אלי אוחנה ואורי מלמיליאן (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)
אלי אוחנה ואורי מלמיליאן (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)

אוחנה: "אין איש ראוי יותר מאורי להדליק משואה ביום העצמאות"

אוחנה, שביחד עם מלמיליאן הוביל את בית"ר לאליפות הראשונה של המועדון, מתרגש מההחלטה לתת למאסטרו להדליק משואה בטקס יום העצמאות: "גאווה לכל משפחת בית"ר ירושלים"

פורסם בתאריך: 18.4.17 15:53

כוכב העבר אורי מלמיליאן, המאסטרו של בית"ר ירושלים, נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות, שיתקיים בעוד כשבועיים בהר הרצל. מלמיליאן, שיחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה־60, הוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי בכלל ובית"ר בפרט, והוא זכה בכבוד הגדול בזכות הקריירה המרשימה ובזכות השפעתו על המועדון.

"אין איש ראוי יותר מאורי להדליק משואה ביום העצמאות", פוסק בנחרצות אלי אוחנה, שכבר זכה בכבוד להדליק משואה בטקס יום העצמאות בשנת 2004. "בעיני זה אפילו מאוחר, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. זו גאווה גדולה לאורי ולמשפחה שלו, וזו גם גאווה גדולה לכל מי שאוהב אותו ולכל משפחת בית"ר ירושלים".

אוחנה, שביחד עם מלמיליאן הוליך את בית"ר לאליפות הראשונה בתולדותיה בשנת 1987, מוסיף ואומר: "אני בטוח שאורי מאוד מתרגש ועוד יתרגש לקראת הטקס. אני עברתי את התהליך הזה, זה משהו שגורם לגאווה כל כך גדולה, שהוא ירגיש את זה ככל שהטקס ילך ויתקרב. אני מאושר בשבילו. אני אוהב אותו מאוד, כמו עוד עשרות ואולי מאות אלפים שאוהבים אותו ומעריכים אותו ואני שוב אומר – אין איש ראוי יותר ממנו. אני אשמח לראות אותו מדליק את המשואה ביום העצמאות".

מוקדם יותר הבוקר התראיין מלמיליאן בגלי צה"ל ואמר: "ביום חמישי הודיעו לי שאני מועמד, אבל גם שכנראה שזה יקרה. התרגשתי מאוד, החג עבר, וזהו, עכשיו אני מחכה ליום עצמו.

"מה ארצה להגיד? הדבר הכי חשוב שאני יודע מאיפה באתי, ושתמיד הייתי עם הרגליים על הקרקע, והרבה תודה רבה למשפחה שלי ולהורים שלי, ולבית"ר ירושלים. בלעדי בית"ר ירושלים – אני מכיר את האופי שלי, ויודע מה עשו בשבילי – ואני יודע שבלעדיהם זה לא היה קורה. נתנו לי חיבוק דוב, נתנו לי את הבמה, תמיד הרגשתי שם שזו הקבוצה שלי. הרגע הכי גדול? גמר הגביע ששינה את הקבוצה, שינה את העיר, מאותו רגע הקבוצה פרחה למעלה".

מלמיליאן, כידוע, גדל בבית"ר והעביר במועדון את מרבית שנות הקריירה שלו (בין השנים 1989-1973). ביחד עם בית"ר הוא זכה, כאמור, באליפות הראשונה של המועדון בשנת 1987 ובחמישה גביעים (כולל בגביע הראשון של המועדון בשנת 1976). בסך הכל רשם מלמיליאן 423 הופעות ליגה במדי בית"ר, שבמהלכם כבש 140 שערים. באותה תקופה הגיע מלמיליאן גם לנבחרת ישראל, שבמדיה רשם 62 הופעות ו־16 שערים.

בשנת 1989, לאחר שזכה עם בית"ר בגביע החמישי, הוא עבר למכבי תל אביב, שבה הוא שיחק שלוש עונות, כשבעונה האחרונה הוא סייע למכבי תל אביב לזכות בתואר אליפות לאחר 13 שנות בצורת.

לאחר פרישתו עשה מלמיליאן הסבה לתפקיד המאמן, כשהקבוצה הראשונה שאימן היתה הפועל. בעונת 1995/96 הוליך מלמיליאן, ביחד עם יוסי מזרחי, את הפועל לליגת העל אחרי שנים ארוכות בליגה הלאומית.

בעונת 2010/11 חזר מלמיליאן לבית"ר, הפעם כמאמן הקבוצה, אך לא הצליח לשחזר את הישגיו כשחקן ועזב לאחר חצי עונה בלבד. זו היתה למעשה העונה האחרונה שלו כמאמן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר