נחל פרת, עינות צוקים (צילום: דורון ניסים)
נחל פרת, עינות צוקים (צילום: דורון ניסים)

ירושלים, גנים לאומיים ושמורות טבע סביב לה

קחו מקל, קחו תרמיל ובואו לבקר בשמורות ובגנים באזור ירושלים, בהם גם נחל פרת, הרודיון ועינות צוקים. טיול נעים

פורסם בתאריך: 16.9.17 18:38

רשות שמורות הטבע מציעה לקבל את השנה החדשה עם בילוי משפחתי בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע בירושלים וסביבתה. בין השמורות והגנים נמצא גם נחל פרת (עין פרת), שבו תיהנו מנפלאות הטבע של נחל שוקק ובריכות טבעיות, תפגשו צמחייה ובעלי חיים הגרים בשמורה, ותכירו את מעשי ידי האדם בעת העתיקה. המים של עין פרת היו מוקד משיכה למתבודדים ולנמלטים בכל שנות ההיסטוריה, כמו ירמיהו הנביא מענתות או הנזיר המתבודד הראשון חריטון, שראו ונפעמו מבריכות המים.

בפארק לאומי הרודיון תוכלו לטייל בארמון נופש מלכותי. זהו סיור במקום שבו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו ונתן לו את שמו. באתר תצפית נוף מרהיבה למדבר יהודה וירושלים, ביקור בארמון מבוצר וירידה למאגרי המים ולשרידי קבר הורדוס שנחשפו לאחרונה באתר.


עינות צוקים (צילום: דורון ניסים)

עינות צוקים (צילום: דורון ניסים)


ואיך אפשר בלי להעיף עפיפון לשנה החדשה? בגן לאומי בית גוברין תוכלו לברך את השנה החדשה ולהעיף עפיפונים צבעוניים מעל תל מורשה, הניצב בראש הגן ומשקיף על מרחבי השפלה. אפשר להביא עפיפונים מהבית או לקנות במקום. כמו כן יתקיימו באתר תצפיות מודרכות על המרחבים המרשימים הנשקפים מן התל. (שבת, 23.9, 10:30-15:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון).


נחל פרת (צילום: דורון ניסים)

נחל פרת (צילום: דורון ניסים)


אופציה נוספת לבילוי היא השמורה הנמוכה בעולם – עינות צוקים. לכבוד ראש השנה יתקיימו סיורים ב"שמורה החבויה" ובהם תקבלו את השנה החדשה עם כתיבת ברכות ואיחולים לטבע ולים המלח המתייבש. בנוסף יתקיים סיור היכרות עם נווה המדבר הגדול בישראל ובעלי החיים המיוחדים החיים בו, לצד סיפורו של ים המלח הגווע. (ד'-שבת, 23.9-20.9, 10:00, 12:00, 14:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר