היעדר ייצוגיות של נשים (צילום: ירושלמים)
איפה הנשים? (צילום: ירושלמים)

יוזמה להצבת תמונות של נשים בעמדות מפתח בגנים ובבתי הספר בעיר

יו"ר סיעת ירושלמים פלר חסן-נחום מקדמת יוזמה חדשה מול שר החינוך: הצבת תמונות של נשים בתפקידי מפתח לצד גברים

פורסם בתאריך: 1.2.18 15:07

בשבוע שעבר, שלישי, שלחה יו"ר סיעת ירושלמים, פלר חסן-נחום מכתב לשר החינוך נפתלי בנט, בנושא יוזמה להענקת ייצוג שווה לנשים בתפקידי מפתח במדינה, לצד גברים.

חסן-נחום טוענת כי בבתי הספר כיום, ישנן תמונות של דמויות גבריות שנושאים בתפקידים שנושאים בהווה, ודמויות משפיעות מההיסטוריה. כך לדוגמא, בבתי הספר ישנן תמונות של נשיא המדינה ראובן ריבלין, רבנים ראשיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל גדי אינזקוט לצד דמויות משפיעות מהעבר כגון, בנימין זאב הרצל, ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון וכו'. במכתב, מציינת חסן-נחום כי לצד כל האישים החשובים, לא קיימת ולו תמונה אחת של אישה בתפקיד משפיע.

"על אף היותן מחצית מכלל האוכלוסיה, הרי שנשים עדיין נמצאות בתת ייצוג מספרי בתפקידי מפתח", מדגישה חסן-נחום, "בממשלה, בכנסת, באקדמיה, ועוד… זאת, בזמן שמחקרים בנושא מוכיחים שלהיחשפות בגיל צעיר למודלים של נשים בתפקידי מפתח – ישנו מתאם ברור לבחירה של ילדות ונערות לשאוף למצוינות בלימודים ולבחירת אפיק לקריירה משמעותית".

פלר חסן נחום

פלר חסן נחום

חסן נחום מספרת כי "לפני כמה שבועות הייתי באסיפת ההורים של הבת שלי, וכשעברתי בין הכיתות שמתי לב שחסר משהו. ליד הלוח נתלו תמונות של מנהיגים – הנשיא, ראש הממשלה, הרמטכ"ל והרבנים ראשיים, אבל לא היתה אישה אחת לרפואה. מדובר במסר בעייתי מאוד, שמשדר לבנות שאין להן לאן לשאוף, שאין להן זכות או יכולת להנהיג. כדי שנשים תגענה לעמדות מפתח, הן זקוקות למודלים לחיקוי מגיל צעיר. יש מספיק נשים בתפקידים רשמיים במדינה, יכולות להוות השראה לבנות שלנו. אני רוצה שהבת שלי תדע שהיא יכולה לעשות הכל, ובטוחה שהורים רבים שותפים לתחושות שלי. אני קוראת להם, לצוותי ההוראה ולבתי הספר לשים לב לעניין, ולדאוג שבכל כיתה יהיו תמונות של נשים בתפקידי מפתח ממשלתיים".

היעדר ייצוגיות של נשים (צילום: ירושלמים)

איפה הנשים? (צילום: ירושלמים)

ויש בי ספר שלא מחכים להחלטת משרד החינוך בנושא ופועלים בשטח. כך למשל, בתיכון דרור מקפידים על ייצוג שווה של דמויות נשיות וגבריות – גם במרחב הבית ספרי וגם בהוראה עצמה. נעמה סינגל, רכזת לימודי מגדר בתיכון אומרת: "חשוב שהתלמידות והתלמידים יחשפו לנשים מובילות. אבל מעבר לזה, צריך להציג דמויות גבריות שלא עונות על המודל הגברי המוכר, כמו גברים ששמים דגש על זוגיות ומשפחה. אנחנו מקדמות חשיפה של תמונות נשים וגברים מובילים שלא נותנים לסטראוטיפים המגדריים להגביל אותם".

 

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד הקים אתר תוכן ייעודי לחגיגות 70 שנה למדינת ישראל, ובאתר ניתן למצוא מידע רב על תרומתן של נשים להנהגת המדינה. אנו מזמינים את כלל המערכת החינוך לעשות שימוש בתכנים אלה. באתר מוצעות חבילות תוכן. יובהר שאין כל המלצה ללמד מנהיג זה או אחר ואין בחומרים כדי להטות לכיוון מסוים. כמו כן, יש פרק שלם על מעמד נשים לאורך 70 שנה. אשר לתוכן המכתב – הפונה יקבל תשובה לפנייתו במישרין".

מעיריית ירושלים  נמסר: "עיריית ירושלים ומינהל החינוך מקדמים כל העת את נושא השוויון המגדרי בבתי הספר וימשיכו לעשות זאת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר