כביש 1 החדש (צילום: אורן בן-חקון)
כביש 1 החדש (צילום: אורן בן-חקון)

הסוף לפקקים ביציאה מהעיר?

הנתיב השלישי בכביש 1 ייפתח ביום ראשון בלילה לתנועה בקטע שבין גשר מוצא לשער הגיא. ביום חמישי ייפתח גם הנתיב השלישי בקטע הכביש המקביל

פורסם בתאריך: 3.6.17 19:39

בשורה לנהגים הירושלמים. החל מיום ראשון בלילה (4.6) ייפתח לתנועה הנתיב השלישי בקטע הכביש שבין גשר מוצא למחלף חמד. ארבעה ימים לאחר מכן, בבוקר יום חמישי (8.6) צפוי להיפתח גם הנתיב השלישי המקביל, בכיוון הכניסה לירושלים.

בנוסף, שר התחבורה ישראל כץ הנחה את הגורמים המקצועיים במשרדו ובחברת נתיבי ישראל כי מהירות הנסיעה בקטע שבין גשר מוצא לשער הגיא (ובכיוון ההפוך) תעלה ל־100 ו־110 קמ"ש, בהתאם לתנאי הדרך.

השינויים הללו מתרחשים נוכח השלמת סלילת הכביש בקטעים מרכזיים של כביש 1 החדש – גשר מוצא ומנהרות ישראל. במשרד התחבורה מאמינים כי פתיחת הנתיב השלישי לכל אורך הכביש תאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה.

למרות זאת, יש לציין כי לפני כשלושה שבועות אמר אמיר סיטבון, מנהל אגף פרויקטים בחברת נתיבי ישראל, בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו לא מתחייבים לקיצור זמן הנסיעה, אבל אנו מעריכים שפתיחת הנתיב תביא להקלה בעומסים".

 

פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

 

כך או כך, לקראת פתיחת הנתיב השלישי אומר שר התחבורה כץ כי "כביש ירושלים תל אביב המשודרג הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, שנועד לחזק את הבירה ולשרת את כל תושבי המדינה ואת עשרות אלפי הנהגים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה. הפרויקט כלל הוספת נתיב שלישי לכל אורך הכביש, שיפור עקומות וביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, המשדרגים באופן דרמטי את בטיחות הכביש".

בתוך כך, החברה העירונית מוריה, שאמונה על התשתיות בירושלים וסביבתה, תפרסם בקרוב מכרז להקמת הפרדה מפלסית בגינות סחרוב, הכולל מחלף שיבטל את הרמזורים עד הכניסה לירושלים. עלות הפרויקט נאמדת בכ־330 מיליון שקל. במסגרת העבודות יוקם נתיב שלישי, בין מוצא לכניסה לירושלים, שישמש נתיב לתחבורה ציבורית (נת"צ).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר