(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

נתונים מדאיגים: ירושלים במקום השני במספר תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון אירעו בירושלים 1,223 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות

פורסם בתאריך: 11.5.22 15:43

הסכנה בכבישים: ירושלים מדורגת בראש רשימת הערים שבהן אירעו הכי הרבה תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק אשר מתייחסים לעשור האחרון (2012- 2021).  מהנתונים עולה כי במהלך תקופה זו אירעו בירושלים 1,223 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2021 אירעו בירושלים 96 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


שלושה בני אדם נהרגו ושישה נפצעו בתאונה בין משאית לכמה כלי רכב בכביש 3703 בין המושבים עזריקם ובאר טוביה, ביום שלישי, ה-3.5. המשאית שהובילה תוצרת חקלאית התהפכה על שניים מכלי הרכב, ושלושה מהנוסעים בהם נהרגו. ההרוגים הם בת 38 ואם לעשרה ילדים ממושב במועצת באר טוביה, אב לשלושה ילדים כבן 30 מאחד היישובים במועצה האזורית שפיר, שבנו הקטן נולד לפני חודש, והרוגה נוספת כבת 40.

89 תאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד בתאונה) במעורבות אוטובוסים ומשאיות כבדות (מעל 3.5 טון) אירעו בשנת 2021 לעומת 72 תאונות דרכים קטלניות שאירעו בשנת 2020 במעורבות אוטובוסים ומשאיות  – עליה של 23%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מניתוח הנתונים של אור ירוק עולה כי בשנת 2021 מספר תאונות הדרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות כבדות נאמד בכ-1,250 תאונות ומהווה עליה של 5% בהשוואה לנתון הדומה בשנת 2020.

על פי הנתונים, בתחום העירוני, 729 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות אירעו בשנת 2021, כאשר 31 תאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים היו תאונות דרכים קטלניות – תאונות עם הרוגים.

כאשר בוחנים את הערים הבולטות במעורבות אוטובוסים ומשאיות בתאונות דרכים, תל אביב-יפו נמצאת בראש הרשימה האדומה עם 132 תאונות שאירעו בעשור האחרון. ירושלים כאמור מדורגת במקום השני עם 96 תאונות בשנת 2021, ו-1,223 תאונות בעשור האחרון.

עמותת אור ירוק: "מעורבותם הגבוהה של כלי רכב כבדים בתאונות דרכים קטלניות מהווה את אחת מנקודות התורפה המרכזיות בבטיחות בדרכים בישראל. לכלי הרכב הכבדים מאפיינים ייחודיים אשר מעצימים ומגבירים את חומרת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים. לכך יש להוסיף את תנאי הנהיגה של הנהגים הנוהגים במשך שעות רבות, בעייפות ובתשישות. למרות מספר וועדות שהתכנסו ועסקו בנושא בשנים האחרונות, מסקנות רבות כלל לא יושמו ולקחים לא הופקו. יש לפעול בדחיפות להטמעת הטכוגרף הדיגיטאלי אשר יצמצם משמעותית את שעות העבודה הרבות של הנהגים, כמו גם נהיגה במהירות מופרזת. יש לחזק ולהגדיל את מערך האכיפה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והמשטרה כדי לייצר הרתעה בקרב נהגים אשר נוסעים במשאיות לא תקינות".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תומר

    איך לא יהיו מעורבים בתאונות קשות משאיות ואוטובוסים שרוב הנהלים שם ערבים ומבצעים את התאונות בכוונות מכוון?
    אף אחד לא שם לב??? כולם ישנים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר