נעמי שניידרמן, מנכ"לית עמותת אישה לאישה
נעמי שניידרמן, מנכ"לית עמותת אישה לאישה

"ילדים שנחשפים לאלימות כלפי נשים גם נפגעים"

יום המאבק הבינלאומי נגד אלימות כלפי נשים, מצוין היום, שבת, 25.11.17 ברחבי העולם. נעמי שניידרמן, מנכ"לית עמותת "אישה לאישה" בירושלים מדברת על השפעת האלימות נגד נשים על הילדים במשפחה

פורסם בתאריך: 25.11.17 14:11

היום, שבת, 25.11.17, מצוין ברחבי העולם יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. בירושלים ישנם מספר מקלטים לנשים מוכות – אחד מהם, שכתובתו חסויה, מופעל על ידי עמותתה "אישה לאישה" שקולטת נשים מכל הארץ ואת ילדיהם.

"במסגרת המאבק שלנו להעלות מודעות, מדברים על התופעה של אלימות כלפי נשים, ועכשיו ישנו שיח מבורך על הטרדות מיניות, במסגרת קמפיין metoo שהוא חשוב, ומהווה פתח לחשוף את הציבור להבין את מלוא המורכבות של אנשים שנפגעו באלימות במשפחה"' אומרת מנכ"לית עמותת "אישה לאישה", נעמי שניידרמן. "אחד ההיבטים של אלימות במשפחה זה ילדים שנחשפים לאלימות כלפי נשים, הם גם נפגעים. לגדול בבית שיש בו אלימות משפיע על ההתפתחות. זאת פגיעה מאוד עמוקה ומשמעותית".

 


 


 

 

במה מתבטאת הפגיעה?

"אנחנו יודעים שהתופעה של אלימות היא בין דורית. ילדה שעברה התעללות יכולה להפוך בהמשך לקורבן, וילד יהפוך לגבר מכה, ואחת התקוות שלנו וההשקעה בילדים זה לשבור את המעגל. מה שמייחד את התכנית שלנו זאת השקעה גדולה בילדים שמגיעים למקלט".

 

נעמי שניידרמן, מנכ"לית עמותת אישה לאישה

נעמי שניידרמן, מנכ"לית עמותת אישה לאישה

עמותת "אישה לאישה" מפעילה מקלט לנשים מוכות שבכל רגע נתון יש בו ממוצע של כ-12 נשים והילדים שלהן. לאחר שהייה ממוצעת של כארבעה חודשים במקלט, עוברות הנשים לדירות מעבר. "מקלט זה לא רק קורת גג ופתרון למגורים". מסבירה שניידרמן, "ההשקעה היא טיפולית שיקומית כי התפיסה המקצועית היא שאישה לא הגיעה למקלט באשמתה אבל הנחת העבודה היא שחסרים לה כלים רגשיים ופרקטיים לעמוד באופן עצמאי על הרגליים והמטרה היא ליצור עבורה תנאים מאפשרים בחוסר תלות בבן זוג מבחינה רגשית ומעשית".

 

 

בנוסף, לעמותה מערך פעיל של מתנדבות לצד עובדות סוציאליות ומטפלים. המתנדבות עומדות בקשר עם הנשים ומלוות אותן במקלט. העמותה גם מעניקה סיוע משפטי לנשים. שניידרמן מציינת כי העמותה מטפלת בכ-90 משפחות בשנה, כולל תכנית של בוגרות שהיא שיקום קהילתי לאחר המקלט ודירות המעבר. "אנחנו ממשיכים להוות להם כתובת. משהו כמו 50 אחוז מהתקציב שלנו מקורו בתרומות ולא במימון ממשלתי".

 


אישה מוכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)


 

מה מאפיין את הנשים שמגיעות למקלט?

"המאפיין את כל הנשים האלו שהן הגיעו למקלט בעקבות מערכת יחסים אלימה או סביבת חיים אלימה ולא מאפשרת. כל אישה עם הסיפור שלה. הרבה פעמים אלו לא נשים שחיו לפני כן לבד, והזמן הזה והרצף הטיפולי הזה מאפשר לאישה לנהל חיים עצמאיים. בתוך אלימות במשפחה יש הרבה אמביוולנטיות גם של הקורבן, כיוון שעל אף שהיו דברים קשים והייתה אלימות היו גם דברים טובים וזה בנאדם שהיה איתו משהו מאוד אינטימי. האלימות המרחשת במרחבים אינטימיים של הבית והגוף".

ביום ראשון, 3.12, יתקיים אירוע התרמה לעמותת "אישה לאישה" בתיאטרון ירושלים, שבמרכזו תהיה תערוכה ציורים של ילדים במקלט. הכנסות האירוע הן קודש לסיוע לנשים נפגעות אלימות וילדיהן. לרכישת כרטיסים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר