קפה יהושע סגור - בשל משבר הקורונה (צילום: פרטי)
קפה יהושע - בזמן סגר הקורונה (צילום: פרטי)

"לא שווה לפתוח בשביל 20 לקוחות בתוך המסעדה" – בעלי 'קפה יהושע' מודאג מהעתיד הכלכלי

ירון תורג'מן, בעלי 'קפה יהושע' ברחביה, מדבר עם "כל העיר" על ההשלכות של ההגבלות החדשות, שהטילה הממשלה על המסעדות ובתי הקפה בעיר: "הממשלה נתנה את ההנחיה הזאת על מנת לא לשלם פיצויים לעסקים"

פורסם בתאריך: 8.7.20 08:04

ענף המסעדות ובתי הקפה בירושלים נכנס שוב לכוננות ספיגה כלכלית עם ההגבלות החדשות של הממשלה, שאוסרות עליהם להגביל את כמות הסועדים. בעלי "קפה יהושע" ברחביה, שפתח את המתחם מחדש לאחר הסגר הארוך, חושש מאוד מההשלכות של ההגבלות החדשות. "לא שווה לפתוח בשביל 20 לקוחות בתוך המסעדה, ו-30 בחוץ", אומר בכאב בשיחה עם "כל העיר" ירון תורג'מן, בעלי 'קפה יהושע'. "זה פשוט מאוד, הממשלה נתנה את ההנחיה הזאת על מנת לא לשלם פיצויים לעסקים. הרי אם הם היו אומרים לנו לסגור לגמרי הם היו צריכים לשלם לנו פיצויים, אז הפתרון מבחינתם זה לצמצמם את מספר הלקוחות על מנת שהם לא יסגרו את העסקים, ובכך הם לא יצטרכו לשלם פיצויים, וזה לאחר חודשיים וחצי שהמסעדות ובתי הקפה היו סגורים טוטאלית, אני הייתי מעדיף באופן חד משמעי לסגור לגמרי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ירון תורג'מן, בעלי קפה יהושע (צילום: פרטי)

ירון תורג'מן (צילום: פרטי)


"גם ככה התנועה בחודש וחצי שהיינו פתוחים לא הייתה כבעבר", מוסיף ואומר תורג'מן. "אנחנו בקפה יהושע עוד מתבססים על קהל הלקוחות השכונתי שחזק מאוד, אבל יש הרבה עסקים שהם על הפנים, המצב מורכב ולא נעים בכלל. מה זו ההגבלה הזו במספר הסועדים? ואם יש לי 22 אנשים בפנים מה אני עושה? אני אומר להם שאני לא מקבל אותם? לא תמיד אפשר לשבת בחוץ מכיוון שיש ערבים קרירים בירושלים".

לדברי תורג'מן, ההגבלות לגבי מספר הסועדים מסתכמות בהפסדים כלכליים, למרות שהעסקים נשארים פתוחים. בנוסף טוען כי המדינה הנחיתה על בעלי העסקים את ההגבלה ללא שום הסברים מעבר. "אנחנו לא באמת יודעים מה לעשות, מדובר בחתיכת פלונטר", מציין תורג'מן. "תחת ההגבלה הזאת עדיין מדובר בהפסדים כלכליים, ואני מדבר בשם כולם לא רק בשמי, זה מטורף. ובנוסף, כשיש את כל ההגבלות האלה אני לא צריך את כל העובדים שהעסקתי, אני לא יודע אם מגיע להם עדיין חל"ת בכלל, אף גוף לא לקח אחריות ולא הסבירו כלום".

איך אתה רואה את עתיד המסעדות בעיר?
"מצב המסעדות בארץ לא מזהיר עוד מלפני הקורונה, בפרט בירושלים. ועכשיו עם ההגבלות האלה, מי שיסגור מסעדה זה פשיטת רגל ומאות אלפי שקלים של חובות. אנחנו למשל, קיבלנו מיליון שקל הלוואה, ולסגור את העסק זה אומר לגמור את החיים שלי. בשורה התחתונה, לטווח הארוך אני צופה שהמצב יהיה רע מאוד, ואני חושב שאנשים לא יחזיקו מעמד ושבעוד שנתיים בערך נבכה על הסיפור הזה – הרבה מסעדות ובתי קפה יסגרו ויפשטו רגל".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "מה זו ההגבלה הזו במספר הסועדים? ואם יש לי 22 אנשים בפנים מה אני עושה? אני אומר להם שאני לא מקבל אותם? " כן גאון, זה מה שאתה עושה.

  2. שרון כ

    מקום יקר בלי הצדקה, שירות בינוני מינוס. מנצלים עד תום את היותם הדיינר הלא כשר אולי היחיד בירושלים.
    כל מקום בינוני בתל אביב יקר פחות וטוב יותר בכל פרמטר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משפחת "תורג'מן" זה מרוקאי. לא מתאים ליהודי שמגיע מעולם כזה של תורה ויראת שמים לפתוח מסעדה לא כשירה ושפותחת בשבת במוצהר. יה"ר שהקב"ה יתן בלבו לחזור בתשובה שלימה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר