מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

תלמידי א'-ד' חוזרים ללמוד, בתי הכנסת נפתחים; חנויות הרחוב עדיין בסגר

היום, ראשון, חוזרים תלמידי כיתות א'-ד' ללמוד בבתי הספר, לצידם מורשים לחזור לעבודה ספרים ומטפלים ברפואה משלימה; בתי הכנסת מורשים להיפתח בכפוף להגבלות; אך חנויות הרחוב עדיין סגורות

פורסם בתאריך: 1.11.20 07:50

היום, ראשון, 1.11, שלב ההקלות השני של אחרי הסגר השני יוצא לדרך. במסגרת ההקלות – בתי הספר בירושלים נפתחים – 75,000 תלמידי כיתות א'-ד' ילמדו בקפסולות חמישה ימים בשבוע, כיתות ה'-י"ב ילמדו במרחבים הפתוחים בירושלים.

כמו כן, המספרות נפתחות מחדש, וכך גם טיפולי רפואה משלימה. בנוסף, גם הצימרים מורשים לפעול.

בנוסף, בתי הכנסת ייפתחו ויורשו לפעול עד 10 מתפללים. למרות זאת, הממשלה החליטה כי חנויות הרחוב ייפתחו ככל הנראה בשבוע הבא, בכפוף לנתוני תחלואת הקורונה. קבינט הקורונה רוצה להגיע ל-500 נדבקים ביום כדי לפתוח את חנויות הרחוב, בכפוף להגבלות התו הסגול.




פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, ת"לי גאולים (צילום: אוהד צויגנברג)

פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, ת"לי גאולים (צילום: אוהד צויגנברג)


על החלטת קבינט הקורונה נרשמה בימים האחרונים ביקורת חריפה, בעיקר מצד בעלי חנויות הרחוב והנהלת שוק מחנה יהודה. כפי שפורסם ב"כל העיר" יו"ר סוחרי השוק טלי פרידמן, שמייצגת את כלל השווקים ברחבי הארץ, הכריזה כי הם לא ימנעו מחנויות הרחוב להתחיל לפעול. כמו כן, פרידמן קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הבריאות יולי אדלשטיין. "אנו קוראים לראש הממשלה לפטר לאלתר את שר הבריאות, לדעתנו התנהלותו והחלטותיו חסרות היגיון ומנותקות מהמציאות".

בהמשך היא מוסיפה: "אנו קוראים לחברי הליכוד לקרוא, למי שלטעמנו מתנהל כחלילן מהמלין, לפקוח עיניים ולהפנים שהשווקים קורסים, משפחות נהרסות, סוחרים מנסים לשים קץ לחייהם וישנו מקרה של התאבדות! ומי ששואל מה הולכת השולל פה, שיגיע לסופרים מלאים, למכוני יופי ולמעצבי שיער וישאל את עצמו – על מי אנו עובדים?".

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" בתחילת השבוע, שבו פרידמן איימה במרד, כשאמרה: "נשוב לפעול במתכונת מלאה בלי להמתין להחלטת איש" – אתמול בערב החליטו ראשי השווקים ברחבי הארץ כי הם לא ימנעו מאף סוחר לפתוח את החנויות.

"ביום ראשון איש מאיתנו, יושבי הראש, לא ימנע מסוחר לפתוח את העסק", הדגישה אתמול פרידמן, "ולהביא את לחמו הביתה. אם סופרים וספרים עובדים, סוחרים בשווקים חייבים לעבוד. על זכותנו להתפרנס אנו נילחם".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר