עודד קטש (צילום: ניר קידר)
עודד קטש (צילום: ניר קידר)

דעה | שקט בארנה: הסגל כמעט והושלם, אבל הפועל עדיין לא נראית מפחידה

בזמן שמכבי רודפת אחרי שמות גולים, הפועל רדומה וגם ההחתמה של טרנט לוקט לא בדיוק הרעידה את הארנה. האם הקבוצה שבנה עודד קטש שוב תקרוס במאני טיים? | טור דעה

פורסם בתאריך: 13.8.19 19:09

השקט המופתי בהפועל ירושלים מטריד. הסגל אמנם על סף השלמה, זאת לאחר צירופו של טרנט לוקט האמריקאי. לוקט, מספר 3 שיכול לשחק גם כגארד, משלים את הקו האחורי האדום. כעת על המאמן עודד קטש למצוא את הזר האחרון ‑ סנטר חזק ואגריסיבי.

בינתיים, האוהדים לא נלהבים במיוחד, חלק מוצאים נחמה בייחודיות של המאמן, והנה דוגמא: "אני נהנה לראות שבמקום להרכיב פאזל לפי הוראות היצרן, הקבוצה נבנית משחקנים שלא מוגבלים לעמדה אחת", כתב על כך שאול אולמרט, אחד מאוהדי הקבוצה המפורסמים, מייסד 'פלייבאז' ובנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בפייסבוק, והוסיף: "לקטש חשוב למצוא שחקנים שיכולים להבין לבד מה נדרש מהם במשחק נתון ולהתאים את עצמם".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


האם מהלך כזה יצליח? העונה הקודמת הבהירה שבלי סדר בעמדות הפועל עלולה לקרוס תוך שניות לתוך עצמה ולהחריב משחקים שלמים. הפלאשבקים מהמסירות הנוראיות של ליאור אליהו ליציעים, שחקן שלא הבין מה הוא עושה על המגרש, עולים לי.

ומה עושים האוהדים בינתיים? מנצלים כל רגע בעונת המלפפונים. "אנחנו אוהדי הפועל ירושלים מרימים את הכפפה ובונים מוזיאון אוהדים בכניסה ליציע העידוד במטרה להכניס את כל האוהדים לטירוף וללמד את הדור הצעיר על ההיסטוריה והערכים של הפועל", נכתב בעמוד שנפתח בהדסטארט לצורך גיוס כספים למיזם הייחודי. "אנו מזמינים את כלל אוהדי הפועל י-ם להיות חלק מהפרויקט… מטרת המוזיאון היא להכניס את אוהדי הפועל לטירוף לפני משחקים, לחנך את הדור הצעיר ולספר להם את הסיפור של הפועל ירושלים מיום היווסדה ועד היום וליצור אווירה ביתית חמה ואדומה". רעיון מבורך ומדהים.

***

"מקום ראשון יהיה הפתעה, מקום שלישי אכזבה, על מקום שני אני חותם". על משפט הזה לא חתום אייל חומסקי, חלילה, אלא, תחזיקו את עצמכם, משה חוגג. שלושה ניצחונות ברצף בגביע השוקו הספיקו לסחרר את הבעלים של בית"ר. אז נכון, הצהובים-שחורים השקיעו בתקופת טרום העונה סכומי כסף אדירים, הביאו לפה ישראלים מבטיחים, הזיעו כדי להגדיל את כמות המנויים, וחוגג עצמו שבר דיסטנס ושמר על קשר ישיר עם האוהדים בפייסבוק. הכל טוב ויפה, אבל להצהיר לפני שהחל המשחק הראשון בליגה שמקום שלישי ייחשב לאכזבה? בפעם האחרונה שבדקתי, מכבי תל אביב עדיין מועמדת כמעט ודאית לזכייה בתואר (למרות הכישלון במוקדמות הצ'מפיונס), כשעל המקום השני מתמודדות קבוצות חזקות דוגמת הפועל באר שבע, מכבי חיפה ואפילו מכבי נתניה. חוגג שוב לא מרסן את עצמו, רק חסר שיבהיר שרוני לוי מזכיר לו את יורגן קלופ.


אלון סין משה (צילום: פרטי)

אלון סין משה (צילום: פרטי)


***

הפוליטיקאים המקומיים שלנו אוהבים את הקבוצות הירושלמיות גדולות ומנצחות. הם יקלידו בעמודי הפייסבוק שלהם כשהפועל ירושלים תזכה בגביע המדינה בכדורסל ויברכו ברשת החברתית את הבית"רים אם ירוצו (טפו טפו, חמסה חמסה) לאליפות. הכל בשביל עוד לייק, קומנט או שייר, העיקר להגדיל את החשיפה ברשת. אם היינו לפני הבחירות המוניציפליות הייתם קולטים את הפוליטיקאים שלנו נוהרים ליציעים, מזגזגים מחולצה אדומה לצעיף צהוב, צוהלים עם הקהלים כאחורי האוטלראס. מעצבן שאף אחד מהם לא הניף את היד כדי להקליד כמה מילים טובות על ההיסטוריה שעשתה קבוצת בית"ר ירושלים נשים בכדורגל, שפתחה לפני מספר ימים את העונה הראשונה שלה. וואחד היסטוריה. עופר ברקוביץ', איכה? עו"ד עינב בר כהן, מה איתך? ראש העיר משה ליאון, התעוררת?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חגי נתי

    עודד קטש וגיא הראל לא יודעים מזה הבנה עמוקה של כדורסל לצערי שוב העונה תכשל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר