הפקקים בשכונת מלחה (צילומים: רועי אברהם)
הפקקים בשכונת מלחה (צילומים: רועי אברהם)

הבשורה של גילה היא הסיוט החדש של מלחה: התושבים זועמים על החלטת העירייה להעביר לאזור טדי את מתחם הטסטים

לאחר החלטת העירייה להעתיק את מתחם הטסטים משכונת גילה לאזור מלחה, יו"ר ועד התושבים אומר ל"כל העיר": "לא תקין שהדבר הונחת עלינו בלי שום תיאום"

פורסם בתאריך: 15.2.20 17:43

הבשורה של תושבי גילה היא הסיוט החדש של התושבים במלחה: הודעת עיריית ירושלים כי מתחם הטסטים באפ-טאון גילה, שהיה מוקד למאבק ממושך של התושבים, יועתק למתחם בסמוך לאצטדיון טדי, יוצר זעם גדול בקרב התושבים במלחה, שגם כך סובלים בחודשים האחרונים מעומסי תנועה בלתי אפשריים בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה.

בשיחה עם "כל העיר" מעלה יו"ר ועד התושבים במלחה דרור בקל טענות רבות וקשות כנגד החלטת העירייה. "אנחנו בתור שכונה מוכה לא מסוגלים לקבל עוד מפגע, כבר עכשיו האזור לא מכיל את התנועה שזורמת אליו ביומיום", אומר בקל ומדגיש כי, "כבר היום המצב הוא בלתי אפשרי. זה ברור שהעברת מתחם הטסטים לאזור רק תוסיף למצוקה ולכן אנחנו חוששים מאוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד אומר בקל: "תושבי גילה זעקו ולחצו להוציא את מתחם הטסטים משכונתם, אז אני מניח שזה באמת מטרד שקשה לחיות איתו. אצלנו גם כך יש רשימה ארוכה של מפגעים שהעירייה יצרה בעצמה לאורך השנים תוך תכנון לא נכון של אגן מלחה. אז נכון – אנחנו נהנים משיתוף פעולה מצד ראש העיר והעוזר שלו עופר איובי בדברים מסוימים, ומצד שני אנחנו מקבלים את הנחתות האלו, באמת לא ברור מה קורה פה – זה מזכיר לי אישה מוכה, היא פעם חוטפת סטירה ופעם חיבוק".

מה שמטריד את בקל יותר מכל היא העובדה שלא נעשה שום שיתוף ציבור, וזאת למרות המודעות של העירייה למצב הבלתי נסבל מבחינת התנועה במלחה. "אנחנו שמענו על זה רק דרך התקשורת, וזה מאוד לא תקין שוועד השכונה והמינהל הקהילתי לא היו בתמונה. זה הונחת עלינו כעובדה. הציפייה שלי היא שלא רק שיידעו אותנו, אלא שיתאמו איתנו דבר שכזה. זה לא תקין. אני לא מבין למה יש מינהלים קהילתיים שמייצגים את התושבים אם לא עובדים מולם".



יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, מתייחס אף הוא לנושא ואומר: "אני שמח שהמאבק הציבורי של תושבי גילה הצליח, ומתחם הטסטים ייצא מגילה. לדעתי היה נכון למקם את הטסטים באזור תעשייה ולא באזור מגורים, והמלצתי על אזור תעשייה עטרות. המיקום שנבחר על ידי עיריית ירושלים, בסמוך לטדי, אמנם איננו בשכונת מגורים אך אינו מיטבי. אמשיך לפעול מול העירייה ומול שר התחבורה לביצוע מסלולי טסטים בכל רחבי העיר, שיתחלקו באופן שווה, כדי למנוע פגיעה בתושבי שכונת מלחה ופת".

יש לציין כי מהודעת עיריית ירושלים בנושא העתקת מתחם הטסטים מגילה, שפורסמה מוקדם יותר השבוע, נראה כי הם מודעים למצוקה שיוצר מתחם טסטים לתושבים. בהודעה נכתב "הקץ לסבל של תושבי שכונת גילה" – אולם נראה כי לא נעשתה חשיבה על התושבים במלחה.

ראש העיר משה ליאון ציין בהודעה: "אני מברך על ההסדר החדש להפעלת מתחם מבחני הנהיגה בירושלים. עשינו מאמצים רבים מזה חודשים רבים, כדי שהמתחם החדש לא יהיה בגילה, בלב שכונת מגורים. אני שמח שהצלחנו. נמשיך להיות קשובים לכלל התושבים, ולעשות את המיטב למענכם".

בעקבות תלונות התושבים במלחה נמסר מעיריית ירושלים: "מתחם מבחני הנהיגה עובר למיקום שלא ישפיע כלל על השכונות הסמוכות אליו ושאר שכונות העיר. מסלולי מבחני הנהיגה נקבעים מראש באופן ממוחשב; המסלולים שיקבעו יהיו בפיזור בכל חלקי העיר, כך שלא תהיה שכונה שתרגיש בעומס מבחנים חריג. חשוב להדגיש כי היציאה והכניסה למשרדי מבחני הנהיגה נמצאים מחוץ לשכונות מגורים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מ.ירושלים

    מר ברקוביץ' אתה תשלח את הילדים שלך ללמוד נהיגה בעטרות . טוב שאתה לא העיר מקווה שלא תעבור את אחוז החסימה בפעם הבאה. .לא תרמתי כלום עד עכשיו יפה תעשה אם תתפטר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נקווה שסוף סוף הסיוט הזה יצא מגילה. מתחם הטסטים ממוקם בלב ליבה של שכונת גילה כבר כמה שנים, והופך את הנהיגה בה לכמעט בלתי אפשרית, ואת החניה באיזור אסטרטגי של השכונה למבצע של ממש. פתאום תושבי מלחה, שבמשך כמה שנים שולחים את ילדיהם לחסום עם רכבי ה'ל' שלהם את גילה, לא מוכנים שמתחם הטסטים יהיה באיזור טדי??? אצלהם זה אפילו לא בתוך השכונה, אלא רק באיזור סמוך, ולזה הם מתנגדים?? כל עוד הבלאגן הוא בגילה, שכונה שהיא פח האשפה של ירושלים, אז הכל בסדר, וברגע שזה עובר לאיזור אחר (אפילו לא לתוך שכונה אחרת) אז העולם מתהפך? מאוד מעניין. ולגבי ההחלטה שלכאורה נבעה מההבנה הפתאומית ל'סבלם של תושבי שכונת גילה' – סביר להניח שסבלם של התושבים מעניין את העיריה כקליפת השום. יותר הגיוני שההחלטה נפלה כי עם התרחבות עבודות הרכבת הקלה, כל הכניסות והיציאות לשכונת גילה, וכן רחובות רבים בתוך השכונה, הם חפירות ובורות וחסימות, כך שללמוד בשכונה הזו נהיגה הפך ללא כל כך יעיל. בקיצור – עניין של כדאיות ולא מתוך התחשבות חלילה בתושבי גילה. אבל תהיה הסיבה אשר תהיה, בואו נקווה שהסיוט הזה אכן הסתיים, כי החיים בגילה הם גם כך סיוט מכל כך הרבה בחינות, שלפחות נקווה שרכבי לימוד הנהיגה אכן יעזבו את השכונה

  3. 1

    בגילה זה בלתי אפשרי, גם לימודי נהיגה, גם טסטים, גם עבודות. הכי סובלים הם התלמידים.

  4. טל

    תושבי שכונת מלחה סובלים ממחסור עצום של מקומות חניה ומעומס בלתי אפשרי של תנועה לפחות פעם בשבוע בעת משחקים באצטדיון טדי ובארנה.
    הבשורה לפיה מתחם הטסטים יועבר לאתר המהווה את העתודה האחרונה של חניה לשני האתרים הגדולים האלה היא בשורה רעה במיוחד לתושבי האזור. הודעת העירייה, כאילו המתחם יעבור למיקום שאינו משפיע כלל על התושבים – היא פשוט אחיזת עיניים מוחלטת. המתחם יצמצם עוד יותר את מספר מקומות החניה באיזור – וישלח את כל מי שאין לו חניה בדיוק לשכונות הסובבות כמו שכונת מלחה ושכונת הקטמונים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר