פרופ' רוני גמזו (צילום: מוטי מילרוד)
פרופ' רוני גמזו (צילום: מוטי מילרוד)

פרויקטור הקורונה רוני גמזו: "בירושלים לא צריך הפניה לבדיקות, שיעשו כמה שיותר בדיקות קורונה"

בדיון על יציאה מהסגר בירושלים, שנערך היום בעירייה יחד עם ראש העיר משה ליאון, דיבר בין השאר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו על משימת הורדת התחלואה בעיר

פורסם בתאריך: 13.10.20 15:31

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הגיע היום, שלישי, לעיריית ירושלים, במסגרת דיון שהתקיים לקראת ההקלות הצפויות בסגר בעיר, לצד המשך הגבלות הסגר בשכונות האדומות בירושלים, שכידוע כולן חרדיות. בדיון המיוחד השתתפו ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי וצמרת העירייה.

פרופ' גמזו אמר בדיון, שנערך באולם מועצת עיריית ירושלים והועבר לתקשורת בשידור חי, כי "צריך להגביר את הבדיקות, זה יעזור להוריד את מקדם ההדבקה. יש אנשים שמרגישים בריאים והם חולים ומפיצים בטעות את המחלה. מבחינתי בירושלים לא צריך הפניה לבדיקות, שיעשו כמה שיותר בדיקות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בדיון הוצגו נתוני התחלואה המעודכנים, לפיהם, מגמת התחלואה בירושלים ממשיכה לרדת. מספר החולים נכון להיום, שלישי, 13.10, עומד על 5,773 מאומתים. בעירייה מוסרים כי נותרו רק שתי שכונות אדומות, והן – רמת שלמה ונוה יעקב. כמו כן, עוד לפי הנתונים, שיעור המאומתים בשבוע האחרון עומד על 10.9 אחוזים בכלל האוכלוסיה, כאשר באוכלוסיה הכללית ובמזרח העיר הנתון הוא 6.6 אחוזים.

עוד התייחס פרופ' גמזו למורכבות ניהול המשבר בירושלים, שלדבריו, "ירושלים מתנהלת ברמה של מדינה. זה העיר הכי מורכבת בארץ, והיא מתנהלת ברמה בין לאומית. בכל ביקור אני מתרשם מהמקצועיות של העירייה והיכולת שלה לטפל בכל המגזרים בצורה מקצועית עם פתרונות ייחודיים שמקרינים על כל הארץ. הנתונים שהצגתם פה, הם נתונים שאין לי אותם ברמה הלאומית. אני לומד מכם הרבה". עוד אמר פרופ' גמזו: "רוצה להגיד שאפו גדול לראש העיר על ניהול האתגר הזה. יצרתם באמצעות שיטת ניהול ייחודית, אפשרות לשלוט במצב, עם סיוע בשכונות, בערבות הדדית, ועל זה כל הכבוד.  ברמה הלאומית: אחרי שלושה שבועות של סגר יש עדיין 3,000 חולים בתנאים של סגר הדוק.  נשארו עוד שלושים ערים אדומות בהם יש קושי לרדת ברמת התחלואה".


פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה בעיריית ירושלים (צילום: שלומי הלר)

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה בעיריית ירושלים (צילום: שלומי הלר)


בנוגע לשכונות האדומות בירושלים ציין פרופ' גמזו: "יש שכונות בירושלים שנמצאות בצבע האדום. המשימה שלנו להמשיך לרדת. יש שכונות שזה מורכב בהם, אבל אם הצלחתם במזרח העיר, אין דבר שגדול עליכם.

כמו כן, בנושא החינוך, אמר פרופ' גמזו כי "יחד עם שר הבריאות ומשרד החינוך אנסה למצוא דרך לפתוח את מערכת החינוך מוקדם יותר בהתאם למודלים שהצגתם".

ראש העיר משה ליאון אמר בין השאר בדיון כי "ישנה מגמת שיפור בכל המגזרים בעיר. במזרח העיר ישנו שיפור משמעותי מאוד. ביקשתי מפרופ' גמזו שיאפשר לבתי המלון בירושלים להיות הראשונים לקבל מכשירי 'סופיה' (מכשיר לבדיקת קורונה מהירה), לצורך פיילוט שיאפשר פתיחת התיירות בעיר"


ראש העיר משה ליאון ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בעיריית ירושלים (צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר משה ליאון ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בעיריית ירושלים (צילום: דוברות העירייה)


בנושא העסקים הקטנים אמר ראש העיר: "אני מבקש לפתוח את העסקים הקטנים כמה שיותר מהר. הפגיעה בכלכלה היא עצומה".

ליאון הציג בדיון את עמדתו לפתיחת בתי הספר מחדש, והציע אפשרות של למידה במרחבים הפתוחים ובפארקים ברחבי העיר. "ירושלים יכולה לאפשר למידה במרחבים פתוחים ופארקים ומבקשת את האפשרות לקיים לימודי חוץ".

בנוסף, ליאון התייחס למועד פקיעת מינויו של פרופ' גמזו לפרויקטור הקורונה – ה-1 בנובמבר, ואמר: "אני מודה לך בפני כולם על עבודתך הנהדרת, אני מקווה שתישאר בתפקיד כמה שיותר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פאנ

    שיתביש ראש העיר ירושלים האדון ליאון שמהיום הראשון של המגיפה לירושלים היה המספר הכי גבוה בתחלואה והוא האדון ליאון אשם בסה הוא לא עשה כלום כדי להגן על החרידים שנתנו לו טת הקולות בבחירה לראש העיר.נתן לחרידים להיתנהג בסילזול להנחיות שסיכנו ומסכנים עד היום את תושבי העיר.בושה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר