עופר ברקוביץ, הר נוף (צילומים: ארנון בוסאני, Sir Kiss)
עופר ברקוביץ, הר נוף (צילומים: ארנון בוסאני, Sir Kiss)

עופר ברקוביץ מתייחס לסאגת שינוי השם לשכונת הר נוף: "ההחלטה התקבלה ללא שיתוף התושבים"

אחרי הפרסום ב"כל העיר" - הסערה סביב המהלך של העירייה לשינוי שמה של שכונת הר נוף, למרות התנגדות התושבים - נמשכת. יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ תוקף: "המחויבויות הפוליטיות של ליאון הביאו אותו להחלטה העקומה"

פורסם בתאריך: 14.2.20 08:18

אחרי הפרסום ב"כל העיר": הסערה סביב המהלך של עיריית ירושלים לשינוי שמה של שכונת הר נוף ל'נאות יוסף' – על שמם של הרב עובדיה יוסף ז"ל והרב יוסף שלום אלישיב ז"ל, שהוביל לגל של התנגדויות מצד תושבי השכונה – מחריפה. עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות במועצת העירייה ויו"ר האופוזיציה, תוקף את ההתנהלות של העירייה ושל ראש העיר משה ליאון בנושא ואומר ל"כל העיר" כי העירייה היתה צריכה להתייעץ מראש עם התושבים על שינוי שם השכונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ההחלטה על שינוי שמה של הר נוף התקבלה בחוסר אחריות משווע", מדגיש ברקוביץ, "ללא שיתוף התושבים ובניגוד לעמדתם. עלינו להנציח את גדולי התורה, הרבנים עובדיה יוסף ויוסף אלישיב, אך עלינו לעשות זאת במקום חדש, ולא בשינוי שמה של שכונה עם מסורת וקשר ארוך שנים של התושבים לשכונת מגוריהם, ותוך יצירת קוצנזוס רחב".

"המחויבויות הפוליטיות של ליאון הביאו אותו להחלטה העקומה", מוסיף וטוען ברקוביץ, "אנחנו מחזקים את התושבים במאבקם ונפעל יחד איתם להנצחת הרבנים במקום אחר ומקובל".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


חבר המועצה דן אילוז (התעוררות) מוסיף ומוסר כי "הגיע הזמן לשים סוף לרמיסת כבודו של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל על יד בעלי אינטרסים פוליטים צרים. הרב עובדיה יוסף היא דמות היסטורית, פוסק הלכתי אמיץ ומנהיג חברתי שזקף את קומתם של יהודי ספרד. הנצחתו נמצאת בלב הקונצנזוס הישראלי ורק ראש עיר מנותק מהציבור הירושלמי יכול להפוך אירוע מאחד לסלע מחלוקת, גם בשכונה שבה הרב גר. לא מאוחר להתעשת ולקבל את הצעתנו החלופית שתשמור על כבודו של הרב ותנציח אותו בצורה מכובדת. אנחנו תמיד נעמוד לצד התושבים הירושלמים וכנגד קומבינות פוליטיות שמתרחשות על חשבונם".

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" – שלושה וחצי חודשים אחרי שראש העיר משה ליאון הכריז על שינוי שם השכונה ל'נאות יוסף' – על שמם של הרב עובדיה יוסף ז"ל והרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל – ובעקבות התנגדות של כ-1,200 תושבים, בהם גם רב השכונה ובנו של הרב עובדיה ז"ל – נראה שבכיכר ספרא צפויים לעשות פניית פרסה.

ביום שלישי השבוע התכנסה ועדת השמות בעיריית ירושלים כדי לדון בכ-1,200 התנגדויות שהוגשו על ידי תושבי שכונת הר נוף בנוגע לשינוי שם השכונה. אל הוועדה הוזמנו 12 נציגים מהתושבים ונציגי המינהל הקהילתי, אשר השמיעו את הסיבות השונות להתנגדות. בסיום הישיבה הודיעה עיריית ירושלים כי ראש העיר משה ליאון ביקש שהות על מנת לשקול את הדברים ומסר: "שמענו את הרצון העז של תושבי השכונה להנציח כראוי את שמם של גדולי התורה. הקשבנו בקשב רב גם להתייחסות אנשי המינהל הקהילתי שהביאו מספר הצעות שמביאות בחשבון את הקולות המגוונים של תושבי השכונה מחד ואת הנצחת גדולי התורה מאידך. אני בטוח שההחלטה שתתקבל בקרוב תכבד את ירושלים, את מנהיגייה הרוחניים, את שכונת הר נוף וכמובן את קולות תושביה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההתנגדות היא בגלל שהשם החדש אמור להנציח את שני האישים.

  2. תושב הר נוף

    לא אצביע ליאון בבחירות הקרובות. ליאון הוכיח כי הוא מזלזל בתושבי השכונה, ואינו מבין שנבחר כדי לשרת את תושבי ירושלים ולא את האינטרס הפוליטי שלו.

  3. עזרא

    ראש העיר נטול הכוח הפוליטי העצמאי מבקש להתחנף לשסניקים האשכנזים בהר נוף לא מוכנים שביתם יקרא על שם של עוגיה הספרדי ועופר ברקוביץ החרטטן מנסה כהרגלו לגזור קופון של אהדה ציבורית מכלום. ירושלים בנתיים ממשיכה להידרדר כלכלית חברתית ופיזית

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום לקדם את העיר ליאון, הבובה מונחית ש"ס, וברקוביץ, שלמרות שזכה ברוב קואליציוני קופץ על כותרות, ממשיכים לדרדר העיר. בני ברק כבר כאן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר