הפועל ירושלים נגד ולנסיה (צילומים: ניר קידר)
הפועל ירושלים נגד ולנסיה (צילומים: ניר קידר)

היכרות עם ולנסיה, יריבת הפועל ירושלים בחצי גמר היורוקאפ

הספרדים נחשבים לקבוצה הטובה במפעל ואל הסדרה הם מגיעים עם מאזן מדהים של 15 ניצחונות לעומת שני הפסדים, שאחד מהם נגד הפועל. האם זה אפשרי?

פורסם בתאריך: 9.3.17 12:12

ולנסיה הספרדית היא יריבתה של הפועל ירושלים בחצי גמר היורוקאפ. כך נקבע אמש (רביעי), כשהספרדים ניצחו את חמיקי מוסקבה (76:92) והשלימו 1:2 בסדרה.

אל חצי הגמר, בניגוד לרבע הגמר נגד גראן קנריה, הפועל מגיעה ללא יתרון ביתיות, כך שהמשחק הראשון והשלישי (אם יהיה בו צורך) יתקיימו בוולנסיה, כשהמשחק השני יתקיים בארנה.

המשחק הראשון בספרד יתקיים כבר ביום שלישי הקרוב, 14.3. המשחק השני, שיתקיים בארנה, ייערך ביום שישי הבא, 17.3, בשעה 14:00. השלישי, אם כאמור יהיה בו צורך, צפוי להתקיים ביום רביעי ה־22.3 בספרד.

בהפועל, חשוב לציין, מגיעים אל הסדרה הזו מעמדת האנדרדוג וכשבקבוצה ישנה תחושת סיפוק גדולה מעצם ההגעה לחצי הגמר. למרות זאת, במועדון אומרים השבוע כי "כולם יודעים שהחלום זה היורוליג ואולי זה יתגשם כבר בשנה הבאה, דרך זכייה ביורוקאפ".

את ולנסיה רובכם כבר מכירים, וכך גם הפועל, שכן שתי הקבוצות נפגשו בשלב הבתים הראשון של היורוקאפ. ואם רוצים לשאוב עידוד, אזי נזכיר כי את המשחק הראשון, שנערך בוולנסיה, ניצחה הפועל 77:81. גם המשחק השני בשלב הבתים היה צמוד, אך הפעם היו אלה הספרדים שניצחו במשחק החוץ, אך רק אחרי מותחן גדול ובשתי נקודות הפרש בלבד (86:84).

ההפסד להפועל, אי שם בחודש אוקטובר, היה היחיד של ולנסיה במפעל עד להפסד לחימקי ביום שישי שעבר, מה שאומר שמאז רשמו הספרדים 14 משחקים רצופים ללא הפסד ביורוקאפ. ואם זה לא מספיק מבהיל, אז יצוין כי ולנסיה נחשבת לקבוצה החזקה והמעוטרת ביותר בתולדות הירוקאפ עם שלוש זכיות במפעל.

על הקווים בוולנסיה עומד פדרו מרטינס, מאמן ותיק ומוערך מאוד בספרד. הקבוצה היא אחת ההתקפיות ביורוקאפ – 83.5 נקודות בממוצע למשחק שמציבים אותה במקום הרביעי, כשבנוסף היא קבוצת ריבאונד מצוינת – 37.9 בממוצע למשחק והמקום השני במפעל.

למרטינס סגל רחב, והוא מנצל אותו כמעט עד תום ומשתמש ברוטציה רחבה מאוד, כשהשחקן עם הכי הרבה דקות הוא פרננדו סן אמטריו הנהדר, עם 22.2 דקות בלבד. שחקן משמעותי אחר של הספרדים הוא הסנטר המונטנגרי בויאן דובלייביץ', שתורם 12.2 נקודות עם 6.4 ריבאונדים בממוצע. הפועל תצטרך לשים לב גם לשני שחקני הכנף – חואן מורו סאסטרה ורומאין סאטו הוותיק.

את עמדת הרכז חולקים סאם ואן רוסום הבלגי וגיום ויוואס הספרדי, כשגיבוי בעמדות הפנים ישנו פייר אוריאלה, ויל תומאס ולוק סיקמה.

יש לציין כי שני שחקנים משמעותיים בוולנסיה יחמיצו את המשחקים נגד הפועל בשל פציעות – הסנטר האוקראיני ואצ'יסלאב קרבצוב והרכז הצרפתי אנטואן דיו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר