אלירן מלול, מיכל סלה ז"ל (צילומים: אוהד צויגנברג, באדיבות המשפחה)
אלירן מלול, מיכל סלה ז"ל (צילומים: אוהד צויגנברג, באדיבות המשפחה)

בן זוגה לשעבר של מיכל סלה ז"ל לנאשם אלירן מלול: "הרסת את החיים. היא היתה בן אדם מדהים"

ארז פוסקלינסקי, בן זוגה לשעבר של מיכל סלה ז"ל, העיד היום בבית המשפט המחוזי בירושלים במשפט הרצח, ובין השאר תיאר שיחת טלפון מאיימת שקיבל מהנאשם אלירן מלול: "תעזוב את מיכל, אני כלב נובח ונושך, תתרחק ממיכלי שלי, אני יודע איפה אתה גר"

פורסם בתאריך: 16.11.20 16:35

שלב העדויות במשפטו של אלירן מלול, שנאשם ברצח של בת זוגו מיכל סלה ז"ל בביתם בבית זית נמשך היום, שני, בבית המשפט המחוזי בירושלים, וטלטל את הנוכחים ששהו באולם, ביניהם את לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל. לדוכן העדים עלה ארז פוסקלינסקי, בן הזוג לשעבר של מיכל סלה ז"ל, וסיפר על הזוגיות המיוחדת שהיתה לו עם מיכל ועל האיומים שספג מאלירן מלול.

פוסקלינסקי סיפר כי מלול בין השאר התקשר אליו ממספר חסום ואמר לו בין השאר: "תעזוב  את מיכל, אני כלב נובח ונושך, תתרחק ממיכלי שלי, אני יודע איפה אתה גר".

בן זוגה תיאר את הטון שבו דיבר אליו מלול: "הוא אמר בליל של דברים תוקפניים, באלימות, בברבריות כזו – 'יה חתיכת אפס, מי אתה חושב שאתה, תעזוב אותי, תעזוב את מיכלי, תעזוב את המשפחה שלנו'. בהמשך אמר פוסקלינסקי כי השיב למלול: "אני לא יודע למה אתה מדבר אלי ככה, מיכלי ילדה גדולה, היא תעשה את הבחירות שלה. אם תתקשר אלי עוד פעם אני אתקשר למשטרה".

בהמשך פוסקלינסקי, שניהל מערכת יחסים במשך כארבע שנים וחצי עם מיכל סלה ז"ל, תיאר את מערכת היחסים שלהם: "ניהלנו בית מאוד פתוח עם הרבה תקשורת. בחוויה שלי, מיכל כבת זוג וכבן אדם היא בן אדם שמח, פתוח, רגיש, צבעוני, אוהבת אדם, סקרנית ללמוד, סקרנית לחיים, מתרגשת מאינטראקציות עם בני אדם. אישה אמיתה, חזקה, שלוקחת אחריות על הדרך שלה, פותרת את הדברים".

פוסקלינסקי סיפר כי מיכל סלה ז"ל רצתה להתחתן, אך מבחינתו הוא עדיין לא הרגיש בשל לחתונה, ולכן השניים נפרדו. לאחר כעשרה חודשים מיום הפרידה ביקש פוסקלינסקי לחזור למיכל סלה ז"ל ושלח לה הודעה, אך היא לא הגיבה: "היה לי מאוד קשה ואחרי שנה וחצי הבנתי שאני עושה טעות גדולה, שהיא האישה של החיים שלי". אחרי כמה ימים מיכל סלה ז"ל, כך סיפר פוסקלינסקי, שלחה לו מייל שהיא יוצאת עם מישהו שאיים עליה שאם היא תיצור איתו קשר הוא יעזוב אותה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


פוסקלינסקי מתאר בעדותו שיחת טלפון ארוכה, שנמשכה כשעתיים, שקיים עם מיכל סלה ז"ל שבה היא אמרה לו, כך לדבריו: "'אני רוצה לתת צ'אנס לקשר החדש שרק התחיל, אני לא יכולה לעשות לו את זה. זה יהרוג אותו'. בזה נגמרה השיחה בטלפון". באותו ערב הוא קיבל שיחות ממספר לא מזוהה, שבאחת מהן, כך הוא מספר, מלול איים עליו. לקראת סוף עדותו פנה פוסקלינסקי למלול שישב על ספסל הנאשמים ואמר לו: "הרסת את החיים. היא היתה בן אדם מדהים". בתום עדותו יצא פוסקלינסקי מאולם בית המשפט בבכי.

לאחר עדותו יצאה לילי בן עמי מאולם הדיונים והתייחסה בפני כלי התקשורת לעדויות: "זה היה דיון מאוד קשה היום, היה לי קשה לשמוע את העדויות. הראשון היה של שכן ששמע את הצעקות בבית הקודם שהם גרו בו בבית זית. העדות השנייה היתה של ארז, שהיה עם מיכל כמעט חמש שנים. והעדות השלישית היתה של חברה שלי שהנחתה סדנה שבה אני ומיכל השתתפנו בערב האחרון של החיים של מיכלי".

בן עמי משתפת בבכי ומספרת על הרגעים שעברו עליה בזמן העדות המטלטלת של בן זוגה לשעבר של מיכל סלה ז"ל: "אני התפרקתי כשארז סיפר על מיכל ועל אחותי, ועל מי שהיא היתה, ועל האור שהיא היתה", מתארת בכאב בן עמי. "שהיא היתה בן אדם שמח ועצמאי וחזק, וסקרן. 'בן אדם של התפתחות', כמו שהוא אמר. היה לי מאוד קשה עם הדרך שבה הסנגורים צלבו אותו בצורה מאוד אכזרית. אני אפילו כמה פעמים במהלך הדיון ניגשתי לפרקליטים ואמרתי להם שזה נראה לי ממש הצקה לעד, זה היה דיון קשה מאוד רגשית".

על השיחה שחשף בן זוגה הקודם של מיכל סלה ז"ל, שבמהלכה נשמע מלול מאיים עליו, אומרת בן עמי: "רק אחרי הרצח נודע לי על השיחה הזו. כל עוד אחותי היתה חיה לא היה לי מושג על שום צורה של תוקפנות או אלימות מצד הרוצח האכזרי אלירן מלול. אחותי היתה נשואה, היה היתה נראית שטוב לה ובאושר. יכול להיות שזיהינו שהיא עייפה, אבל קישרנו לכך שהיתה לה תינוקת ראשונה, והיא לא ישנה בלילה. אלו קשיים שגם אני מכירה כאמא לילדים, אני זוכרת איך זה היה כשילד נולד".

בן עמי מוסיפה ומספרת: "אני מעולם לא שמעתי את אלירן מרים את הקול, ואף אדם ולא שכנים לא שיתף בדברים שקשורים להרמת קול או איזשהי תוקפנות מכל סוג, לא היה לנו מושג מה קורה למיכל, זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר".


(מימין) מיכל סלה ז"ל, לילי בן עמי (צילום: מתוך הפוסט שהעלתה בן עמי בפייסבוק)

(מימין) מיכל סלה ז"ל, לילי בן עמי (צילום: מתוך הפוסט שהעלתה בן עמי בפייסבוק)


בתוך כך, לקראת יום האלימות נגד נשים שיצוין ב-25.11.20, ועל רקע הדיון הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים, קמפיין חדש יצא היום לדרך נגד אלימות כלפי נשים על גבי שילוט חוצות בקווי אוטובוסים ברחבי הארץ ובו "מככבים" אלירן מלול ואביעד משה הנאשם בתקיפת בת זוגו. מדובר במיזם FACEIT, אשר מאחוריו עומדות הפעילות מיכל לוברבום ויעל ורד, שנשען כולו על מימון המונים.

לדברי לוברבום, עיתונאית ומיוזמות הפעילות: "מערכת המשפט יכולה להמשיך לדאוג לצנזר, לחוס על המוניטין ולתת צ'אנס נוסף לחיות אדם. אנחנו, כחברה, נדאג להיות שם כדי לצרוב את פני הרשע, לוודא שהידיים שרוצצו וניסו לרצוח, לעולם לא יתפרנסו, ולא יתקבלו בשום מעגל חברתי, לנו כציבור יש את הכוח ואמצעים על פי חוק לבצע עונש חברתי, ועלינו להשתמש בכל האמצעים הללו, וזוהי מטרתנו".


שילוט האוטובוסים שבו פורסמה תמונתו של הנאשם אלירן מלול (צילום: קמפיין GO MEDIA)

(צילום: קמפיין GO MEDIA)


ורד מוסיפה כי "בחרנו הפעם במדיית האוטובוסים, שהינה ניידת, על מנת שתמונתו של החשוד ברצח תתנוסס ותתנייד בכל רחבי הארץ כך שתיחשף בכמה שיותר מוקדים גאוגרפים. חשוב כי האמירה תהיה ברורה ומדויקת: הבושה כבר אינה חלק מנחלתו של הקורבן, אלא עוברת לצד התוקף – הגיע הזמן שהוא יתבייש; ועתה נוסיף – גם במבחן הזמן! נמשיך להקפיד על הענישה החברתית אך ורק במסגרת החוק, לא במחשכים כפי שבוצעו מעשי האלימות הקשים, אלא באור יום ובראש חוצות".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

33 תגובות
  1. דודו

    4-5 שנים היה איתה והתלבט אם להתחתן איתה או לא. למרות שהיא כן רצתה. יכול להיות שאם לא היה מתלבט כל כך,היא הייתה בחיים. כמובן שלא מאשים אותו במה שקרה. לגורל יש את הדרכים שלו להגיע לבן האדם.

  2. OMER ANATOT

    כל הכבוד לכל הפעילים – אכן הבושה צריכה לעבור צד וכולנו צריכים לעבור שינוי מחשבתי קיצוני

    הלוואי וזה יצליח

    עומר ענתות

  3. משעוד

    אין כאן בושה בוודאי שלא אצל הרוצח. ענישה לאנשים כאלה, צריכה להיות טוטאלית ואפקטיבית. הפרדיגמה כי שלילת החירות של רוצח, וחינוך מחדש, אין בהם לשנות דרך. הרוצח הבא: " מתחמם" על הקווים והקורבן הבא, לא יודע שהוא עומד להיות קורבן וכן בני משפחתו. לטעמי רוצחי נשים, זקנים וחסרי ישע, דינם מוות בתליה, סקילה או עריפה. אנחנו כחברה בהתהוות, עם כל כך הרבה תרבויות ולאומים, לא יכולים להרשות מצב שבו הפשע משתולל ומתחולל.
    צקצקת הלשון של פוליטיקאים עלובים שכל מטרתם לרסק ולהשמיד את המשטרה (שנתיים וחצי ללא מפכ"ל) ואת הפרקליטות, מערכת המשפט, לא מעניין אותם כזית מה עקרה ומי תהיה הנרצחת הבאה

  4. שוש

    אדם רצח לא נראה לי שיש מישהו שמכבד אותו אף אחד לא מכבד רוצחים אולי רוצחות אבל רוצחים לא נראה לי שצריך שיימינג

  5. שרינה

    עם כל הצער והכאב של הטרגדיה של מיכל,
    האקס בטח שלא אשם ואין לו קשר לזה.

  6. עדן

    עם כל קמפיין צריך לקחת בפופורציה..לא כל גבר רוצח..זה אלים…צר לי על הרבה גברים שנשים פותחות להם תיק על אלימות, בשביל להתגרש.. ומציגות עצמן כנרצחות הבאות במדינה..והכל כנקמה….בואו…

  7. שלומית

    לכל הנשים שסובלות בשקט ומתביישות לשתף את משפחתן…ראו לאן זה מגיע.לספר…לשתף…להיות חכמות ולברוח מבעוד מועד.להעלם לכמה שנים במקום שהנבל לא יגיע לשם.זו בושה הורגת.כואב הלב.
    ולנבל מגיע עונש שכל חייו יירקב בכלא.

  8. י.

    התחברו כאן מספר גורמים והתוצאה קטלנית, והרסה חיים, השאירה דבר ראשון משפחה פצועה וכואבת ותינוקת יתומה, ומעגל רחב של חברות וחברים שלא ישכחו לעולם. אני מנסה להבין מה הכניס והשאיר אותה בזוגיות הזו, זה נראה כאילו הצד המטפל ("המקצועי") שבה נכנס לתמונה במקום שבו הוא היה צריך דווקא להשתתק עחרית צעד אחורה, והיא היתה צריכה להמלט ולבקש עזרה מבעוד מועד.
    ואליכם הגברים, מגבר אל גבר:
    אם אתה גבר חסר ביטחון וקנאי, תפוס את עצמך בזמן ותחשוב עם עצמך מה גורם לזה ומה יכול לעזור. אם אתה אובד עצות לך לטיפול, אפילו אם אתה לא בזוגיות, להיפך זה עדיף לפני שתיכנס לזוגיות. תלמד עם מה אתה יכול להתמודד או ללמוד להתמודד ועם מה לא, אח"כ תדע גם איזו זוגיות תרצה ותדע למצוא את בת הזוג המתאימה. אחרת תסבול בעצמך וגם תזיק לזוגתך. גם לך, עדיף להיות תקופה לבד כי בזוגיות כזו גם אתה תסבול נפשית.

  9. עצוב

    לא מובן למה כל המשיכות חקירות עדים? הוא רצח אותה מגיע לו 3/4 מאסרי עולם בלי חנינה בלי חופשות בלי שום קיצור.לא טלפונים פשוט לנתק אותו מהעולם החיצון לגמרי. הוא רצח בדם קר. והילדה נשארה יתומה מאמה ז"ל יהי זכרה ברוך, שדודת אחות האם תאמץ אותה וככה הוא לעולם לא יראה אותהה הוא לא ראוי להתייחסות

  10. טל

    לכזה רוצח מתועב.לא יעזור שום שלטים.ולא הבנתי אפילו מזה האמירה הזאת שהקורבן צריך להרגיש אשם.בושה שבכלל הגענו לזה.רוצחים היו אמורים מזמן לחטוף פה עונש מוות וסירוס ולגרור אותו בכל העיר עד זוב דם.לא רק תפרצוף תחת שלו.הגיע הזמן לצדק אמיתי אלוהים רוצה שנפעל!!

  11. אורלי לב

    לילי את עושה עבודת קודש .אני ושכמותי רואות בך האחות של כולנו. המשיכי לשאת את הלפיד למען מיכל אשר דמה זועק מן האדמה ולמען הצלת הבנות ה"באות בתור" שקולן לא נשמע.

  12. רחל

    הלקח מהרצח חייב להילמד. כל אשה חייבת להיות עירנית לטיב היחסים שלה עם בן הזוג באופן שתהיה עקבית, לפחות בתחילת היחסים, בקשר להתנהגות שלו כשהוא כועס וכשהוא שמח וניתן לחשוף את אישיותו על פי התנהגותו ביום יום. אם נדלקת נורית אזהרה, לכלכל צעדייך בשקט עם הגורמים המתאימים מבלי לשתף אותו או להודיע לו מה בדיוק את רוצה לעשות. אל תהיי תמימה. לעיתים המלאך שאת חיה עימו הופך בן רגע למפלצת קטלנית. חבל.

  13. אישה מודאגת

    הרוחבר לשעבר ממש לא אשם. אלירן מצח הנתעב ורק הוא אשם. לדעתי ארגוני הנשים צריכים להתייחס ולגנות את כל סוגי האלימות, כולל אלימות כלכלית ואלימות רגשית.

  14. אחת

    הרעיון שהרוצח צריך להיות מוקצה בחברה מקובל עלי אבל למה כל החברה צריכה לראות רוצח מול העיניים כל הזמן. לא עדיף בחיים להתמקד בטוב ולא ברע על מנת לייצר יותר מהטוב? שימו תמונה של הרב שלמה זלמן שיהיה ידוע בכבוד שחלק לאשתו

  15. אישה

    לא מבינה גבר שיוצא 5 שנים עם אישה בת 30+ שידוע לו שהיא רוצה להתחתן ומתלבט אם להתחתן איתה. אם אתה לא מתכוון להתחתן איתה, למרות שאתה יודע מההתחחה שלשם היא מכוונת, זה לא נשמע לך כמו ניצול שלה ושל הזמן שלה? איפה הלב שלך?

  16. מנאר

    מצמרר! אי אפשר שלא לבכות מהעדות של הבן זוג לשעבר. חבל שלא ניסה לעזור לה. הייתה כאן נורה אדומה. הלוואי שיירקב בכלא המלול הזה. ייצור כזה לא ראוי לחיים.

  17. גלית

    עצוב שאחרי ארבע וכמעט חמש שנים לא רצית להתחתן
    מגיע לך לבכות גם הפסדת את מיכל
    וגם היא נפלה על גבר אלים ופסיכופט, ונרצחה.
    אישה יקרה לא הכרתי אותך
    אבל עצוב מאד בלב.
    נשים מוכות אל תפרדו מגבר אלים פנים מול פנים
    תחכו שהוא ילך לעבודה או למקום אחר.
    תארזו תיק קטן ותלכו למקלט לנשים מוכות

  18. טלי

    לצערי מבינה מאד את הצער הגדול של האובדן הבלתי נתפס כתוצאה מרצח.חויתי זאת מקרוב לאחרונה… החיים נהרסים ולא יהיו כפי שהיו. זר לא יבין זאת…הצער לא ניתן לעיכול והכאב לא הגיוני.. לילי יקרה, גייסי כוחות להיות משענת להורייך ואחיותייך כדי להמשיך את החיים לצד הלב המדמם.. אין תרופה לאסון הזה ואין מילים שינחמו.קשה לשמוע אותך כל פעם מחדש ,ועם זאת את אישה חזקה ויש לך הכוחות להמשיך קדימה ולמנוע את האסון הבא.

  19. ירושלמית

    לילי ומשפחת סלה היקרה.
    כואב הלב על הרצח המחריד.
    מקומו של הרוצח בכלא עד יום מותו.
    את עושה עבודת קודש בהנצחת אחותך מיכל ז"ל
    שהשם יתן לך כוחות נפש להמשך הדרך ואני בטוחה שפעולותייך יצמצמו ואף ימנעו את תופעת האלימות נגד נשים.
    אשת חייל,

  20. שוש כרמל

    דינו של רוצח אם ילדתו אחד חד משמעית-מאסר עולם!!
    תמוה ומיותר הוא המיזם לפרסם תמונות רוצחים ולאלץ את הקהל להביט בפני הרשע!
    עד היום,,שימש פרסום חוצות לשיווק מוצרי צריכה? יש מסר סמוי של היוזמות,,לעודד חו'ח אלימות??!

  21. הילה

    אני לגמרי בעד ענישה חברתית!!
    אם מערכת המשפט רואה בדם נשים הפקר
    אנחנו כחברה מתוקנת נוציא לאור את העוולה
    יהי זכרה ברוך וזכר כל הנשים שדמם הופקר

  22. מירי

    מזעזע מה שהולך פה שלא נדע ה' ישמור מסכנה ילדה הכי מסכנה יתומה בלי אמא ואבא רוצח ועוד מה מושכים בחוטים יאלה לכלא לכל החיים וזהו למה לפגוע בפצעים כה קשים

  23. פירחיה

    הרבה פעמים הנשים חושבות שאפשר להמשיך, יש פעמים שזה נכון ויש שזה לא נכון.
    וודאי מי שאלים שנשוי לאקדמאית או שהוא אקדמאי, ידע להסתיר מהחברה את אלימותו, כמו כן אשתו תתביש באלימות כלפיה,אז נשאר שקט ונימוס תעשייתי, אך הבעיה לא נעלמה. צריך חינוך לנשים להגנה על עצמם ולזהות אלימות מסוכנת.

  24. זרובבל

    יש בורא/ים לעולם האיום והנורא הזה -למי שלא יודע; ולכן מזדעקת השאלה מי הוא/הם שיכול/ים לברוא יצורים מתועבים חלאות אדם כמו הרוצח המתועב הזה ??????????? ובשם מה לכל הרוחות ..????? ומה אני עושה תחת כיפת השמיים עם נשמות מזוויעות כאלה…???????

  25. אם לא היה הריון היא לא היתה מתחתנת

    מיכל נכנסה ממנו להריון ולכן נאלצה להתחתן איתו. אין קשר לבן הזוג לשעבר!!! היא לא היתה כל כך מבוגרת בשביל להיות לחוצה להתחתן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר