אלעד עמדי (צילום: פרטי)
אלעד עמדי (צילום: פרטי)

סערת אלעד עמדי והנחיית בימת יום העצמאות: אוהדי הפועל ירושלים מאיימים בצעדים משפטיים

עמדי נבחר להנחות את אירועי הבמה המרכזית ביום העצמאות, זאת למרות דברי הסתה וקריאה לאלימות לכאורה נגד הפועל ירושלים ואוהדיה בתחילת חודש ינואר. בכיכר ספרא מתחמקים מתשובה עניינית, והאוהדים האדומים מסרבים להתפשר

פורסם בתאריך: 18.4.23 21:06

בתחילת השבוע פרסמה עיריית ירושלים את האירועים הצפויים ביום העצמאות ה-75 לישראל, ובין הבמות השונות ומופעי הענק שצפויים ברחבי העיר נבחר התקליטן אלעד עמדי, שדרן רדיו ירושלים, להנחות את מופעי הבמה המרכזית בגן העצמאות. על ההנחייה ותקלוט בשעה מאוחרת יותר יקבל עמדי סך של כ-8,500 שקלים.

הבחירה בעמדי מעוררת מאז תחילת השבוע סערה, כאשר נשמעת התנגדות מקרב אוהדי הפועל ירושלים בכדורגל, זאת בשל דברים שאמר עמדי בתוכנית הרדיו 'עמדינה' ברדיו ירושלים בתחילת חודש ינואר – אז הוא טען כי ביציע אוהדי הפועל ירושלים שרפו דגלים, קרא לחלק מהאוהדים אנרכיסטים ואף איים באלימות באופן ממשי כשאמר "אני אוכיח לכם למה יהיה שווה לי לשבת בבית סוהר על מישהו כמוכם. זה לא איום. זאת הבטחה".



 

 

במכתב ששיגרו היום, שלישי (18.4) חלק מאוהדי הפועל ירושלים לראש העיר משה ליאון הם מבקשים לבטל את הבחירה בעמדי. "בחירתכם במר עמדי להנחות אירוע ממלכתי המאורגן וממומן על ידי העירייה, הינה מעשה שיש בו להדיר קבוצה גדולה של תושבים, אוהדי הפועל ירושלים, שלא יראו את מקומם באירוע שכזה", נכתב על ידי האוהדים. "הזמנת מר עמדי להנחות את האירוע יש בה משום עידוד הסתה לאלימות ומתן לגיטימציה להתנהגות בריונית ומסוכנת. אנו דורשים כי עיריית ירושלים תשקול מחדש את הזמנתו של מר עמדי להנחות את האירוע, ותביא בין שיקוליה את אינטרס הציבור, את הפגיעה ברגשותיהם של כלל תושבי העיר לרבות אוהדי הפועל ירושלים ואת הפגיעה החמורה של עיריית ירושלים כגוף שלטוני באמון הציבור".

עוד כתבו האוהדים: "אנו קוראים לעיריית ירושלים לשוב בה מהחלטתה להעניק את הכבוד שבהנחיית האירוע לאדם מסוגו של מר עמדי. ככל שלא תעשו כן ולא תודיעו עד יום חמישי הקרוב, 20.4.2023, על ביטול ההחלטה ניאלץ לשקול נקיטת צעדים משפטיים לביטול ההחלטה על מנת לתקן את המעוות הקשה שיצא תחת ידכם".

בנוסף למכתב, בתחילת השבוע נפתחה עצומה נגד הבחירה בעמדי, כשבין היתר גם סגן ראש העיר יוסי חביליו מביע התנגדות נחרצת לבחירה בעמדי, וגם הוא שיגר מוקדם יותר הערב מכתב לראש העיר (וגורמים נוספים בעירייה). במכתב, שחתום גם על ידי חברת המועצה לורה ורטון, הם מבקשים "לשקול שנית את הנושא ולבחור בדמות מאחדת ומתונה אשר תנחה את בימת יום העצמאות המרכזית במקום אלעד עמדי".

מהפועל ירושלים נמסר: "אלעד עמדי שוב הוזמן להנחות אירוע מטעם עיריית ירושלים, והפעם – לא פחות מאת החגיגה המרכזית של יום העצמאות. דווקא בו, מכל אנשי הבידור והתרבות שצמחו בבירת ישראל, בחרה העירייה כפנים של חגיגות ה-75 למדינת ישראל. לא להאמין.

"עמדי, כזכור לרע, הסית בתוכניתו ברדיו ירושלים לאלימות כנגד תושבי העיר, אוהדי הפועל ירושלים ("אני אוכיח לכם למה יהיה שווה לי לשבת בבית סוהר בגלל אנשים כמוכם", בין שאר פנינים), והשמיע שלל תובנות מעוררות שאט נפש בהזדמנויות שונות ("אסתר חיות עם נבוט", "יש שלבים בחיים שאת רוצה לקחת אקדח ובאמת לעשות את מה שהשמאל הקיצוני רוצה לעשות פה?") – שהביאו את הרשות השנייה לקבוע בעניינו כי "חופש הביטוי אין פירושו החופש לגדף, לבזות ולהשפיל בני אדם בשל דעותיהם ואמונותיהם… אין מקום לנצל את המיקרופון לאיומים ולהסתה". בעקבות התבטאויות אלו הושעה השדר פעמיים ע"י התחנה. כמו כן, בימים אלו מנהל המועדון הליכים משפטיים כנגדו.

"בחירתה של העירייה בעמדי המגדף והמסית כפרנזטור באירוע סימבולי שכזה היא אומללה. האם זו הדוגמא החינוכית שאנחנו רוצים שתועבר לילדי העיר? האם אלו הערכים שמקדמת העירייה? אנו קוראים לראש העיר משה ליאון ולעיריית ירושלים להתעשת ולחזור בהם, ולא לתת אשרור לשיח פרוע שבמפורש מעודד אלימות".

בעיריית ירושלים, יש לציין, לא מתרגשים בינתיים מהמחאה. בכיכר ספרא עומדים מאחורי הבחירה בעמדי, כפי שעשו לפני פסח – כשהשדר/מנחה הוזמן להנחות את טקס המצטיינים של העירייה.

במענה לפניית "כל העיר" בנושא נמסר מעיריית ירושלים: "הנושא נמצא בבירור בבית המשפט והעירייה תדון בנושא רק לאחר החלטת בית המשפט. עיריית ירושלים מחבקת את הפועל ירושלים ואת אוהדיה ואינה צד במחלוקת הפרטית שיש בין עמדי לאוהדים".

יצוין כי בתגובה מוקדמת יותר בעירייה מסרו "אלעד עמדי מנחה אירועים וטקסים בעירייה מזה מספר שנים. הטענה נגד הזמנתו של עמדי לטקס הינה מצד חבר מועצה אחד וזאת לאור הבחירות המתקרבות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נעמה לוי

    אני לא מבינה מדוע העירייה מתעקשת להשאיר את עמדי כמנחה הטקס,מדוע היא מנסה לכפות אותו.עבר שמה חתול שחור,בין עמדי לאוהדים.בטוח שיש פה פוליטיקה.אם האוהדים לא יבואו לטקס זו תהייה ההשפלה הכי גדולה ןעמדי בתור מנחה ארועים ודי ג'יי…הקהל שלו יהיה מאד מוגבל

  2. אוהב ישראל

    עמדי אלעד ידוע כאוהב ישראל,אוהב המדינה ואוהב עם ישראל.אני כמאזין יום יום לרדיו ירושלים נהנה לשמוע שהוא קורא לאחדות,רעות, לאהבת הארץ,לאהבת העם היהודי שמירה על החוק ואפילו ביקש לאיחוד כל הגושים לממשלה אחת אחרי כל מערכות הבחירה לכנסת.צר לי על המקטרגים והמלעיזים.מזמין אותכם להאזין לתוכנית שלו ולההינות משעתיים יפות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר