סיגל קליין ביקב שורק (צילומים: פרטי, אייל גוטמן, שי גלבוע)
סיגל קליין ביקב שורק (צילומים: פרטי, אייל גוטמן, שי גלבוע)

איך זה ייגמר הפעם? סיגל קליין בעוד יריד יין

רק 20 דקות מירושלים: יקב שורק שבקיבוץ נחשון יארח בסופ"ש הקרוב יריד יקבים ביתיים זו השנה התשיעית ברציפות

פורסם בתאריך: 22.5.17 10:18

מי שמכיר אותי כבר יודע – אני חובבת יין. מה הכוונה חובבת? אני נהנית מהאלגנטיות ומההנאה שבכוס היין. מה בדיוק יש בכוס – לא ממש משנה. ההתלהבות שלי מהיין טמונה ביוקרה שלו ובאווירה סביבו, וכמובן שיהיה טעים לחיך.

 

התדמית כחובבת יין היא נכונה, אבל אם נדייק לא מדובר בפלצנית יין, כלומר אני אוחזת את הכוס, שלא נדע, בגביע עצמו ולא ברגל, ומעזה לטעום אותו לפני שעורבל, ואפילו – שומו שמיים – עלולה להתבלבל בחינניות בין קברנה סוביניון לבין מרלו. אבל לא ממש איכפת לי, כי כל עוד אני נהנית – זה שווה.

חובבת יין מושבעת - סיגל קליין (צילום: פרטי)

חובבת יין מושבעת – סיגל קליין (צילום: פרטי)

 

אם גם אתם נהנים מיין כדאי לכם לדעת שיריד היקבים הביתיים של יקב שורק בית ספר לעשיית יין, יתקיים בסוף השבוע הקרוב זו השנה התשיעית ברציפות, ומדובר על אחד מאירועי היין המסקרנים והמעניינים ביותר שמתקיימים בישראל. מדובר באירוע תרבות יין, ששבה בקסמו מאות חובבי יין לאורך השנים, וגם אותי.

לרוב אנחנו מכירים את היינות הנמכרים בחנויות האלכוהול או ביקבי הבוטיק, אבל לצדם ישנה תעשיית יין ביתי מפותחת, של חובבים שמייצרים יין שלא לשם המכירה, אלא לשימוש עצמי. ביקב שורק פועל בית ספר לעשיית יין, אליו הוזמנתי לביקור. מכל הארץ מגיעים אנשים מתעניינים, שמייצרים כאן יין לשימוש פרטי ולומדים את סודות המקצוע. לבית הספר אלפי בוגרים השתלבו בתעשיית היין בישראל והקימו למעלה מ־150 יקבים.

רבים מהבוגרים הקימו יקבי בית, בשביל הכיף שלהם. ביקב החליטו לתת להם במה ויזמו את היריד בו יציגו עשרות יקבים ביתיים, שלעיתים ניתן למצוא בהם חשיבה אחרת והעזה ביציאה מן המקובל.

(צילום: אלדד מאסטרו)

(צילום: אלדד מאסטרו)

 

בין היקבים המציגים: יקב ארגוב, יקב ארבבוף, יקב מבצר עתלית, יקב קנתרוס, יקב רוגלית, יקב אדם, יקב דני, יקב גלאי, יקב אלה, יקב אופיר, יקב מי-טל, Vainer Wine, יקב דורון, יקב Zaza ועוד רבים וטובים.

היריד יתקיים באווירה פסטורלית וקסומה בצל עצי הפיקוס שבחצר היקב, המציגים יפתחו בפניכם את בקבוקיהם וליבם, יזמינו אתכם לטעום מן היינות ויספרו לכם את סיפורם השזור בכל טיפה וטיפה. אם תרצו, תוכלו לרכוש מן היינות הייחודים הללו, המיוצרים בסדרות קטנות ומוגבלות.

בנוסף, במתחם היריד מגוון דוכני מזון: "נגיעות" – עם דים סאם, "השוקייה" – בית לגבינות מהמשק, פיש אנד צ'יפס, שמן זית, ליקרים ועוד.

יריד היקבים הביתיים ביקב שורק בקיבוץ נחשון. ו', 26.5, 15:00-10:00, שבת, 27.5, 17:00-10:00.
מחיר (כולל כוס יין במתנה לטעימות ביריד): 50 שקל במכירת מוקדמות, 65 בקופות.
טל' 08-9450844, www.soreq.co.il.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר