המבנה ברחוב יפו 21 (צילום: שלומי הלר)
המבנה ברחוב יפו 21 (צילום: שלומי הלר)

מבנה בית בנק לאומי ברחוב יפו: תשואה של כ-365 אחוזים בעשור

השבוע נמכר המבנה ברחוב יפו 21 תמורת 110 מיליון שקלים. בשנת 2009 נמכר המבנה תמורת 30 מיליון שקלים בלבד

פורסם בתאריך: 3.12.19 09:42

בית בנק לאומי ברחוב יפו 21 נמכר במהירות שיא של יממה אחת בלבד לאחר פרסום המודעה למכירתו. המבנה, בן 9 קומות שממוקם בסמוך לכיכר ספרא, נמכר תמורת 110 מיליון שקלים. יצוין כי המוכרים הרוויחו תשואה של כ-365 אחוזים בתוך עשור, זאת לאחר שהם רכשו את המבנה תמורת 30 מיליון שקלים בשנת 2009.

יש לציין כי את המבנה רכשה חברת 'סידני וויליאם ואנה' שבבעלות איש עסקים ירושלמי. ל"כל העיר" נודע כי בכוונת החברה להקים במבנה בית מלון.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המבנה ההיסטורי הוקם בשנת 1925 ועוצב על ידי האדריכל היהודי המפורסם אריך מנדלסון. עם בנייתו הוא היה למבנה הגבוה ביותר בירושלים. המבנה המיתולוגי שימש בעבר את בנק אנגלו פלשתינה, ובמהלך השנים הוא שימש את בנק לאומי.

בשנים האחרונות, מאז נמכר בשנת 2009, הושכר המבנה לשימוש של משרד האוצר ומשרד הרווחה. בשנים הללו פעלו בעלי הנכס לקבל היתר לשיפוץ חלק מהמבנה, אך למרות מדיניות הבנייה המקלה לאורך תוואי הרכבת הקלה, ועדת השימור העירונית לא אישרה את השיפוץ.



עו"ד אריאל אזולאי, שמייצג ומלווה את בעלי הנכס הקודמים (המוכרים) ומומחה בתחום שמאות ונדל"ן, מסביר את התשואה הגדולה ומציין כי "כמעט ואין בניינים כאלה בירושלים, שהם באמת רשומים בטאבו ולא בחכירה מהפטריארך ואפילו לא חכירה ממנהל מקרקעי ישראל אלא על חלקה עצמאית לגמרי. מעבר לכך, יש למבנה 4 כיווני אויר מכיוון שאין לו דופן משותפת עם מבנים אחרים, ויש גם נוף נהדר לכל ירושלים. אם מוסיפים לכך את הלוקיישן האסטרטגי מבינים את ערכו".



עו"ד אזולאי מוסיף עוד כי "המוכרים השביחו את הנכס בצורה מושלמת, וקיבלו תשואה פנומנלית בהתאם לתקופה שהם החזיקו בנכס במשך 10 שנים. בסך הכל הם מאוד מרוצים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר