עצים לשימור בספרייה הלאומית
עצים לשימור בספרייה הלאומית

מתחם הספרייה הלאומית החדשה: האם עצים לשימור בסכנה?

תושבים מתלוננים כי פסולת הבניין במתחם העבודות להקמת הספרייה בגבעת רם מאיימת לפגוע בעצים שהוכרזו לשימור. העירייה ומשרד החקלאות: "אין פגיעה בעצים"

פורסם בתאריך: 20.2.18 09:29

האם תשעה עצי אורן ומיש עתיקים במתחם הספרייה הלאומית החדשה בגבעת רם נמצאים בסכנת פגיעה, בשל פסולת הבניין הרבה המצטברת באתר הבנייה? לטענת תושבים בעיר, סביב העצים הצטברו ערמות גדולות של פסולת בנייה, המגיעות עד לאמצע הגזעים של העצים ומסכנות אותם. מדובר בתשעה עצים, שהוכרזו בעבר על ידי משרד החקלאות כעצים המיועדים לשימור – הכרזה שמנעה בעבר את כריתתם המתוכננת במסגרת העבודות.

כעת, טוענים תושבים שפנו בנושא למערכת "כל העיר" כי למעט חיץ מאולתר בסמוך לאחד מהעצים, אין כל הגנה לעצים, וזאת למרות הנחיה מפורשת של ד"ר ארז ברקאי, מנהל אגף יער ואילנות ופקיד היערות במשרד החקלאות.

עצים לשימור בספרייה הלאומית

עצים לשימור בספרייה הלאומית

יש לציין כי בחודש ספטמבר 2017 נשלח על ידי ד"ר ארז ברקאי, מנהל אגף יער ואילנות ופקיד היערות במשרד החקלאות, מכתב לזאב גולדנברג, פקיד היערות של עיריית ירושלים, בנושא ערר שהוגש כנגד כריתת העצים ו/או העתקתם. בהחלטתו מקבל ד"ר ברקאי את הערר שהוגש ומציין כי "יש לסמן את העצים לשימור בשלטים, לגדרם באיזכורית, ולוודא כי העבודות בקרבתם מבוצעות בהתאם לנוהל עבודה בקרבת עצים".

"גובה הערמות כמה מטרים, ואם הן יקרסו לא תהיה שום תועלת בחיץ", מבהירים התושבים בפנייתם השבוע ל"כל העיר".

בניין הספרייה החדש נבנה, כידוע, בקריית הלאום, על מגרש השוכן במפגש הרחובות קפלן ודרך רופין, מול בניין הכנסת ובשכנות למוזיאון ישראל. שטח הבניין הוא כ-45,000 מ"ר הכוללים 6 קומות מעל הקרקע ו-4 קומות מתחת לקרקע.

הספרייה הלאומית (הדמייה: משרד הרצוג דה מרון)

הספרייה הלאומית החדשה (הדמיה: משרד הרצוג דה מרון)

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "אתר הספרייה נמצא בפיקוח מתמיד של פקח סביבתי מול אנשי הפרויקט, ונכון להיום אין שום פגיעה בעצים. בשבוע הבא תתקיים פגישה נוספת בשטח לקביעת המשך הנחיות לעבודה בסביבת העצים".

עצים לשימור בספרייה הלאומית

עצים לשימור בספרייה הלאומית

ממשרד החקלאות נמסר: "אגף יער ואילנות במשרד החקלאות קיבל פנייה בנושא אי שמירה על עצים לשימור במסגרת עבודות הפיתוח והשיפוץ של הספרייה הלאומית. בתלונות שהגיעו למשרד מציינים הפונים כי רק אם ידרדרו האבנים לכיוון הגזע, תתבצע עבירה. למקום נשלח מפקח, ומבדיקת הממצאים בשטח עולה כי אין כל פגיעה בעצים. סביב לכל גזע הוצבו בטונדות וגדר, אשר מונעות הידרדרות סלעים ופגיעה בעצים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר