משאית פינוי האשפה שמחצה את הילדה בג'בל מוכאבר
משאית פינוי האשפה שמחצה את הילדה בג'בל מוכאבר

בת 8 נמחצה על ידי משאית לפינוי אשפה בג'בל מוכאבר | אביה זועם על העירייה: "התרענו שהצומת מסוכן, אבל אף אחד לא ענה עד שקרה האסון"

הילדה פונתה במצב קשה ועם פגיעות גפיים להדסה עין כרם. האב, חאלד עוויסאת מוסיף בכעס: "הבוקר, יום אחרי התאונה, העירייה שלחה צוותים לעבוד בצומת". צפו בתיעוד המזעזע

פורסם בתאריך: 19.12.18 16:46

ילדה בת 8 נמחצה אתמול (שלישי, 18.12) על ידי משאית פינוי אשפה של העירייה בג'בל מוכאבר. היא פונתה למרכז הרפואי הדסה עין כרם, שם הצילו הרופאים את רגלה של הילדה. בשיחה עם "כל העיר" היום (רביעי, 19.12) מאשים אביה של הילדה, חאלד עוויסאת, את העירייה ברשלנות ובכך שלא טיפלה בתשתיות ברחוב למרות התרעות חוזרות ונשנות של הדיירים במקום.



"למעלה משנה שאנחנו מתריעים ופונים לעירייה על כך שהם שולחים את המשאיות לפינוי אשפה בזמן שהילדים הולכים לבית הספר", אומר עוויסאת בכעס, "זה צומת צר ובעייתי, שמשאית לא יכולה להסתובב בו בלי הכוונה. בכל בוקר המקום הזה מלא בילדים שהולכים לבית הספר. פנינו לעירייה ואף אחד לא ענה לנו עד שקרה האסון".



עוויסאת, שמאז התאונה נמצא ליד מיטת ביתו בהדסה עין כרם, משחזר את רגע התאונה ומספר כי "הילדות שלי הלכו ליד הקיר בצומת, מדובר בכביש עם פנייה צרה וחדה של 90 מעלות. משאית לא יכולה להסתובב שם בלי הכוונה אבל הנהג לא עצר ואף אחד לא עצר את התנועה בצומת ולא את הולכי הרגל".

"אחרי התאונה ירדתי למקום וראיתי שהמשאית העיפה את הילדות שלי לקיר", ממשיך עוויסאת ומשחזר, "אחת מהן הצליחה לברוח וקיבלה מכה ביד ובחזה. את הילד השנייה, ראזאל, לא ראיתי. כל השכנים שהיו במקום חיפשו אותה ולא מצאו. פתאום קלטתי את הראש שלה מציץ בתוך חור קטן שנוצר בין 2 צינורות בקיר. המשאית פשוט מחצה אותה לקיר בקו אפס. כולם היו בפאניקה מטורפת. חצי שעה ניסינו להציל את הילדה שלי אבל אי אפשר היה להזיז את המשאית. שירותי הכבאות לא הגיעו. שכנים קפצו מהקומה השנייה בשביל לעזור, אנשים ניסו לדחוף את המשאית בידיים ועם הרכבים שלהם אבל המשאית לא זזה. בסופו של דבר הצלחנו לחלץ את רזאל בעזרת באגר גדול שאחד השכנים הביא – הוא דחף את המשאית אחורה עד שהצלחנו להוציא את הילדה. שתי הילדות פונו באמבולנס לבית החולים".

עוויסאת זועם כאמור על העירייה. לדבריו, "כולם מכירים את הבעייתיות בצומת הזה. אוטובוס או משאית לא יכולים לעבור שם בסיבוב בודד, צריך לעשות רוורס או שתיים בשביל להתקדם בנסיעה. תמיד כשמגיעה המשאית לפינוי אשפה היא עוצרת, יורדים שני פועלים שעוצרים את התנועה ואת האנשים במקום ומכוונים אותה. הפעם זה כנראה לא קרה. התושבים פנו למהנדסים בעירייה והציגו פתרונות לכביש, אבל אף אחד לא שמע אותנו עד לתאונה".
עוד מוסיף עוויסאת: "הבוקר, אחרי התאונה, הבנתי שהעירייה שלחו צוותים שהחלו לעבוד בצומת".

מהדסה עין כרם נמסר: "שתי האחיות פונו ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם עם אביהן. בת ה-8 בהכרה ונושמת לבד עם פציעה חמורה ברגל. אחותה בת ה-9 במצב קל יותר".

ד״ר יהונתן איליא, מנתח בכיר ביחידה לכירורגיה פלסטית בהדסה מוסיף: "עם הגעתן, ד"ר נועם ארמון – מומחה בכירורגיה פלסטית ואנוכי ייצבנו את את ראזאל בת ה-8, והיא נותחה על ידי מומחים בכירורגיה ובכירורגיה פלסטית, זאת במטרה להציל איברים פנימיים ורקמה רכה שנפגעו מהמעיכה החזקה של המשאית. מדובר בפציעה קשה ובעת הפינוי בשטח נמסר לנו שהרגל במצב רע כל כך – עד כדי חשש לקטיעה. במהלך הניתוח טופלו הפגיעות הקשות ועוד נכונו לה ניתוחים בהמשך. הצלנו כרגע את הרגל מקטיעה אך עדיין נשקפת לה סכנה של זיהומים והחמרה במצבה״.

מהעירייה נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל ועיריית ירושלים משקיעות משאבים רבים בהסדרת המרחב הציבורי במזרח העיר. בכלל זה סלילת כבישים חדשים, שדרוג כבישים קיימים ופיתוח המרחב הציבור, כולל מדרכות ותשתיות. בנקודה בה ארעה התאונה נבנה כביש מרכזי (הכביש האמריקאי), שייתן מענה לכלל תושבי מזרח העיר ויהווה עורק חיים מרכזי למעבר בין צפון לדרום – במסגרתו תהיה הסדרה גם בצומת בה ארעה התאונה".

מכבאות והצלה ירושלים נמסר: "אתמול (יום ג') בסמוך לשעה 7:45 בבוקר, התקבל דיווח בחדר המבצעים של כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים, על ילדה אשר לכודה מתחת למשאית בשכונת ג'בל מוכאבר. תוך פחות מדקה זינקו למקום מספר צוותי כיבוי חילוץ והצלה. לאחר כ-2 דקות, בזמן שלוחמי האש עשו את דרכם במהירות למקום, התקבל במשל"ט כבאות והצלה מחוז ירושלים דיווח מכוחות מג"ב בשטח כי הילדה אינה לכודה, ואין צורך בכוחות הכבאות. זמן קצר לאחר מכן, התקבל דיווח נוסף גם ממשטרת ישראל, כי אין צורך בהגעת כוחות כב"ה למקום מכיוון שהילדה חולצה מתחת למשאית. מכיוון שכך, ולאחר בדיקה גם עם כוחות הרפואה במקום, אשר מסרו כי הילדה מטופלת במקום על ידי אנשי הרפואה ואינה לכודה, הוחלט לבטל את הגעת כוחות הכבאות לאירוע ולהפנותם למשימות אחרות בגזרתם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר