מצלמות המהירות בכביש בגין (צילומים: אורן בן חקון)
מצלמות המהירות בכביש בגין (צילומים: אורן בן חקון)

ירושלים מובילה במספר מצלמות האכיפה המותקנות ברחבי העיר

על פי נתוני אור ירוק בירושלים מותקנות שבע מצלמות אכיפה, שתי מצלמות מהירות וחמש מצלמות רמזור

פורסם בתאריך: 13.6.17 09:20

שתי מצלמות מהירות בכביש בגין וחמש מצלמות רמזור (בצומת גולדה מאיר יגאל ידין, בצומת יגאל ידין דרוק שלמה, בצומת דרך חברון דניאל ינובסקי, בצומת דרך חברון התנופה ובצומת שדרות זלמן שזר שדרות נורדאו) פועלות כיום ברחבי ירושלים. כך נמסר השבוע מעמותת אור ירוק.

 

על פי נתוני אור ירוק, ירושלים ניצבת במקום הראשון (ביחד עם חיפה) בארץ במספר המצלמות הפועלות בה עם שבע מצלמות אכיפה.

בעמותת אור ירוק מציינים כי ברחבי הארץ אמורות לפעול 300 מצלמות אכיפה בקטעי דרך מסוכנים. בפועל ישנן 147 מצלמות אכיפה בלבד, ביניהן 91 מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ו־56 מצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. יצוין כי מתוך כלל המצלמות, 50 ממוקמות בתוך הערים, שבע מהן, כאמור, בירושלים.

"מטרת המצלמות היא להרתיע את הנהגים מפני נסיעה במהירות מופרזת או חציית צומת באור אדום", נמסר מאור ירוק. "כאשר נהג מודע לכך שישנה מצלמת מהירות באזור נסיעתו, הוא נוסע לאט יותר וכך נמנעת תאונה פוטנציאלית".

מנתוני משטרת ישראל, כך נמסר מאור ירוק, עולה כי בחינה השוואתית של מספר תאונות הדרכים לאחר שנה ממועד הצבת המצלמות, מצביע על ירידה של 26 אחוז במספר התאונות.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק מוסיף כי "גורם מפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים הוא מצלמות האכיפה. לכן לא ברור מדוע המשרד לביטחון הפנים לא משלים את הפרויקט של הצבת 300 מצלמות אכיפה בכל רחבי הארץ, היכולות להציל חיים. כשנהג רואה מצלמת מהירות או מצלמת אור אדום, בולטת ומשולטת, הוא מוריד את הרגל מהגז וממתן את צורת הנהיגה שלו. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".

באור ירוק מוסיפים ומדגישים כי מסקר שערכה העמותה עולה כי 71 אחוז מהציבור בישראל תומך בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר