אורי שרצקי, סמל הפועל ירושלים (צילומים: יח"צ, באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)
אורי שרצקי, סמל הפועל ירושלים (צילומים: יח"צ, באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

דעה | לא רק בממשלה: הגיע זמן לרפורמות גם בתפקידים הניהוליים בהפועל

הגבלת כהונת תפקיד המנכ"ל וחברי הוועד המנהל חשובים כדי לא ליצור כוח מוגזם לבעלי התפקידים, דבר אשר יוצר חוסר איזון במועדון. יש לקחת דוגמא מהתנהלות עמותת "הכחולה", שמנהלת את הפועל פתח תקוה

פורסם בתאריך: 24.11.21 23:51

הפגרה במשחקי ליגת העל אפשרה לאוהדי הפועל מעט רגיעה, לפחות באופן זמני, כששני הניצחונות האחרונים הוכיחו כי מאבקה של קבוצתנו אינו אבוד, אם רק תישאף הקבוצה לנצח ולא תסתגר בכדורגל מכוער והגנתי, אשר ממנו ראינו די והותר בכהונתו של המאמן זיו אריה, ולא רק בליגת העל.

פגרה היא גם זמן למחשבה, וכשמדובר בהפועל דומה כי הגיעה העת לבצע מספר רפורמות מבניות אשר הינן הכרחיות מאין כמותן על מנת לטפל בשתי בעיות קרדינליות בהתנהלות המועדון: האחת היא מערכת האיזונים שבין נציגי הבעלים בוועד המנהל לבין גורמי הניהול הבלתי נבחרים, והשנייה היא הצורך בפתיחת השורות של מה שהולך ומצטייר כמעין גילדה מימי אנגליה הוויקטוריאנית.


שני אירועים מהתקופה האחרונה הדגימו היטב את הליקויים הנזכרים. במקרה הראשון, חייבת היתה ההחלטה על מכירת הביתיות במשחק הדרבי, אשר לדברי המאמן זיו אריה היתה ככל הנראה הסיבה העיקרית לתצוגה המבישה, להדליק נורה אדומה בקרב ועד מנהל חזק ובלתי תלוי אשר היה נדרש להחלטה ולא מאשר אותה. השני קשור באירועים שהובילו להתפטרותו של ליאור יונה המזוהה עם אותם אוהדי הפועל המכונים "אוהדי המקורית", יחד עם היעדרות נציגו של יוסי ליפקין המזוהה עם רעיון האיחוד מהוועד המנהל, אשר היו בבחינת מכה קשה למטרה של פתיחת השורות והרחבת מעגל המשתתפים בניהול.

אכן, דומה כי איש לא יחלוק על מעמדו המכריע של מנכ"ל הקבוצה אורי שרצקי ועל עוצמתו במועדון. כהונתו ארוכת השנים, היותו בבחינת "חוזה העמותה" ומייסדה המיתולוגי, העצימו את מעמדו באופן שאינו בריא להתנהלותו של המועדון והפרו את שיווי המשקל ההכרחי בין המנכ"ל לוועד, שמוגדר בתקנון ובחוק העמותות כגורם המנהל. למרבה הצער, נציגי הבעלים אשר חייבים היו לנווט את הספינה, הפכו במידת מה לגוף מאשרר תוך שבכך נפגעה יכולת ההשפעה של הבעלים. גם העובדה שתחלופת חברי הוועד המנהל אף היא לוקה לא מוסיפה לבריאות המועדון. כך למשל, מעניין לגלות כי דמויות שכיהנו בוועד המנהל עוד בשנת 2012 מכהנות בשנה-שנתיים האחרונות.

זו הסיבה שבמקומות רבים הבינו כי הגבלת כהונה, הן של מנכ"ל והן של חברי ועד, היא בבחינת הכרח בל יגונה. כולם מכירים את החוקה האמריקנית המגבילה את הנשיא לשתי קדנציות אולם דומה כי אין צורך לחצות את האוקיינוס. גם בישראל עולה כעת ההצעה להגביל את כהונת ראשי הממשלה בדיוק בשל אותו הנימוק. באותו אופן הוגבלה כהונתם של מנכ"לים בחברות ממשלתיות בהחלטת ממשלה. אולם לא רק בפוליטיקה אלא גם בכדורגל הצורך הובן על ידי אחרים. כך למשל, תקנונה של עמותת 'הכחולה' המנהלת את קבוצת הפועל פתח תקווה קובע את הגבלת כהונתם של חברי הוועד, יו"ר העמותה וועדת הביקורת, ומחייב את אישור האסיפה הכללית לכהונת המנכ"ל.

זו העת להקדיש מחשבה לשינויים תקנוניים ברוח זו גם בקבוצתנו, לפני שחלילה בעלות האוהדים תהיה סיסמא בלבד ותרחיק רבים וטובים ממעורבות בו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קשקשן מיגע

    איזה קשקשן מייגע . ברוב אגודות המצליחות בעולם תמצא כי בפונקציות המקצועיות יש חשיבות גדולה לרציפות כאשר מאמנים מתחלפים, יש עונות יותר או פחות טובות ובזמן או בזמנים של משבר. אם חברי הוועד המנהל, שמתחלף כל שנה, יכנס לשאלות של ניהול יומיומי יהיה רע כי ללמוד את השדה לוקח שנתיים . רק ההתקשרויות של התאחדות , טוטו, תקציב , שזרוע, ביטוח, הבאת זרים, ספונסרים ושאר מעטפת לתפקוד הם לוקח שנים ללמוד .
    ועוד משהו להגיד גילדות מתקופה ויקטוריאנית זה כמו שלה פמיליה כותבים "ביתר הימפריה" . הגילדות שייכות לימי הביניים ובעניין הזה אתה בור כמו מי ששלח אותך לכתוב את המאמר הזה וד"ל. עם המנטליות שלך קיבלנו את הניהול ההיסטורי שקרס בהפועל ירושלים שכל אחד חושב שלנהל קבוצת כדורגל ב 2021 זה פשוט .

  2. 100% אנטיגילדה.

    כתבה מצויינת וכבר גורפת תגובה צפויה בהחלט.כל מילה בסלע.היתי בטוח שאין כבר במועדון האנשים שמסוגלים לומר בריש גלאי את האמת.כל הכבוד רן!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר