העבודות בפת-משה ברעם (צילום: שלומי הלר)
העבודות בפת-משה ברעם (צילום: שלומי הלר)

עבודות התשתית בירושלים: גידול בכמות התביעות נגד עיריית ירושלים

רוכבת אופנוע, שהחליקה בחוזקה ברחוב הרוזמרין בגילה, שבו מבוצעות עבודות כביש הגישה תביעה נגד העירייה; בתביעה אחרת נטען כי נזק נגרם לניידת משטרה בתלפיות בשל עבודות קרצוף בכביש; העירייה: "קיים גידול בפניות ובתביעות הקשורות בנזקים הקשורים בעבודות"

פורסם בתאריך: 21.9.20 16:43

עבודות התשתית בירושלים בתנופה אדירה – בהמשך לכך, בעיריית ירושלים מוסרים ל"כל העיר" כי בעקבות ריבוי העבודות נרשם "גידול בפניות ובתביעות הקשורות בנזקים הקשורים בעבודות אלו".

מתביעה שהוגשה החודש לבית משפט השלום בירושלים עולה כי רוכבת אופנוע, תושבת העיר, החליקה ברחוב הרוזמרין בגילה ב-23.4.20, ולטענת הכביש היה מקורצף ומלא בחול. כמו כן, באזור לא הוצב שלט אזהרה לנהגים והמקום לא גודר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בתביעה מתואר כי רוכבת האופנוע נסעה בדרך חברון לכיוון גילה, והחליקה בחוזקה על הכביש בעת שפנתה ימינה לרחוב הרוזמרין, וזאת עקב כך, על פי כתב התביעה, כי הכביש היה מקורצף, מלא חול ולכלוך בעקבות עבודות עפר שבוצעו בכביש על ידי העירייה או מי מטעמה.

לנהגת, מצויין בכתב תביעה, "לא היתה כל אפשרות לראות את המפגע ולהתכונן כדי לעצור ולמנוע את הנזקים הקשים שנגרמו לרכושה של התובעת".

לאור הנזקים שנגרמו לרוכבת האופנוע כתוצאה מהתאונה, הנהגת הגישה תביעה פיצויים בסך של 8,975 שקלים.


הכביש המוביל לגילה (צילום מתוך כתב התביעה)

(צילום מתוך כתב התביעה)


בין שלל הנימוקים אודות אחריות העירייה למפגע בכביש כפי שעולה מהתביעה זה הפרת החובות שבחוק על ידי העירייה כדלקמן; הותירה במקום ציבורי שפתוח לתנועת מכוניות – כביש פגום ולא דאגה לתקנו. בנוסף, לטענת התובעת העירייה לא הציבה שלט אזהרה ולא גידרה את המקום המסוכן לתנועת מכוניות.

בכתב התביעה עוד נכתב כי "התובעת היא בעלת רישיון נהיגה עם ותק עתק משנת 1980, נהגת זהירה, שכל השנים לא ביצעה אף תאונה שבאשמתה ואף עבירת תנועה בכביש".

בתביעה אחרת שהוגשה לאחרונה בבית משפט השלום בירושלים עולה כי ניידת משטרה, אשר נסעה באזור התעשייה תלפיות, בציר שבו בוצעו עבודות קרצוף, נפגעה הניידת ולרכב נגרם נזק בהיקף של 25 אלף שקלים.

חבר האופוזיציה במועצת העירייה דן אילוז (התעוררות) מתייחס לעלייה בפניות לעירייה הקשורות לנזקים הגרמים מעבודות התשתיות, ומציין כי "לצערי אנחנו מזהים דפוס שיטתי שמזלזל בתושבי ירושלים, באיכות חייהם ובבטיחותם. באופן מגוחך ראש העיר גובה ארנונה גבוהה מהתושבים, לא מתחזק את הכבישים ובסוף התושבים נושאים בנטל העלות לפיצויים של נפגעי הדרכים בירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר לפניית "כל העיר" כי "העיר ירושלים עוברת בשנים האחרונות תנופת פיתוח אדירה. כתוצאה מריבוי העבודות במרחב הציבורי קיים גידול בפניות ובתביעות הקשורות בנזקים הקשורים בעבודות אלו".

עוד נמסר מהעירייה כי "עיריית ירושלים דואגת לכך שכל הקבלנים שעובדים מטעמה או מטעם חברות הבת העירוניות יחויבו לנקוט בכל צעד לשם שמירת בטיחות משתמשי הדרך. במסגרת התחייבות זו, מתחייבים הקבלנים לקחת על עצמם את הטיפול בנזקים הקשורים בעבודות שהם מבצעים. העירייה אף מבצעת פיקוח על הקבלנים ועל בטיחות האתרים. העירייה תמשיך בתנופת הפיתוח העירונית, זאת לצד הקפדה בלתי מתפשרת על בטיחותם של כלל משתמשי הדרך".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר