שוקי כהן ז"ל ורעייתו ענת כהן בחתונת בנם (צילום: באדיבות המשפחה)
שוקי כהן ז"ל ורעייתו ענת כהן בחתונת בנם (צילום: באדיבות המשפחה)

מותו הטראגי של שוקי כהן ז"ל בכביש בגין: הנהגים הפוגעים הורשעו בהמתה בקלות דעת

בית משפט המחוזי הרשיע את בדיע ג'ית ואיסמעיל מ. חוסאם במותו של כהן ז"ל. בפסק הדין נכתב כי השניים קיימו מרוץ כבישים מסוכן בכביש בגין לפני שפגעו ברכבו של כהן בראש השנה 2019. דיון הטיעונים לעונש יתקיים בסוף החודש

פורסם בתאריך: 2.6.22 15:53

הגיע הזמן: למעלה משנתיים וחצי חלפו מאז התאונה הקטלנית במחלף הרוזמרין בכביש בגין שבה נהרג שוקי כהן ז"ל, תושב שכונת גילה, ולבסוף פסק בית המשפט המחוזי בירושלים כי בדיע ג'ית ואיסמעיל מ. חוסאם – שני הנהגים שהואשמו בגרימת מותו של כהן, אשמים בהמתה בקלות דעת ובעבירות נוספות.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בתאונה נפצעה באורח אנוש גם אשתו של כהן ז"ל, ענת כהן, אשר עברה ועדיין עוברת שיקום בשל הפגיעות הקשות.

על פי כתב האישום המתוקן, בצהרי ראש השנה, 1.10.2019, התחרו הנאשמים ואחד בשני זאת תוך נסיעה פרועה ומהירה מאוד. השניים קיימו את התחרות בשדרות בגין בין מחלף מלחה למחלף הרוזמרין בעיר, תוך שהם עוקפים זה את זה ומסכנים את יתר הנוסעים בכביש. בהגיעם למחלף רוזמרין, הסמוך לשכונת גילה בעיר, איבד אחד הרכבים שליטה, הועף באוויר, חצה מספר נתיבים ופגע בעוצמה ברכב שעמד ברמזור. כתוצאה מהפגיעה נגרם מותו של נהג הרכב שעמד ברמזור – יהושע כהן ז"ל, אשתו שישבה במושב הנוסע נפצעה באורח קשה.

באחרונה, כאמור, אחרי משפט ממושך והכחשות גורפות מצד בדיע ג'ית ואיסמעיל מ. חוסאם, הרשיע השופט רפי כרמל, סגן נשיא המחוזי בירושלים, את השניים – הן את הנהג הפוגע והן את הנהג שהשתתף במרוצי הכביש המסוכנים בביצוע עבירות של המתה בקלות דעת, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, חבלה חמורה ועבירות נוספות.

בהחלטתו כתב השופט כרמל, בין השאר: "שני הנאשמים היו מודעים לטיב מעשיהם, לקיום הנסיבות – כמו גם לאפשרות הגרימה של תאונת דרכים. מעשי שני הנאשמים לא כיוונו לתוצאה זו והם לא רצו בה, אולם סטייתם החמורה, הגסה, הבוטה, המופגנת לעין כל, מכל סטנדרט נהיגה, מוליכה למסקנה כי התנהגו ברשלנות רבתי ולא באה ראיה מצדם לסתור זאת… שניים שהתחרו בכביש בו נוסעים באותה העת נהגים נוספים, בצהרי יום, בעיבורה של עיר, מלבים ומדרבנים זה את נסיעתו של זה, לעיתים זה מוביל ולעיתים זה עוקף, ולבסוף אחד מכלי הרכב גורם לתאונה, עוד בטרם הסתיים המרוץ ובמהלך המרוץ, ובכל מקרה כתוצאה מהמרוץ".



 

 

עוד כתב השופט כרמל: "הנאשמים ערכו תחרות פרועה לאורך 2.8 ק"מ, בכביש מרכזי, מהירותם היתה לפחות כפולה מהמותר… אובדן שליטה וגרימת התאונה אינם תוצאה של רגע בלתי צפוי או חוסר ריכוז רגעי, אלא זו 'תוצאה מתבקשת של התנהגות… ונסיבות אותן יצר בהתנהגותו'".

את התיק ניהלו עורכי הדין יובל קדר ונתי בן חמו מפרקליטת מחוז ירושלים.

יצוין כי דיון הטיעונים לעונש של השניים נקבע ל-27.6. גזר הדין צפוי להינתן מעט לאחר מכן.


מחפשים דירת 5 חדרים בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רוני ר

    בתי משפט בדיחה . שנתיים וחצי לא הצליחו לסגור אותם מאחורי סורג ובריח . עליבות מערכת המשפט והשופטים העובדים 4.5 שעות ביום

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה למשטרת ישראל. כל יום יש מירוצים באותו כביש . עד היום , יום יום

  3. נ.ש

    בושה למשטרת ישראל, כל יום יש מירוצים, באותו כביש, עד היום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר