ירושלים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילומים: אורן בן-חקון, קובי גדעון לע"מ)
ירושלים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילומים: אורן בן-חקון, קובי גדעון לע"מ)

"להכרזת טראמפ יהיו משמעויות נדל"ניות כבדות משקל בירושלים"

כך אומר ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר, שמוסיף: "מחירי הדירות בעיר יעלו ב-10 אחוזים לפחות; מחירי הקרקעות – ביותר מ-20 אחוזים"

פורסם בתאריך: 12.12.17 16:03

הכרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשבוע שעבר, שבה הוא והמדינה החזקה בעולם, מכירים בירושלים כבירת ישראל, עוררה כידוע שמחה גדולה בזירה הפולטית המקומית והארצית, כשבמקביל התעוררה ברחבי העולם סערה לא קטנה. בכל מקרה, להצהרה, למרות היותה רשמית בלבד לעת עתה – צפויות להיות השלכות מדיניות ופוליטיות רבות, אך אם יהיו כאלו באמת, הן ישפיעו ככל הנראה רק בעוד זמן רב יחסית. תחום אחר, שעד כה לא ניתן לו די תשומת לב, כך נראה, עשוי להיות מושפע מהצהרת טראמפ באופן מיידי: מחירי הנדל"ן בעיר הבירה של ישראל.

"להכרזה הדרמטית של נשיא ארה"ב תהיינה משמעויות נדל"ניות כבדות משקל, שיתבטאו בעליית מחירי הנדל"ן בעיר בשנים הקרובות", טוען ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר לשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר. "ההכרה בירושלים על ידי ארצות הברית שעד עתה נמנעה מלהכיר בעיר כבירתה של מדינת ישראל, תיתן תוקף משפטי משמעותי לירושלים, ובמילים אחרת: מדינות וארגונים בינלאומיים נוספים צפויים להכיר גם הם במעמד זה של ירושלים, ועל כן להעביר בחודשים הקרובים ובשנים הקרובות עשרות רבות של שגרירויות ומוסדות בינלאומיים אל תחומי העיר".

שמול טוען כי המגמה שעליה הוא מדבר תביא בהכרח לעלייה משמעותית בביקוש לנכסי נדל"ן עבור השגרירויות והמוסדות הבינלאומיים השונים, ובכך גם לעלייה משמעותית ודרמטית במחירי הנדל"ן. הוא אף נוקב במספרים כדי לבסס את טענתו, וקובע שההשפעה על שוק הנדל"ן הירושלמי תורגש בקרוב מאוד: "אני צופה שכבר בשנה הקרובה נהיה עדים לעלייה של עשרה אחוזים לפחות במחירי הדירות", אומר שמול, "ולעלייה של יותר מ-20 אחוזים במחירי הקרקעות ובמחירי מבנים אשר יכולים לשמש שגרירויות ומוסדות בינלאומיים".

 

דבריו של שניר מגיעים, כאמור, על רקע ההכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ ביום רביעי שעבר. הכרזה שבה הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל ואף ציין כי הנחה את אנשי הממשל האמריקאי להתחיל בהכנות להעברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, אם כי מהלך זה לא זכה ללוח זמנים מוגדר, וההערכה היא שהוא יצא אל הפועל רק בעוד כמה שנים.

מי שהיתה הראשונה ללכת בעקבות טראמפ היא ממשלת צ'כיה, שהכריזה כי היא מכירה בירושלים המערבית כבירתה של ישראל. משרד החוץ הצ'כי הודיע כי העברת השגרירות מתל אביב לירושלים תישקל בעקבות כך – וכעת נותר להמתין ולראות מי יהיו הבאים בתור.

בעקבות דבריו של טראמפ, נרשמה שמחה גדולה בכיכר ספרא. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", לאחר ההכרזה אמר ראש העיר ניר ברקת כי "ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל היא הכרזה היסטורית, שמעבירה מסר ברור לעולם כולו שארצות הברית עומדת לצד העם היהודי, מדינת ישראל וירושלים".

סגן ומ"מ מקום ראש העיר מאיר תורג'מן, מחזיק תיק התכנון והבנייה הוסיף והתייחס גם להעברת השגרירות וציין כי "אין ספק שההכרה בירושלים כבירת ישראל תחזק את המדינה. בכל הקשור לשגרירות, אני מתחייב להעניק את כל התנאים והסיוע למעבר מהיר וטוב של השגרירות לירושלים, דבר עליו דיברתי כבר עם היבחרו של טראמפ לנשיא ארצות הברית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומי אומר את השטות הזאת – מתווך דירות שיש לו עניין בעליית מחירים ובריצת לקוחות מבוהלים – אליו ואל עמיתיו… בפועל, השוק רדום וימשיך להיות כזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר