מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

האגודה למען ירושלים מודל 2022: כך נהפוך את ירושלים לעיר שנעים לחיות בה

לפני למעלה מ-100 שנה הפכו היוזמות של האגודה המקורית את ירושלים לעיר מודרנית שידעה לשמור על נכסיה ההיסטוריים. כעת, בעשור השני של המאה ה-21 רוצה קבוצת צעירים אוהבי ירושלים לחקות את ההצלחה ההיא. ביום שלישי הקרוב יתקיים מפגש הפתיחה - כולם מוזמנים

פורסם בתאריך: 30.6.22 16:15

זה נראה רחוק אבל רק לפני חודש סערו פה הרוחות סביב מצעד הדגלים. אחרי חודש של התקפות טרור המתיחות הביטחונית הגיעה לשיאה ביום ירושלים האחרון. כמה כותרות, נבואות זעם ומילים הוקדשו למצעד הדגלים השנה, ביחס הפוך לשקט היחסי בו הוא עבר.

הדגלים מקופלים בארון עד לשנה הבאה, אבל ירושלים ובעיקר הירושלמים לא הלכו לשום מקום. נשארנו עם מציאות החיים המורכבת בעיר הזו, עם האתגרים המוכרים ועם הבעיות הקשות – עוני, היעדר פיתוח כלכלי, הגירה שלילית וירידה מתמשכת באיכות החיים של כל תושבי העיר.
המאמצים הממשלתיים והעירונים הם כנים וחשובים. משאבים רבים מושקעים ביצירת משרות איכותיות, צמצום פערי תשתיות במזרח העיר ופיתוח המרחב הציבורי. אך כל אלו עדיין לא מספיקים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


השינוי בירושלים אינו מתרחש מלמעלה, הוא מתחיל דווקא מלמטה. מפעילים שמדגימים מהי לקיחת אחריות עירונית, מאתגרים את המערכת ורותמים אותה לקידום היוזמות שלהם. כך היה במקרה של תושבי גוננים שעצרו את סלילת כביש 34 והביאו להקמת פארק המסילה, כך היה עם בלימת בניית שכונה סמוך לגבעת מרדכי ופיתוח עמק הצבאים במקומה.

חברה אזרחית ירושלמית חזקה ופעילה, שבה רשת של שותפים ושותפות מקרב כל תושבי העיר תוכל להניע את ירושלים בכיוון הנכון ולשפר את איכות החיים שלנו, הירושלמים. אף אחד לא יעשה את העבודה עבורנו. כך היה בעבר, עם יסוד האגודה למען ירושלים לפני קצת יותר ממאה שנה, אשר ביוזמותיה הפכה את ירושלים לעיר מודרנית תוך שמירה על הנכסים ההיסטוריים והתרבותיים שלה.

הגיע הזמן לאגודה חדשה למען ירושלים, להתאגדות משמעותית של תושבים אשר הפעם ייקחו את העיר עמוק אל תוך המאה ה-21. הגיע הזמן שניצור כאן עיר שכיף לחיות בה. מרחב ציבורי מזמין ומעניין, תחבורה אשר שמה את הולך הרגל ונוסעת התחבורה הציבורית במרכז, עיר שוקקת בפעילות תרבותית וכלכלית בה מעורבים כלל המגזרים החיים בה.

את החזון הזה נחדד ונעצב במפגשי הפעילים הקרובים ובעתיד הלא רחוק נניח אותו על שולחנות מקבלי ההחלטות ונקדם צעדים ממשיים להגשמתו. אם גם אתם מאמינים שירושלים יכולה להיות מקום טוב יותר – הצטרפו למפגש היסוד ביום שלישי הקרוב, 5.7 בשעה 19:30 בחצר בית הפלמ"ח, הפלמ"ח 53.

 

 


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר