רכס לבן (למעלה משמאל עם כיוון השעון), משה ליאון בעין לבן, הדמיית 'הבשורה בלבן'-מבט מעין לבן, הדמיית 'הבשורה בלבן'-מבט מקרית מנחם צילומים דב גרינבלט-החברה להגנת הטבע, ארנון בוסאני; צילומי הדמיה - מימד-באדיבות עיריית ירושלים)
רכס לבן (למעלה משמאל עם כיוון השעון), משה ליאון בעין לבן, הדמיית 'הבשורה בלבן'-מבט מעין לבן, הדמיית 'הבשורה בלבן'-מבט מקרית מנחם צילומים דב גרינבלט-החברה להגנת הטבע, ארנון בוסאני; צילומי הדמיה - מימד-באדיבות עיריית ירושלים)

הבנייה ברכס לבן: המינהלים הקהילתיים גנים ויובלים תומכים בתוכנית 'הבשורה בלבן' שהציג ראש העיר

הנהלות המינהלים הקהילתיים גנים ויובלים שלחו באחרונה לראש העיר משה ליאון מכתבי תמיכה בתוכנית החדשה שהציג. "מעריכים את האתגר; רוצים לומר תודה"

פורסם בתאריך: 11.4.22 18:27

לאחר שעמדו ביחד עם הארגונים הירוקים כחומה בצורה כנגד תוכנית הבנייה ברכס לבן, המינהלים הקהילתיים גנים (שכונות עיר גנים וקרית מנחם) ויובלים (קרית היובל, עין כרם, גבעת משואה) מבקשים לברך ולהודות לראש העיר משה ליאון על התוכנית החלופית שהציגה בחודש שעבר – הבשורה בלבן.

כך, במכתב שנשלח לראש העיר ליאון נכתב, בין השאר: "אנו, חברי מינהל קהילתי גנים, מבקשים לתמוך בכל לב בתכנית החלופית שאתה מקדם כאלטרנטיבה לפרויקט רכס לבן… התוכנית החדשה מהווה רצף אורבני המתמזג עם השכונות שלנו. היא מקטינה דרמטית את הפגיעה בערכי הטבע המהווים את 'חצר המשחקים' לילדינו ואת הריאות הירוקות החיוניות לשכונות שלנו".

עוד הוסיפו חברי הנהלת מינהל גנים במכתבם: "אנו מעריכים מאוד את האתגר שלקחת על עצמך. כמי שמכירים מקרוב את הליכי התכנון, אנו מבינים היטב את האומץ לקרוא תגר וליזום אלטרנטיבה צודקת ומדויקת יותר. דווקא בשל כך ברצוננו לחזק את ידך ולהודות לך על הנחישות, האכפתיות ובעיקר: על הנכונות לעשות את הדבר הראוי וההוגן ביותר".

את המכתב מסיימים חברי הנהלת מינהל קהילתי גנים במילים: "בשם אלפי תושבי דרום-מערב העיר אנו מבקשים להגיד לך: תודה".

בשיחה עם "כל העיר" השבוע אומר ד"ר נתנאל פישר, המסיים את תפקידו כיו"ר הנהלת מינהל גנים: "מינהל גנים נאבק במשך שנים למען התחדשות עירונית שפויה ונכונה. אנו שמחים כי תוכנית רכס לבן המחודשת תעמוד באותם פרמטרים של ציפוף אורבני באופן שיאפשר לשלב בין השכונות בצורה מיטיבית".

כאמור, בתוכנית החדשה תומכים גם חברי הנהלת מינהל יובלים. דור יצחק לוי, יו"ר מינהל יובלים, מוסר: "ההקשבה של ראש העיר לציבור בעניין התוכנית ברכס לבן היא מבורכת, האומץ לעשות שינויים ולהיות קשוב בתוכנית כל כך גדולה היא בשורה ואני בטוח שהמדיניות הזו תימשך. התוכנית המקורית ברכס היתה אמורה לפגוע פגיעה אנושה בשטח גדול, ירוק איכותי ונדיר באזורינו בפרט ובירושלים בכלל. אנו מברכים ומודים על היוזמה".

אז מה בעצם אומרת 'הבשורה בלבן'? על פי התוכנית החדשה יתאפשר בינוי רק בשטחים המופרים כבר היום – כ-300 דונם לעומת 800 דונם בתוכנית המקורית. 500 הדונם שהוצאו, אשר מהווים כ-65 אחוז מהתוכנית המקורית, יוכרזו כגן לאומי אשר יקודם בחודשים הקרובים.

 

 

על פי גורמים בעירייה, הוצאת 500 הדונמים תשמור על 99 אחוז מאזורי החילחול של המעיינות, תציל כ-10,000 עצים מפני כריתה ותשמש מחסום מפני תוכניות להקמת רכס לבן ב', ג', ו- ד'. מחסום נוסף והגנה של ממש היא מניעת כניסה של קו רכבת קלה לתוך השכונה דבר שיקשה על כל תוכנית עתידית. יחד עם זאת, התוכנית החדשה אינה מוותרת על הצורך ביצירת פתרונות דיור – זאת על ידי תכנון מתקדם, ציפוף ועירוב שימושים אינטנסיבי כמו גם ויתור על קו רכבת קלה פנימי, תתאפשר בניית 6,000 יחידות דיור – 1,000 יותר מאשר בתוכנית המקורית, כאשר כ-2,000 יחידות ייעודו לשכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח.


מחפשים את דירת החלומות שלכם? היכנסו ללוח הדירות של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר