ניר ברקת, ירוץ לקדנציה שלישית לראשות עיריית ירושלים? (צילום: מאיר אליפור)
ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

על סף ההחלטה המכרעת: ברקת ממתין בציפייה להתפתחויות בליכוד

ראש העיר המכהן טרם הודיע אם בכוונתו לרוץ לקדנציה נוספת: ההעדפה של ברקת – הצטרפות לליכוד. המלכוד שיכול להשאיר אותו בירושלים: מועד הבחירות הארציות וסקרים בפריימריז

פורסם בתאריך: 20.11.17 18:16

ניר ברקת ממתין בציפייה בימים אלו להתפתחויות בנוגע להקדמת הבחירות הארציות – כך נודע ל"כל העיר", רגע לפני החלטתו הסופית אם לרוץ או לא לרוץ לקדנציה שלישית לראשות העיר. המטרה של ברקת: התברגות במקום גבוה ברשימת הליכוד, וכפועל יוצא מכך, כמובן, פרישה מהזירה הפוליטית המקומית.

למעשה, רק סיטואציה של סקרים לא טובים בתוך הליכוד, או תפנית בפוליטיקה הארצית כך שהבחירות כלל לא יוקדמו – יכולה להשאיר את ברקת בלשכתו בירושלים. ל"כל העיר" נודע כי אם אכן יקדים ראש הממשלה בנימין נתניהו את הבחירות לאזור חודש מאי, הרי שברקת יודיע על עזיבת לשכת ראש העיר כבר בשבועות הסמוכים להחלטה, ולמעשה לא יסיים קדנציה במלואה.

בסיטואציה שבה ברקת יפרוש מראשות העיר לטובת התמודדות על כרטיס כניסה לעשירייה הראשונה בליכוד, לפי התחזיות הרווחות בכיכר ספרא יחליף אותו ממלא המקום סגן ראש העיר מאיר תורג'מן. תורג'מן, שמחזיק בכוח פוליטי רב בירושלים, המגיע ממרכז הליכוד וכולל בוחרים מהציבור הדתי-לאומי והציבור החילוני בירושלים, יוכל לשמש בתפקיד ראש העיר כמה חודשים ובכך לבסס את מועמדותו לראשות העיר ולחזק את סיכוייו להיבחר בעוד כשנה. אלא, לפי חוק הרשויות המקומיות (סעיפים 24 ו-26), אם התפטר ראש הרשות לפני תום כהונתו במהלך השנה האחרונה לכהונתו, מועצת העירייה אמורה להתכנס ולבחור באופן גלוי את מחליפו, אשר יכהן בתפקידו עד לקיום הבחירות המוניציפליות הכלליות באותה שנה. חודש נובמבר עתה עונה על קריטריון זה, ולכן צפויה סערה בכיכר ספרא סביב הכתרת המחליף עד לבחירות.

 

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)



 

כך או כך, אם ברקת בכל זאת יעדיף להישאר בזירה מקומית נראה שדרכו לראשות העיר די סלולה – וזאת בהמשך להסכם השנוי במחלוקת שחתם עם הפלגים החרדיים בעיר, שמבטיח לו שקט בקלפי. לצד זה, הסכם או לא הסכם, במידה והחרדים יעמידו בכל זאת מועמד משלהם – סגן ראש העיר המכהן יוסי דייטש או מועמד חיצוני אחר, הקלפים ייטרפו מחדש.

 

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

 

ברקת, כידוע, הבטיח בזמנו כי יודיע על החלטתו האם לרוץ פעם נוספת לראשות העיר שנה לפני מועד הבחירות – אולם עד כה הוא מתמהמה מלעשות זאת. בינתיים, על הספסל מחכים ולא ממש בסבלנות, המועמדים הפוטנציאליים לראשות העיר – משה ליאון, מאיר תורג'מן, עופר ברקוביץ, יוסי חביליו ואבי סלמן. לגבי ליאון, שהתמודד על ראשות העיר מול ברקת ב-2013 וביסס כבר את מעמדו הפוליטי בירושלים – הרי שברגע שברקת יעבור לזירה הארצית הוא צפוי לפתוח מבערים בקמפיין הבחירות שלו לראשות העיר. ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה העירונית שפרש מהקואליציה בשבוע שעבר, הודיע כבר על התמודדות לראשות העיר, וכך גם חביליו וסלמן.

 

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

 

כל זה קורה על רקע הקמפיין שהחל ברקת השבוע להגדלת התקצוב הממשלתי בעיר במסגרת חוק ירושלים. חזית מאבקו של ברקת היא שוב מול שר האוצר משה כחלון (כולנו). ההערכה היא שראש העיר יעדיף ככל הנראה לסיים את נושא התקציב של ירושלים, ורק לאחר מכן, בעוד כחודש-חודשיים, להכריז על פרישה מראשות העיר והצטרפות לליכוד – שם גם מחכה לו מערכה לא פשוטה לכדי להיכנס לשורות צמרת הליכוד – דוד ביטן, דודי אמסלם, גדעון סער, והשרים מירי רגב, זאב אלקין, גלעד ארדן, צחי הנגבי וכו'.

 

פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

 

"אם ניר ברקת היה 100 אחוז בירושלים ולא בניסיונות להשתחל לכנסת", אומר עופר ברקוביץ', המועמד לראשות העיר, ל"כל העיר", "החוק לתקצוב ירושלים היה עובר גם בלי לשפוך כסף על פרסומים ועל קמפיין סרק".

 

עו”ד יוסי חביליו (צילום: פרטי)

עו”ד יוסי חביליו (צילום: פרטי)

 

"מרגישים שהשטח בירושלים כבר לא מעניין את האנשים של ניר", אומר ל"כל העיר" מתמודד אחר על ראשות העיר, "זה נראה שהראש שלו כבר לא בירושלים". מועמד נוסף לראשות העיר מוסיף: "עושה רושם שהראש של ראש העיר כבר נמצא בענייני הליכוד, ואנו מניחים שהוא לא יתמודד לראשות העיר, אלא אם ייטרפו לחלוטין הקלפים בזירה הארצית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר