נועה ואורי (צילום: ביטחון חיל האוויר)
נועה ואורי (צילום: ביטחון חיל האוויר)

מהילדות ועד לקצונה: נועה ואורי, החברים הירושלמים שסיימו את קורס קציני מערך ההגנה האווירית, בראיון משותף

בשבוע שעבר הגיע לסיומו קורס קציני מערך ההגנה האווירית. שניים מהמסיימים הם סג"ם נועה וסג"ם אורי, תושבי ירושלים, שמעבר להיותם לוחמים ערכיים, הם גם מכירים מהבית, ועברו יחד כברת דרך: מאז כיתה ז' השניים למדו יחד באותה הכיתה. לרגל סיום הקורס, ערכנו ראיון משותף עם השניים שבו סיפרו על הקשר ביניהם והמסלול המיוחד שעברו

פורסם בתאריך: 27.11.22 14:19

בשבוע שעבר הסתיים קורס קציני מערך ההגנה האווירית. בטקס שנערך בראשות מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, נחשפו דרגות הקצונה של 23 צוערי וצוערות מערך ההגנה האווירית. במסגרת השלמת הקצונה בת 15 השבועות הוכשרו הצוערים והצוערות במגמות לפי 4 מערכות הנשק במערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום ולאחריה ישתלבו כקציני מערך ההגנה האווירית. במהלך ההשלמה הם למדו והתמחו בתהליך היירוט והתנסו בפריסת סוללות המערך בתרחישים שונים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לבוגרי הקורס הוענקו דרגת סגן וסגן-משנה וסיכת ה"עטלף" הייחודית לקציני מערך ההגנה האווירית. מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל למול איומי ירי שונים ועל מנת להמשיך את תפקוד צה"ל בשגרה ובחירום. אנשי מערך ההגנה האווירית ימשיכו במילוי תפקידם ובשמירה והגנה על שמי המדינה בכל עת שהיא.

שניים מהמסיימים הם סג"ם נועה וסג"ם אורי מירושלים, שמעבר להיותם לוחמים ערכיים ומוכשרים, הם גם מכירים מהבית, ועברו יחד כברת דרך: מאז כיתה ז' השניים למדו יחד באותה הכיתה לאורך כל החטיבה והתיכון. דרכיהם נפרדו כשנועה התגייסה בנובמבר 2020 להגנה אווירית ושובצה בגדוד 136 המפעיל את פלטפורמת הנשק "חץ 3", מערכת טילים ישראלית שתפקידה ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה וכן כנגד נשק בלתי קונבנציונאלי. לא עברה חצי שנה וסג"ם אורי התגייס גם הוא למערך ההגנה האווירית ושובץ גם הוא באותו הגדוד – גדוד 136. אחרי השירות המשותף בגדוד יצאו שניהם יחד לקורס הקצינים בבה"ד 1 ולהשלמה החיילית. לכבוד סיום הקורס, ערכנו ראיון משותף עם השניים שבו סיפרו על הקשר ביניהם והמסלול המיוחד שעברו.


סיום קורס (צילום: באדיבות דובר צה"ל)

סיום קורס (צילום: ביטחון חיל האוויר)


אורי הוא בן יחיד לאם חד הורית שהייתה עתודאית בתפקיד מהנדסת בחיל האוויר. בתיכון הרחיב אורי מסלול הנדסת תוכנה, מדעי המחשב ופיתוח אפליקציות. בזמן התיכון שימש כיו"ר מועצת הנוער של ירושלים, והיווה דמות משפיעה על העיר ירושלים בכלל ועל הנוער הירושלמי בפרט. במהלך הקורונה יזם פרויקט במימון עסקים ירושלמים והעירייה לחלק תיקים המיועדים לצבא לכלל המלש"בים בעיר, פרויקט שממשיך עד היום בירושלים בכל עונת גיוס. במשך שנה וחצי היה רותם בעלי עסקים מזון ונהגים לאיסוף וחלוקה של אוכל לחיילים במחסומים בירושלים וסביבתה.


אורי (צילום: באדיבות דובר צה"ל)

אורי (צילום: ביטחון חיל האוויר)


אורי מספר על חשיבות ההתנדבות בעיניו: "הובלתי לא מעט פרויקטים במטרה לקדם את תרבות ההתנדבות בעיר ולתת עד כמה שניתן מעטפת לשכבות החלשות שהן חלק בלתי נפרד מהחברה שלנו באמצעות הנוער שהוא דור העתיד".

נועה היא האחות השנייה מבין ארבעה. בזמנה הפנוי נועה אוהבת לטייל בטבע, לרוץ ולקרוא ספרים. במהלך התיכון הדריכה בתנועת ה"צופים" וכן התמקצעה במגמת ערבית ומזרח תיכון.

מה הכי מחבר אתכם לעיר?
נועה: "אני הכי אוהבת בירושלים את השעה של שישי בערב לפני כניסת שבת, יש אווירה של שלווה ורוגע, זו שעה של להיות עם המשפחה אחרי שבועות בצבא".

אורי: "אני הכי אוהב בקהילה הירושלמית את האווירה החמה והעוטפת, התחושה המשפחתית מצד אחד, והצבעונית והגיון מצד שני, שמראה שלכל אחד יש מקום בעיר הבירה ובעיר הנחשקת ביותר בעולם".

איך זה מרגיש שמישהו שמכירים טוב נמצא איתך לאורך כל המסלול?
נועה: "הקשר שלנו נבנה עם השנים, והתחזק בעיקר בשלוש שנים האחרונות. יש בינינו רעות וכנות, אנחנו ישירים וסומכים אחד על השנייה בכל נושא. זה מרגיע שיש מישהו שמכיר במסלול הארוך הזה. אני ואורי לא השתבצנו באותו הצוות עד להשלמה החיילית, לכן היה לנו קל לשתף ולהתייעץ לגבי בעיות ודילמות שצצו במהלך ההכשרה, גם בצבא וגם בבית, יודעים שתמיד יש למי לפנות ואוזן קשבת. במהלך ההשלמה החיילית חווינו קשיי לחץ ומסוגלות, ההתמודדות המשותפת רק הוכיחה לנו את גודל החברות בינינו".

אורי: "זאת תחושה טובה, תמיד יש אוזן קשבת ומישהו שמזהה מה עובר עליך רק ממבט חולף קטן. בפרק לחימה המסכם של ההשלמה החיילית חווינו ביחד התמודדות ברגעי ושעות קיצון ששם נמדדה החברות והאחדות בינינו".


נועה (צילום: באדיבות דובר צה"ל)

נועה (צילום: ביטחון חיל האוויר)


מה משפיע עליכם בכניסה לתפקיד החדש בתור מפקדים וקצינים במערך?
אורי: "mission first people always, אני מאמין בתפיסה שהמפקד מחויב בראש ובראשונה למשימה, תוך דאגה לשלומם ולביטחונם של פקודיו. כך גם אני שואף להיות כמפקד וקצין בכל תפקיד במערך ובחיל".

נועה: "יש מפקד שהשפיע עליי לטובה, בבה״ד 1 פגשתי מפקד שהוכיח לי דרך דוגמה אישית שאוכל להשיג הכל, כל עוד אחליט שאני רוצה. וכך היה, איישתי תפקיד במהלך שירותי בבה״ד והבנתי שאם יש רצון ומוטיבציה, יש לך כבר 50% מהמטרה הסופית. מעבר לזה למדתי ממנו המון על עולמות אחרים של תקשורת עם חיילים".

איך אתם מסכמים את התחושות בסיום הקורס?
נועה: "הקורס מקצועי ומלמד אותך על השילוב בין פיקוד, ערכים ומצוינות. אנשים לפעמים לא מודעים לעולם שמאחורי מערכות ההגנה האוויריות. יש מערך שלם עם הערכות מדוקדקת לכל תרחיש".

אורי: "זה התור שלנו. הגיע הזמן שלנו להיות הקצינים של המערך ולהתחיל להוביל אותו אל העתיד. עוד עשור מרבית הלחימה תהיה אווירית ואנחנו עמוד הטווח הטכנולוגי. בכל סבב לחימה אנו רואים כיצד חשיבות מערך ההגנה האווירית עולה. במלחמה הבאה אני מאמין שנראה את המערך ואת כלל יכולותיו ואיכויותיו".


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר