אצטדיון טדי (צילום: אורן בן חקון(
אצטדיון טדי (צילום: אורן בן חקון(

היום, שלישי, במלחה – תרגיל התמודדות עם אירוע טרור: פיצוצים ותנועה ערה של כוחות הביטחון

במסגרת תוכנית התרגילים השנתית של מערכת הביטחון: היום, שלישי, יתקיים באצטדיון טדי ובהיכל הארנה במלחה תרגיל להתמודדות עם אירוע טרור בלתי קונבנציונלי, במסגרתו יישמעו קולות פיצוץ ותורגש תנועה ערה של כוחות ביטחון

פורסם בתאריך: 16.11.21 08:05

במסגרת תכניות התרגילים השנתית של מערכת הביטחון – היום, שלישי, יתקיים תרגיל התמודדות עם אירוע טרור בלתי קונבנציונלי רדיולוגי. התרגיל ייערך במחוז ירושלים, באצטדיון טדי ובהיכל הפיס ארנה בהובלת משטרת ישראל ובהשתתפות גופי החירום ומשרדי הממשלה הרלוונטיים: מגן דוד אדום, כבאות והצלה לישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים. ל"כל העיר" נמסר כי "במסגרת התרגיל ישמעו פיצוצים ותהיה תנועה ערה של כוחות ביטחון ורכבי הצלה".


"התרגיל מתקיים כחלק מסדרת תרגילים בתחום הטב"ק (טרור בלתי קונבנציונלי), המתקיימים מדי שנה", מציינים במשרד הביטחון ומדגישים כי "מדובר בתרגיל שתוכנן מבעוד מועד, ואינו קשור להתרחשויות כאלה או אחרות".

ממשרד הביטחון נמסר כי "האחריות הלאומית לטיפול באירועי טרור בלתי קונבנציונלי מוטלת על פי החלטת ממשלה על משרד הביטחון, המרכז את הטיפול ברמה הלאומית, ומנהל את התרגיל באמצעות צוות לניהול משבר לאומי, בראשותו של הממונה על ההתגוננות".

בתרגיל ישתתפו גם כוחות הצלה של מד"א, שיתרגלו טיפול רפואי לפצועים, כאשר במהלך התרגיל תתגלה בשטח חשיפה לחומרים רדיולוגים ותתורגל תורת הטיפול באירוע הכולל פינוי, התנהלות, דיווחים, שיתוף פעולה בין הגופים ועוד. במסגרת התרגיל יתורגלו עשרות חובשים ופראמדיקים של מד"א שיפעלו עם 5 ניידות טיפול נמרץ, 10 אמבולנסים, רכבים מיוחדים, בהם ג'יפבולנסים, תאר"ן (תחנת אירוע רב נפגעים), אופנועים וכלים נוספים.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מתרגל לאורך השנים לצד כוחות הביטחון של מדינת ישראל תרחישים שונים ומגוונים על מנת להיות ערוכים בכל עת. כחלק מתוכנית התרגילים השנתית, מד"א ישתתף מחר בתרגיל להתמודדות באירוע רדיולוגי שמוביל מטה הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון. לאור האתגרים העומדים בפנינו, אני רואה חשיבות רבה במודל שיתוף הפעולה ארוך השנים בין ארבעת הגופים המרכיבים את פיקוד העורף, צה"ל, מגן דוד אדום, כיבוי אש ומשטרת ישראל, וגופי הביטחון הנוספים, שהוכיח כי באירועי אמת ובאסונות הפעילות המשותפת והתרגול יחד, מצילים חיים במדינת ישראל ובעולם".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר