רחוב קנאי הגליל, הפרויקט שנבנה ברחוב (צילומים: פרטי)
רחוב קנאי הגליל, הפרויקט שנבנה ברחוב (צילומים: פרטי)

תושבי גוננים נגד תוספת דירות בפרויקט ברחוב קנאי הגליל: "תחמיר בצורה משמעותית את בעיית החניה"

תושבים בשכונת גוננים מתנגדים לתוספת של 9 יחידות דיור, בהיעדר פתרונות חניה, בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב קנאי הגליל - לטענתם המהלך עלול להוביל להחרפת עומסי התנועה באזור; מנגד, החברה היזמית טוענת כי "הבקשה תואמת את המדיניות של שכונת גוננים"; הכרעה תתקבל בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה

פורסם בתאריך: 17.2.20 13:16

תושבי שכונת גוננים מתנגדים לתוספת של קומה הכוללת 9 יחידות דיור חדשות בפרויקט, שמוקם ברחוב קנאי הגליל 9. מדובר ביחידות דיור הקטנות מ-45 מ"ר שצפויות להיבנות ללא פתרון חניה. הפורום האורבני גוננים א'-ו' רסקו שיגר מכתב התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שבו נטען כי בתוכנית המוצעת נרשם חוסר הלימה בין התוכנית המקורית לנוכחית, שעלול להחריף את מצבן של התשתיות הקיימות והרעועות ברחוב. מנגד, בחברה היזמית שאחראית על הפרויקט טוענים כי "הבקשה תואמת את המדיניות של שכונת גוננים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"תוכנית זו ממוקמת באזור תקן גבוה של חניה, ועל כן יש להקצות מקום חניה אחד עבור כל תוספת יחידת דיור ו-2 מקומות חניה ליחידות דיור הגדולות מ 95 מ"ר", נכתב בהתנגדות. "התוכנית מציעה תוספת של 9 יח"ד ללא פתרון חניה, כאשר בהוראות התכנית נכתב כי לא תוצע חניה בהתאם לתקן המע"ר, אולם מדובר על אזור בתקן חניה גבוה, המחייב חניה".

במכתב מצוין כי "האיזור הנדון סובל ממצוקת חניה ותנועה קשה במצב הנוכחי. תוספת הקומה המבוקשת תחמיר בצורה משמעותית את בעיית החניה ותגרום ליצירת חניות בלתי חוקיות על המדרכה, כפי שקורה כבר היום ברחבי השכונה. חניות אלו חוסמות את המעבר בדרך הציבורית ומאלצות את הולכי הרגלי לרדת אל הכביש ולסכן את עצמם. הבניין כולל חזית מסחרית העלולה למשוך תושבים נוספים שישתמשו בחניות נוספות מעבר לאלו שתוכננו. שילוב כל הגורמים שהוזכרו עלול לגרום למחסור חניות קשה".


רחוב קנאי הגליל (צילום: פרטי)

רחוב קנאי הגליל (צילום: פרטי)


כידוע, ברחבי שכונת גוננים נבנים פרויקטים של התחדשות עירונית, במסגרתם בניינים ישנים נהרסים ובשטחם מוקמים מבני מגורים חדשים, שיכונים הופכים למגדלים. לצד היתרונות – בנייה בתוך העיר, ולא על חשבון השטחים הירוקים – הבעיות הגדולות בפרויקטים להתחדשות עירונית הן היעדר שטחים משלימים, חשש מקריסת התשתיות והחרפת עומסי התנועה באזור.

בשיחה עם "כל העיר" מדגיש חבר בפורום האורבני בשכונה ותושב הרחוב כי "רחוב קנאי הגליל צר מאוד. זה הרחוב היחיד באזור שבו ישנה תנועת אוטובוסים דו סטרית, וברגע שאוטובוס עומד מול אוטובוס הרחוב דומם. לתושבים ברחוב נמאס שהמראות צד ברכבים הפרטיים שלהם נשברות, זה לא הגיוני. בנוסף, כל בוקר ישנם פקקים ועומסי תנועה מטורפים באזור, והיחידות דיור האלה ייצרו עוד עומסים בכל הרחוב. לא חושבים על החניה, על התנועה, על מדרכות. חצי מתושבי הרחוב חונים על המדרכה. איך אפשר לעבור עם עגלות ברחוב? תושבי השכונה והרחוב מתנגדים לתוכנית הזו. רק רוצים להוסיף אחוזי בנייה מבלי לדאוג לתשתיות הבסיסיות של התושבים. ומה שקורה שהמגדלים עולים, והתשתיות נשארות מוזנחות?".

יוסי סעידוב, פעיל בשכונת גוננים, מוסיף ואומר כי "עיריית ירושלים איבדה את השליטה על תוכנית ההתחדשות העירונית בגוננים. יזמים מנצלים את הכישלון של התוכנית ודורשים להעלות את אחוזי הבנייה ואת הצפיפות. במקום לצופף בלי ריסון, על העירייה להשקיע במרחבים הציבוריים של השכונה. דין הקטמונים צריך להיות כדין בית הכרם ורחביה".

"מדובר על בניין שקיבל אישר ונמצא כעת בתהליך בנייה", מדגיש גורם נוסף בפורום. "בהוראות התוכנית החדשות מדובר על בניין עם 9 קומות, וקומה נוספת שתכלול 9 יחידות דיור חדשות שקטנות מ-45 מ"ר ללא פתרונות חניה. כך שייצא 10 קומות, יש חוסר הלימה בין התכנית הישנה לחדשה, ולכן הגשנו התנגדות".

מחברת 'פנינת גבעתיים גראנד יזמות', שמבצעת את תוכנית הפרויקט נמסר בתגובה: "החברה עוסקת שנים בפרויקטים איכותיים ובהתחדשות העיר ירושלים. פרויקט זה משפר ומשדרג את כל הרחוב כחלק מהתחדשות ירושלים. הנתונים המוצגים בכתבה אינם מדוייקים כלל. הבקשה שלנו תואמת את המדיניות של שכונת גוננים ורסקו. הוועדה המחוזית שהיא הוועדה המקצועית שבוחנת כל תוכנית לגופה היא אישרה את התוכנית להפקדה. הטענות שלנו ישמעו במפורט בוועדה להתנגדיות שתתקיים בהתאם לנוהל המקובל. יצירת פופוליזם במקרה זה הינה מיותרת לחלוטין. חברתינו תמשיך למנף את דגל התחדשות העירונית לטובת תושבי וצעירי ירושלים".

במענה לפניית "כל העיר" – מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים נמסר כי "כמו בכל תוכנית הוועדה תשמע ותדון בלב פתוח ונפש חפצה ותקבל החלטה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מקומי

    צרות עיין.
    הפקקים בגלל עבודות הרכבת!!
    כשהפרויקט יסתיים, הרכבת תהיה מוכנה, לא יהיה יותר פקקים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר