הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)
הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

דעה | לא בשמיים – הפועל בהחלט יכולה לנצח את מכבי ביום ראשון

לצהובים אמנם תקציב ענק ויומרות לטופ 8 באירופה, אבל החוק הרוסי המחודש, הזרים של הפועל וסף השבירה הנמוך של כספי וחבריו נותנים תקווה | טור דעה

פורסם בתאריך: 23.10.19 14:33

הקלאסיקו הספרדי בכדורגל בין ברצלונה לבין ריאל מדריד נדחה כידוע בגלל בעיות פוליטיות קשות בקטלוניה, אבל הקלאסיקו הישראלי בכדורסל בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים יתקיים ביום ראשון הקרוב ביד אליהו, ואת המתח בין שתי המחנות ניתן היה להרגיש לאורך כל השבוע האחרון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הביתיות של מכבי תל אביב נותנת לה, כמובן, מקדמה רצינית ומכריעה, אבל המשחק הולך להיות חם ומותח וכזה שיזכיר ימים עברו. לשתי הקבוצות מאזן מושלם בליגה, אבל מכבי ספגה כמה הפסדים במסגרות אחרות, כולל להפועל בגביע ווינר. לצהובים, כידוע, קבוצה חזקה מאוד שנבנתה כדי להתמודד על הטופ 8 ביורוליג, בעוד להפועל תקציב נמוך בהרבה ויומרות אחרות – פיינל פור של ליגת האלופות, המפעל השלישי בחשיבותו באירופה.

למרות החזרה של עמרי כספי לישראל, השינויים בחוק הרוסי נותנים תקווה לכוחות מאוזנים. חמישיי הזרים של הפועל בנוסף לארבעת הישראלים הבכירים שלה יאפשרו לעודד קטש להתמודד כשווה מול שווה, וזה כבר הוכח בגביע ווינר, אולם השונה מהניצחון בגמר גביע ווינר – הפעם קופשאס הליטאי לא ישחק בשורות האדומים ובמפגש הראשון בין שתי הקבוצות הוא היה מאוד משמעותי.

אני חושב שהמשחק הקרוב יהווה מבחן אמיתי למצבה של הפועל ולשאלה האם היא יכולה לעמוד במטרות – מאבק על כל התארים. הבנייה של הפועל בקיץ היתה מאוד מוקפדת. סולימן בריימו, עידן זלמנסון נמרוד לוי וטרנט לוקט הם ממש בינגו, ועם תיקונים קטנים בהמשך (אייזיאה תומאס?) יהיה אפשר לעשות עונה טובה ושמחה. מנגד, מכבי בהחלט קבוצה טובה אבל היא לא מאיימת והיא גם שבירה מאוד. כך שניצחון אדום ביום ראשון הוא בהחלט אפשרי. בהצלחה.

***

הניצחון של בית"ר מול נס ציונה הגיע ביותר בקלות מאשר חשבתי. נס ציונה היא הקבוצה החלשה ביותר בליגה, והמפגש מול הגיע לבית"ר ממש בהזמנה ונתן לרוני לוי ולשחקניו אפשרות לייצר מומנטום ולצבור ביטחון לקראת ההמשך.

אין הרבה יותר מדי מה לקחת מהמשחק הזה, בעיקר כי נס ציונה מאוד-מאוד חלשה, אבל כן אפשר לקחת את השער הראשון של אנטואן קונטה ואת העובדה שגדי קינדה ממשיך להוכיח את עצמו. פרדי פלומיין שוב לא קיבל את חולצת ההרכב, ועד שיוכח אחרת – מקומו על הספסל.


רמי מנדל

רמי מנדל


החלוצים הצהובים עדיין לא מספקים את הסחורה, ואני חוזר על מה שכתבתי בשבוע שעבר – מוטב למשה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה לשבת כבר מחר עם הפועל קטמון ולסגור את העברתו של וילי אגאדה בחודש ינואר, כי הניגרי הצעיר מראה בכל שבוע שמקומו בליגת העל.

***

אגאדה, כאמור, לוהט וביחד איתו קטמון כולה. בחמישי שעבר רשמו האדומים ניצחון חמישי ברציפות ונראה שהקבוצה יודעת היטב מה היא רוצה מעצמה ומה רוצה ממנה המאמן זיו אריה. אני מבין את התסכול של אוהדי קטמון ממה שכתבתי על אגאדה, אבל כדאי אולי לכולם להשלים עם כך שהוא לא יישאר בקטמון לעוד הרבה זמן. הליגה הלאומית קטנה עליו ונותר רק לקוות שעד עזיבתו הוא יוביל את קטמון לחוף מבטחים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר