא נכון, בנוסף כתנאי לאישור תקציב למקום התחייב ראש העיר הקודם ניר ברקת שהבריכה בקאנטרי לא תיפתח בשבת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סאונדמן

    כל המופעים של הדוסים במוצאי שבתות.מתקיימים הודות ליהודים בתפקיד גויים של שבת במיוחד בשעון קיץ. אני עד לכך!

  2. תמי

    ותודה לדרעי וגפני (בשם נכד הרב) שהביאו את ליאון- נציגו של ליברמן. ברקוביץ לא היה חושב לשניה לעשות את זה בשכונת רמות אבל ליאון יודע שדרעי וגפני לא יצייצו נגדו.
    נושא לחקירה

  3. חילוני בעיר הקודש

    מה בכלל צריך בשכונה חרדית קנטרי????? למה אין בשכונה חילונית כמו רמת בית הכרם??

  4. משה טואיל שליט"א רב שכונת רמות

    אני עשיתי תפילה נגד הקנטרי. פעם אחת וזהו כי אמרו תהיה בשקט נסדר לך בתי כנסת ומוסדות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר