אוהדי הפועל ירושלים, סמל הפועל ירושלים החדש (צילומים: שרון בוקוב, באדיבות הפועל ירושלים – מועדון אוהדים)
אוהדי הפועל ירושלים, סמל הפועל ירושלים החדש (צילומים: שרון בוקוב, באדיבות הפועל ירושלים – מועדון אוהדים)

דעה | שבט אחים גם יחד? העידן החדש שאחרי האיחוד

הרהורים על סרטו של פלג נתנאל "עד המוות הפועל: מלחמת האחים של הפועל ירושלים", ששודר בערוץ כאן חדשות בשישי שעבר. אוהדי הפועל ישימו את הסכסוך מאחוריהם?

פורסם בתאריך: 15.10.20 00:18

23 אלף צפיות ביומיים, בסרטו הקצר באורך 24 דקות של פלג נתנאל "עד המוות הפועל: מלחמת האחים של הפועל ירושלים", ששודר בערוץ כאן חדשות בשישי שעבר, היא בשורה ענקית שמספרת בעצם את הסיפור של הפועל ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


צפיתי כבר כמה פעמים בכתבה וכל פעם מחדש היא הותירה בי צמרמורת, בשירת "אני אדום בנשמה/ מי שקופץ שונא ביתר" בין שני מחנות האוהדים, באכזבה של אוהדי הפועל כשאוהדי קטמון קפצו בגול בדרבי, בכאב הנובע מגרונם של שי אהרון ומישל דיין כשהם מדברים על הפילוג ובמיוחד ברגעים האחרונים בסוף, בכמעט קתרזיס הזה, כשהאוהדים יושבים יחד בפאב וצופים במשחק.

ניסיתי להבין איזה מסר היוצר ניסה לשדר או יותר נכון, איזה מסר אני לוקח. עבורי דקה 94 ברעננה, אותה נקודת שפל אחרי החמצה שערורייתית של רונן שוויג, הבהירה מעל לכל ספק, כי החוזה הבלתי כתוב בין ההנהלה לאוהדים הופר. כמו לצפות בריאליטי מכור, עם עלילה מופרכת וכואבת.

אותו הרגע, שהפך עבורי ליום בו כבר לא הייתי יכול ללכת אחרי הפועל עם לב שלם, כנראה הפך ליום מכריע עבור רוב אוהדי הפועל באשר הם. בסרטים קוראים לזה 'המאורע המחולל', הרגע בו משהו משתנה בחייו של הגיבור ומרגע זה מתחיל הסיפור. מאותה הנקודה, החלו הספקות לקנן באלו שהחליטו לעזוב, להקים קבוצה חדשה או להישאר למרות הכל. אבל מאותה הנקודה כלום כבר לא היה אותו הדבר.

הסרט חשף בפני עובדה מדהימה נוספת: בעוד אני ורבים שכמותי, החליטו לשבת על הגדר, היו כאלה שהחליטו להמשיך ללכת אחרי הפועל בכל מחיר. כל כך כואב לי לראות אותם בדיעבד ולנסות להבין איזה סבל הם עברו כל השנים.

אני לחלוטין מזדהה עם מה שיורם מועלם אומר בכתבה, מבחינתו זו בגידה. אני בכלל לא הייתי מסוגל לחשוב ללכת לדרבי, כשבעצם עשרות אוהדים המשיכו לתת את הלב והנשמה לקבוצה. הם מבחינתי גיבורים אמיתיים. הרגע המכונן בו מוטי אפרים מספר בגילוי קורע לב על השבר המשפחתי, בו לא דיבר עם אחיו איתן שנה וחצי, גרם לי להבין עד כמה הפועל נטועה חזק בלבבות, לא רק של האוהדים, אלא של כל מי שכדורגל חשוב לו.

ועכשיו חידה, מי אמר "קטמון באה להרוס את הפועל, קטמון היא קבוצה של חיקוי, רוצים לגנוב זכויות יוצרים. בלי זכות"? למי שלא ניחש, מדובר ביוסי סאסי ברגע הכרעת הדין. באופן אבסורדי אלו אותן המילים בהן משתמשים אוהדי הפועל ירושלים שמתנגדים לאיחוד. בחלומות השחורים ביותר לא הייתי מאמין שהם יאמצו את הנראטיב של סאסי.


רן בנימין (צילום: פרטי)

רן בנימין (צילום: פרטי)


פרשת 'ניצבים' בסוף ספר דברים, מגיעה לקראת ראש השנה עם מסר רלוונטי לשני הצדדים: הברית שאלוהים כרת היא עם הדורות הקודמים והדורות הבאים באופן שוויוני. והנה אנחנו, עומדים בפני ברית מחודשת בין שני צדדים, עם עבר מפואר ועתיד שיכול להיות חלומי. אחת החששות הכי גדולים שלי, היה מהיום בו הייתי צריך לספר לילדים שלי על הפועל בלשון עבר, על משהו שהיה ונעלם. למזלנו קיבלנו מתנה: "וּבָחַרְתָּ, בַּחַיִּים" (דברים ל',טו').



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קטמון בלב

    הסרט של פלג נתנאל מראה את האמת, הצד של הפועל הישנה מונע משנאה, ורגשות קיפוח ופועל באלימות. לא קונסקרטיבי. הרסני ועלוב.
    והיום עם כל הדיבור והכבוד רבים מהמגדפים בסרט חברים בקטמון מועדון אוהדים, לא יעזור לכם, כן קטמון בסמל/ בלי קטמון בסמל, שינוי שם הקבוצה הבוגרת……שורה תחתונה קטמון נצחה. קטמון מועדון אוהדים הוא הבעלים של הפועל ירושלים.
    אז תגידו תודה יפה ותתנהגו כמו האורחים שאתם בבית הנפלא שבנינו פה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר