ג'יימס פלדין (צילום: ניר קידר)
ג'יימס פלדין (צילום: ניר קידר)

דעה | מסביר פנים: ג'יימס פלדין עזב, אבל הוא יכול להפוך לשגריר של הפועל

פלדין כבר לא כאן, אבל יש לקוות שייתן המלצה חמה על הפועל לזרים צעירים שיבקשו ממנו עצה

פורסם בתאריך: 9.8.20 08:59

ג'יימס פלדין עוזב את הפועל, אבל אפשר גם לראות בו נציג הסברה של הקבוצה, סוג של מורמוני בשנת שליחות עם בשורה בתרמיל.

הפועל מקווה שהבשורה ע"פ פלדין תהיה שירושלים זה מקום מפנק, שתענוג לשחק שם, שטעים ונעים בישראל וששווה לוותר על איזה 100-200 אלף דולר כדי להתפנן בארץ ולא לשקוע בשביזות חורף בעיר שמרנית במזרח טורקיה. את זה, חומסקי והראל מקווים שפלדין יספר לכל אמריקאי צעיר שייתקל בו, כשסביר ששיחה כזו תגיע במהרה לדובדבן האמיתי: מדיניות הסמים השכונתית של הליגה בישראל שמאפשרת לעשן בכיף.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ההסברה של פלדין לגבי הפועל היא חלק משם המשחק בכדורסל באירופה. בניגוד ל-NBA, שם רוב הקבוצות נהנות מתקציבים בלתי מוגבלים ושחקנים מתלבטים איפה לחתום לפי מידת המגניבות של העיר שבה הקבוצה משחקת, באירופה, מועדונים צריכים למצוא דרכים יצירתיות להגדיל את הסקסיות שלהם מעבר למגבלות התקציב.

במשך שנים מכבי סיפרה לעולם שסוד קסמה הוא מוני פנאן ודאגתו לרווחת השחקנים, כשההדגמה השחוקה לזה היתה נכונתו של האיש לקום ב-3 בבוקר לתקן מכונת כביסה בדירת אחד הזרים. בדיעבד, הסתבר שסודו האמיתי של המנהל לא היה בתחום הזמינות האינסטלטיבית, אלא בניהול בנק השקעות פיראטי. במילים אחרות- שאראס לא חתם במכבי בחוזה נמוך בגלל האווירה המשפחתית.

העובדה שזרים נהנים לשחק בהפועל נראית אמיתית ולא מבוססת על הונאות פונזי. האותנטיות ניכרת, למשל, בתשובה של פלדין לשאלתו של רועי כהן מערוץ הספורט: "למה הכי תתגעגע בישראל?". האיש לא שלף סיפור דביק על איך מישהו מההנהלת הפועל הזמין לו חמוסטה מפינתי הביתה כשחלה באנגינה, אלא סיפר: "לשלוח סמסים לקטש רק כדי שהוא לעולם לא יענה לי. אני שולח לו הודעה, מצפה לתגובה, היא לעולם לא מגיעה, ואז הוא רואה אותי באימון ומתנהג כאילו הוא שכח לענות לי". טוב שלא סיפר איך הוא וג'ייקובן עבדו על קטש בטלפון וביקשו שיבדוק אם יוצא לו קולה מהברז במטבח.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


לגופה של עזיבה, פלדין עוזב כי הפועל צועדת לסוג של עונה פיננסית או לפחות חסכונית. הקורונה תשפיע על התקציב של כל מועדוני הכדורסל באירופה, אבל קבוצות כמו הפועל ומכבי, שחלק משמעותי מתקציבן מתבסס על מכירת מנויים, ייפגעו מהאיסור להכניס קהל למגרשים יותר מכל מיני קבוצות פאר רוסיות שמביאות 2000 צופים בלחץ.

פלדין הוא קלעי מחונן ששווה חצי מיליון והסכים לשחק בהפועל תמורת 350-400 אלף בלבד, אבל גם צריך להיות כנים ולהודות שכשהוא הוריד כדור לרצפה – הוא הפך לשחקן של 150,000 דולר.

העובדה שההתקפה של הפועל בעידן קטש השני התבססה הרבה על שלשות, נבעה בעיקר כי לשחקן הכי יקר שלה הייתה חדירה בינונית בלי יכולת לסיים בשמאל או באפ אנד אנדר. ככל שהתקציב של קבוצה באירופה נמוך יותר, ככה כדאי שכוכביה יהיו מגוונים התקפית. פלדין מתאים יותר להיות זר שלישי בהיררכיה בקבוצה ספרדית מאשר כוכב של מעצמה מהצ'מפיונס ליג.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר