שכונת בקעה (צילום: Idobi)
שכונת בקעה (צילום: Idobi)

המהפך של בקעה – שכונה ירוקה

העירייה זכתה במענק של 330 אלף יורו מהאיחוד האירופי במטרה להפחית את זיהום האוויר בשכונת בקעה. בתוכנית - צמצום הנתיבים לכלי רכב והקמת שבילים להולכי רגל

פורסם בתאריך: 12.12.17 09:51

שכונת בקעה בירושלים בדרך להפוך לשכונה ירוקה – עיריית ירושלים תצא בקרוב בתכנית ייחודית וזאת בעקבות זכייתה ב"קול קורא" SUNRISE לתכנית לעידוד תחבורה מקיימת מקרן HORIZON 2020 של האיחוד האירופי – בסך של 330,000 יורו.

התכנית שהוגשה על ידי המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית ירושלים מבוססת על עבודה קהילתית – שיתוף תושבי ובתי הספר בשכונה, בסוגיות כמו צרכים, תכנון ויישום דרכים להפחתת השימוש ברכב בנסיעות פנים שכונתיות, הנגשה בטוחה ונעימה ליעדים בתוך השכונה לכל הגילאים, שימוש יעיל בתחבורה ציבורית, פיתוח צירי הליכה ומרחב ציבורי מעודד הליכה ורכיבה, תמיכה ביוזמות קהילתיות של תחבורה מקיימת ולמידה ליישום במרחבים עירוניים נוספים. בעקבות הזכייה, תארח עיריית ירושלים כינוס בימים 14-12 בדצמבר, במהלכו תוצג התכנית בשכונת בקעה.

 



 

"זו הפעם הראשונה שעיריית ירושלים ניגשה ל'קול קורא' של האיחוד האירופי", מציינים בעירייה, "מה שדרש ממנה בשלב הראשון להתקבל לקונסורציום (קבוצת ערים), המורכב מערים המיישמות תכנית לפיתוח בר-קיימא (מאלמו – שוודיה, סלוניקי – יוון, , ברמן – גרמניה, בודפשט – הונגריה, סאות'אונסי – בריטניה) – וגופים אקדמאים ומקצועיים מאיטליה, ספרד, אוסטריה וגרמניה, מאחר ול"קול קורא" SUNRISE היה אפשר לגשת רק כחלק מקונסורציום. ל ה"קול קורא" ניגשו מעל 55 קונסורציומים מרחבי אירופה והקונסורציום אליו הצטרפה ירושלים עבר שני שלבי שיפוט, בסופם התקבלה ההחלטה כי הקונסורציום וירושלים בתוכו, יזכו בתמיכה של 2020 HORIZON  ליישום התכנית. לתכנית הירושלמית שהוגשה במסגרת הקונסורציום הייתה תרומה מכרעת לזכייה ב"קול הקורא", מאחר והוצגה בה תכנית קהילתית מגובשת ומתקדמת וגישה חדשנית הקושרת בין בריאות ותכנון אורבני בר קיימא".

יו"ר מינהל קהילתי בקעה ברכה אדלשטיין מוסרת: "המינהל הקהילתי פועל מזה שנים רבות להיטיב ולקדם את איכות החיים של תושבי השכונה במגוון דרכים. אנו מודים לעירייה על שהגישה את המינהל הקהילתי ל'קול קורא'. המינהל הקהילתי מארח בימים אלו את נציגי הפרויקט שהגיעו מחו"ל ויעשה הכול על מנת להצדיק את האמון שנתנו בו".

 

 

בעירייה מוסיפים ומספרים כי "בירושלים מקודמים פרויקטים רבים כדי להפוך את התחבורה למקיימת: פיתוח קווים נוספים של רכבת קלה, אזור מופחת פליטות ( LEZ), שבילי רכיבה, שבילי הליכה, שימוש בדלקים חלופיים, אוטובוסים חשמליים וכד' ואירוח הכנס הינו במה לחשיפת השותפים האירופאים למגמות אלו.

שכונת בקעה (צילום: Idobi)

שכונת בקעה (צילום: Idobi)

"עיריית ירושלים  רואה בכנס הזדמנות להציג את מחויבותה של הנהלת העירייה לנושא התחבורה המקיימת ולתת במה בינלאומית לתהליכים שקורים בירושלים בתחום זה. זוהי הזדמנות למיצוב ירושלים כעיר בינלאומית ולגיטימית, המקדמת נושאים של תכנון ופיתוח בריא ומקיים. הכינוס ימנף ויחזק את מעמדה של ירושלים בגופים אירופים בה היא חברה, כמו ארגון POLIS ורשת CIVITAS וליצירת נטוורקינג (יצירת רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות), עם גופים יזמיים בתחום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עע

    שהמינהל יסתיר את גדמי העצים …
    פשוט בדיחה בקעה הייתה פעם שכונה ירוקה היום זוועה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר