לורה ורטון, רכס לבן (צילומים: מולי גולדברג, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
לורה ורטון, רכס לבן (צילומים: מולי גולדברג, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

לורה ורטון ל"כל העיר" על אישור תוכנית רכס לבן: "נורא, אני מתביישת שאני מעורבת מתוקף תפקידי בהרס הטבע"

בהמשך לפרסום מוקדם יותר ב"כל העיר" על אישור התוכנית השנויה במחלוקת להקמת שכונה חדשה ברכס לבן במועצה הארצית לתכנון - חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) זועמת ומבטיחה: "אמשיך לפעול בכל דרך אפשרית למנוע קידום פרויקט זה"

פורסם בתאריך: 7.5.19 14:43

סערה בעיר בעקבות החלטתה של המועצה הארצית לתכנון לאשר את תוכנית הבנייה השנויה במחלוקת להקמת שכונה חדשה ברכס לבן. כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", התוכנית אושרה הבוקר, שלישי, במועצה הארצית לתכנון, למרות אלפי ההתנגדויות שהוגשו.

בתגובה לאישור התוכנית אומרת היום ל"כל העיר" חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ), שמשמשת כמשקיפה בוועדת התכנון והבנייה המקומית: "פשוט נורא, אני מתביישת שאני ממלאת תפקיד ומעורבת מתוקף תפקידי בהרס הטבע ורשלנות תכנונית בסדר גדול כזה".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

ורטון, שהפגינה נגד קידום התוכנית להקמת 5,000 דירות ברכס לבן, מוסיפה ואומרת: "שמעתי ותמכתי בביקורת על תכנית הבנייה, והבעתי את דעתי על שינוי היעוד של הקרקע, על כריתת העצים ועל הפגיעה באזור שמשמש כל כך הרבה אנשים כאזור לבילוי והנאה מהטבע. התוספות גם יעמיסו על כל תושבי דרום העיר. אמשיך לפעול בכל דרך אפשרית למנוע קידום פרויקט זה ואחרים המאיימים על הסביבה, על בריאות התושבים ועל החיים בעיר הזו".



מוקדם יותר נמסר מהמועצה הארצית כי "בפני המועצה הארצית הוצג דוח החוקר בהתנגדויות, המלצת ועדת המשנה של המועצה ארצית בדוח החוקר, עדכון מנציג רשות מקרקעי ישראל וכן עדכון של ראש העיר משה ליאון, שדיבר על מחסור חמור ביחידות דיור בירושלים ועל הצורך בשמירת הצעירים בעיר".

התוכנית, ששטחה הינו כ-840 דונם, כוללת, בנוסף ל- 5,000 יחידות הדיור – כ-300 יחידות דיור מוגן שייבנו במבנים של 12-5 קומות.


רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)


בחודשים האחרונים הוגשו אלפי התנגדויות לתוכנית הבנייה ברכס לבן, ביניהן של פעילי טבע וסביבה, תושבי שכונות קרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים ואפילו ההסתדרות הרפואית מתנגדת לתוכנית. "אנו בעד עיבוי וחיזוק השכונות בתוך העיר ירושלים", ציינו בחברה להגנת הטבע, "במסגרת הקו הכחול של העיר, דבר שמייתר את הצורך לבנות על השטחים הפתוחים שבשולי ומחוץ לעיר, כמו רכס לבן. דוח של החברה להגנת הטבע שיצא לאחרונה הראה, כי קיימות בעיר עתודות למגורים לעשרות שנים קדימה, ולכן יש עוד מקומות בנייה ולא צריך להרוס שטחים ירוקים".

גם בחברה להגנת הטבע הגיבו לאישור התוכנית וציינו כי המאבק נמשך: "החברה להגנת הטבע הפועלת לשמירה והגנה על רכס לבן בפרט ועל הרי ירושלים בכלל, מסרה כי החברה להגנת הטבע תמשיך ותפעל לשמירת ערכי הטבע והנוף בירושלים וסביבתה, באמצעים העומדים לרשותה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שמוליק

    החלטה הרסנית, שתעכב התפתחות עירונית ותזרז הריסה של הטבע.
    ליזמים יותר פשוט לבנות בטבע מאשר להתמודד עם פינוי זמני של תושבים במסגרת פינוי בינוי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נורא חבל להרוס את היופי הזה. נוף, כל כך מרשים, הירוק היפה הזה שנראה מגבעת משואה או מכל השכונות שפונות אל העמק הלבן, הולך לההרס. שהן בעיקר מקומות בילוי לרבים מתושבי השכונות בירושלים. חבל נורא.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר