מישל דיין, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: פרטי, ברנדי ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)
מישל דיין, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: פרטי, ברנדי ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)

דעה | מכיר היטב את בעלי התפקידים החזקים בהפועל: אני אישית לא רואה פה קבוצת אוהדים

אני מכיר היטב את הכוח של בעלי התפקידים בשכר בניהול הפועל ירושלים, ובעיני זה קרקס לקרוא לזה קבוצת אוהדים. עד שלא יהיו שינויים ועד שמישל דיין לא יצטרף – לא יהיה חיבור אמיתי בין הקהלים. בינתיים, נותר רק לחכות לדרבי המרגש

פורסם בתאריך: 28.7.21 22:51

ביום שבת הקרוב יתקיים הדרבי בגביע הטוטו. אני נרגש. הפועל חוזרת לליגת העל. הדרבי הירושלמי האמיתי חוזר. כמו רבים, גם אני עברתי דרך ארוכה ומייגעת עד לרגע הזה. הייתי שם כשסבלנו במשך שנים מהדרדרות המתמשכת והמלחמות הבלתי נגמרות בין סאסי ליונה. הייתי שם כשהוקמה קטמון והפכתי לחבר עמותה בשש השנים הראשונות של חייה, עד שהבנתי שהאמצעי הפך למטרה וראשי קטמון התאהבו במיזם ושכחו את המטרה שלשמה הוקמה קטמון (או שהעדיפו לא לזכור).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

לא הפסקתי להיות אוהד הפועל ירושלים גם בשש השנים האלו. הייתי שם שוב כשחזרתי הביתה להפועל, בדיוק רגע לפני הדרבי המקולל בין האחים האדומים. בשנים שבאו אחרי זה פעלתי יום ולילה להביא את הקבוצות לאיחוד. הייתי שם כשהגיע המשיח בדמותו של יוסי ליפקין (שהייתי נציגו בשנים הראשונות), שביחד עם כמה אנשים נפלאים שעזרו לו הביא לבסוף את האיחוד המיוחל והחשוב לצד האדום של העיר. זה לקח (ולוקח) זמן לרגש להכיל את כל השינויים האלה ולהרגיש באמת בבית. כדי לקדם את תחושת החיבור הצטרפתי לעמותה ואף הייתי שותף בגיוס אוהדים מהפועל המקורית. לא היו לי ציפיות גדולות לגבי שינויים במבנה העמותה, אבל קיוויתי שיחד עם רבים מאוהדי המקורית נוכל להשפיע מבפנים. קיוויתי שהסמל הגדול ביותר של הפועל, מישל דיין, ישתלב במערכת ועוד אנשים שמזוהים עם המקורית. נוכחתי לגלות שהעמותה שירשנו מקטמון בנויה באופן שכמעט ואין אפשרות לעשות בה שינויים.

אני שומע את הקולות שאומרים שזו הדמוקרטיה בשיאה; חברי העמותה בוחרים נציגים והם משנים כראות עיניהם כל מה שהם רוצים. האמנם ? מי שמכיר מה קורה בתוך המערכת (ואני מכיר) יודע את יחסי הכוחות האמיתיים בתוך העמותה ואת כוחו החלש (לטעמי) של הוועד המנהל (להלן הבעלים) מול בעלי התפקידים בשכר. יש אנשים מצוינים בוועד ואפילו אוהד המזוהה עם המקורית (ליאור יונה) אבל הם חסרי שיניים ולא יכולים לעשות שינויים אמיתיים. אני שומע את הקולות שאומרים שהם לא רוצים לעשות שינויים כי לא צריך והקבוצה מצליחה, אבל האם זו באמת קבוצת אוהדים? אני יודע את התשובה ולכן לא חידשתי השנה חברות בעמותה.

אפשר לאטום את האוזניים ולא להסתכל סביבך ולהגיד הכל בסדר ואפשר גם לא. אבל אני עדיין אוהד ולכן קניתי מנוי ואהיה ביציע אוהד נלהב של הקבוצה, אבל לא אהיה חבר בקרקס הזה שנקרא "קבוצת אוהדים". לאנשי קטמון יש לי מסר: עד שמישל דיין לא יהיה במערכת (לא יודע באיזה תפקיד) לא יהיה איחוד אמיתי בין הקהלים. לאוהדי המקורית שלא התחברו יש לי גם מסר: זאת הפועל ירושלים. במשך שנים כששתי הקבוצות טענו שהם הפועל האמיתית, אנחנו אוהדי המקורית טענו בכל הזדמנות שהשם הוא מה שקובע. ועכשיו כשהשם הוא הפועל ירושלים זאת לא הפועל ירושלים ? אמיתית? חדשה? טובה? כל אחד מרגיש אחרת אבל בעוד מספר ימים יהיה משחק בטדי בין הפועל ירושלים לבית"ר ירושלים. מצמרר. יאללה הפועל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. שוקי

    מסכים שזו לא קבוצת אוהדים. זו קבוצה של שירצקי. אבל מישל לא יפתור את הבעיה. צריך מידי פעם לרענן שורות בכל התפקידים כדיי שלא יהיו יתר מידי מוקדי כח

  2. איל ריבלין

    לא יהיה איחוד אמיתי עד שמישל לא יקבל תפקיד? בדיוק סוג המסרים הכוחניים והמאיימים שירחיקו את מישל מתפקיד כלשהו. ולכן כן ירבו.
    ביום שבו יקבל מישל תפקיד בעמותה, יחזור הפיצול. אתה תחזור להיות חבר עמותה, ואני ועוד רבים מאוד נחזור להיות אוהדים בלבד, והעמותה לא תעניין אותנו עוד. טוב לנו היום באותו מקום שאתה קורא לו קרקס. וגם אני מכיר היטב, לא פחות ממך, את יחסי הכוחות.

  3. ג׳ואי שנוז

    כתיבה רעילה ומגעילה. מזלזלת בכל מי שאי פעם עשה משהו בהתנדבות לקבוצת האוהדים, וזה מאות. קבוצת אוהדים זה מעבר לדמוקרטיה (ד״א אם לגרונר הנכבד יש תלונות – אז כן הוא יכול לנסות להבחר לוועד המנהל וגם לשנות – למרות שהוא טוען שלא) זה הקהילה של הפועל לוקחת את הקבוצה שלה בידים, וגם השכירים הם חלק מהקהילה.

    ולמה מה שגרונר כותב על שזאת הפועל ירושלים לא תקף גם למישל דיין? לי יש מסר לגרונר ולמישל – הפועל גדולה וחשובה לעיר יותר מכולנו, כן גם יותר משי אהרון ושרצקי, אבל גם יותר ממישל דיין ועידו גרונר.

    מי שלא רוצה להיות חלק מפסיד.

  4. ירון

    1. די כבר עם מישל דיין….מה ההישגים המקצועיים שלו בעשור האחרון שהוא "צריך לקבל ג'וב ולא משנה איזה"? מה זו בכלל הגישה החובבנית הזו של לתת "תפקיד ולא משנה איזה"?
    2. קטמון מועדון אוהדים זו עמותה שבבעלותה קבוצת הכדורגל הפועל ירושלים. בכך הגשימו חברי העמותה את ייעודם. לקח זמן בעיקר בגלל ההפרעות שלך ושל חבריך. יש הרבה אוהדים של המקורית שצריכים עדיין להתאקלם למציאות הזאת.
    3.ואתה צודק בדבר אחד. לא טוב לך להיות חבר אל תהיה. לא בכח. יש הרבה שחשים כמוך בגלל האיחוד.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מבין למה צריך לחפש בעיות איפה שאין….
    בעלי התפקידים בקטמון , אם זה שרצקי, או כל מי שידו במלאכה עשו ועושים עבודה נהדרת.
    יצרו מיזם מאפס ועם הרבה אמונה ודבקות יצרו קבוצה נהדרת שהשיגה את כל מטרותיה עד כה: יצירת מיזם עם חזון ואופי נהדר ויחודי, יצירת קהל נלהב ומזוהה, עליית ליגות עד ליגת העל , חיבור עם השם המקורי, איחוד הקהלים.
    מה רוצה עידו גרונר ? איזו דמוקרטיה הוא מדבר ? זאת קבוצה עם ועד מנהל שצריך לקחת החלטות.
    אולי רצית שיצרפו אותך להנהלה אחרי ש14 שנים הם עושים הכל כדי להשאיר את המיזם הזה בחיים ?
    או שאולי אתה מתגעגע לאיך שהפועל הישנה התנהלה ?
    לסיכום עידו היקר : לא צריך לחפש בעיות איפה שאין.
    מותר גם לשמוח ולפרגן כשמשהו טוב קורה.
    והפועל ירושלים היא קבוצה של אוהדים שמנוהלת בצורה נהדרת.
    הרבה קבוצות מתקנאות בנו.

  6. מני קרוצ'י האמיתי

    הכל בסדר רק למה מישל דיין ולא כל שחקן עבר אחר . הפרסונליזציה הזו חשודה בעיני. יש לי הרבה כבוד למישל דיין אבל שיחקו בקבוצה עוד עשרות שחקנים שרבים מהם ובני משפחותיהם אוהדים היום. אילו היית מציע מושב קבוע לשחקני עבר הייתי מבין . היית מציע מתוך קבוצה של כמה שחקנים. אלי בן רימוז' מאוד מנוסה בניהול ספורט. תא שמע יודע הרבה על נוער, עלי עותמן יכול להביא את הייצוג והחשיבות של בית צפפא למועדון , בוזגלו ציורי ומבין כדורגל. עוד זכיתי בחנוכה 1978 לראות אותו עולה עם אפרים עבוש מהנוער.

  7. לב אדום

    כתבה מגעילה ומחאה השמצות. לא ראיתי את הכותב עושה משהו למען הפועל פקט חביקורת. כל הכבוד לעושים במלאכה שהעלו קבוצה לליגת העל מליגה ג. זו קבוצה של האוהדים ולא של הכותב שמנסה לסדר גוב למישל שהוא סדין אדום ולא רצוי אצלנו. הרעל שמעשל הכנעס מאעמי כבוד גורם לכך שהוא לא רצוי. יש שחקני עבר אחרים שרצויים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר