סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת האומה בזירת השריפה ברוממה (צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)
סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת האומה בזירת השריפה ברוממה (צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)

קצין הכבאות על סדרת ההצתות ברוממה: "היקף עצום של נזק שנגרם לדירות; כאוס מוחלט"

אחרי ההצתות הסדרתיות ברוממה, שבהן נלכדו עשרות דיירים, מסכם סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת האומה בשיחה עם "כל העיר" את הפעילות בזירות: "לוחמי האש חדרו לכל הדירות העמוסות בעשן סמיך וחם ויצאו עם שניים-שלושה ילדים בידיהם"

פורסם בתאריך: 3.12.20 18:31

גל אירועי הצתות היכה ברחבי השכונה החרדית רוממה בשבוע שעבר – סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת האומה מספר בשיחה עם "כל העיר" על סכנת החיים של עשרות דיירים שנלכדו בלהבות האש, על חילוצם ועל המרדף נגד הזמן לאיתור חשוד.

"זה מתחיל בשריפה הגדולה ברחוב סורוצקין", מספר סגן טפסר אדרי, "באותו לילה, ב-4 לפנות בוקר, קיבלנו דיווח על שריפת ענק בקומפלקס בניינים. כשהגענו, כל החניון בער כליל, כ-15 כלי רכב ועשרות מחסנים עלו באש, מטען של אש אדיר שעולה לכיוון הבניינים, עשרות לכודים, כאוס אחד מוחלט".

כפי שפורסם ב"כל העיר" עשרות משפחות נלכדו בביתן, כאשר צוותי הכבאות הראשונים שהגיעו למקום דיווו כי בחלונות הבתים עמדו דיירים, בהם נשים וטף, הזועקים לעזרה כשחלקם אף מנסים לקפוץ מהחלונות. בשריפה 6 דיירים נפצעו באורח קל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אדרי מוסיף ומספר כי פעולות הכיבוי היו מאתגרות מאוד עבור הלוחמים, וזאת בשל העובדה כי מדובר בתא שטח מוגבל מאוד מבחינת נגישות, "היה קשה להגיע אליו, החניון נמוך מאוד, ולכן בשלב הראשון פרסנו זרנוקים לאורך 150 מטר עד למוקד השריפה", מתאר אדרי. "באירוע כזה אנחנו מחלקים את הפעילות לשני מישורים – לכבות את מוקד השריפה, שהמשיך להפריש כמויות של עשן לתוך הבניינים, ובמישור השני זה לחלץ לכודים, ולתת הוראת הסתגרות לכל התושבים בבתים ולהניח במפתן הדלת מגבות רטובות. תוך כדי פעולות הכיבוי, עוד דירה ועוד דירה נדלקו".


זירת השריפה ברוממה, לפנות בוקר (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת השריפה ברוממה, לפנות בוקר (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


"אני 25 שנה לוחם אש ואני לא זוכר אירוע בסדר גודל כזה בגזרת ירושלים, ובהיקף כל כך עצום של נזק שנגרם לדירות", מדגיש אדרי, "58 לוחמי אש עבדו באירוע הזה, הזעקתי כוחות מתחנות נוספות ולוחמים מהבית שלא היו במשמרת. הלוחמים בחירוף נפש חדרו לכל הדירות העמוסות בעשן סמיך וחם ויצאו עם שניים-שלושה ילדים בידיהם, מרדף נגד הזמן, בסוף בסוף, במבחן התוצאה, ממדים של שריפה אורבנית כזאת גדולה עם חמישה פצועים במצב קל בסה"כ, מבחינתנו זה פשוט הישג בלתי ניתן לתיאור, וההקרבה של הלוחמים שנתנו מעצמם מעל ומעבר מסביר את התוצאה הזאת".


סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת האומה בזירת השריפה ברוממה (צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)

סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת האומה בזירת השריפה ברוממה (צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)


אירוע רודף אירוע, ובמשטרה ובכבאות נאלצים להתמודד עם שורה של הצתות בלילות הבאים בבניינים באיזור כאשר טרם נקבע בוודאות האם קיים קשר בין השריפה לאירועי ההצתות אחרים בהם נלכד חשוד, "אנחנו כשבוע לאחר השריפה והחקירה עדיין בעיצומה, בשיתוף המז"פ ומשטרת ישראל, עד שלא נהיה בטוחים מה סיבת השריפה לא נוכל להתייחס".

אדרי ממשיך ומספר על ההצתות הנסופות שהתרחשו אחר כך, "בלילה שאחרי, היתה לנו שריפה בדירה מוסוות בחניון בניין בשכונת גוש 80, ששם לצערנו נספה אדם. בלילה שאחרי, שורה של הצתות באיזור בר אילן, כולל הצתה של אוטובוס וארונות חשמל בבנייני מגורים במספר כתובות, ששם בוודאות קבענו ויכולנו לומר שמדובר בהצתות, יש עצור אחד בקשר להצתות ואנחנו עדיין בודקים את הקשר שלו לשריפה לסורצקין".

מתי הבנתם שמדובר במצית סדרתי?
"כבר באותו ערב אנחנו מבינים שאנחנו בתוך אירוע של גל של הצתות, ישר יידענו את המשטרה, הגברנו ערנות והוצאנו חוקרים לזירה שקבעו שמדובר בהצתות, ולפנות בוקר כבר נעצר חשוד על ידי המשטרה".

"השבוע הזמינו אותנו התושבים לאותו גג של חניון ברחוב סורצקין בו התרחשה השריפה, ולהפתעתנו הרבה לא הפסיקו להודות ולהלל את לוחמי האש ואמרו תודה, זה מחמם את הלב, אבל מצד שני לראות את הנזק האדיר הזה, פשוט הלב נקרע, דירות שלמות שנשרפו, וציוד רב שנשרף, ממש כואב הלב".


טקס הוקרה של תושבי השכונה ללוחמי האש. (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם)

טקס הוקרה של תושבי השכונה ללוחמי האש. (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם)


ביום שני במהלך הדיון בהארכת המעצר של הצעיר בן ה-20, החשוד בשורה של הצתות באזור השכונות רוממה בר אילן, אמר נציג המשטרה רס"מ ניר בן חיים בין היתר כי "התחזק החשד שהנער החשוד בתיקי הצתה נוספים שאירעו בסמיכות ובזמן של האירוע", לדבריו, ישנם "עדויות של שני אנשי מד"א שראו את החשוד ואף אחד מהם צילם אותו, מדובר באדם מפוקח מין כשהוא מפר את הפיקוח בעת המעשה". בתום הדיון, הורה שופט בית משפט השלום אורן סילברמן על הארכת מעצרו של החשוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. שרון

    בושה למדינת ישראל רשות הכבאות אשר מסרבים להגיע לבדוק ולתת הנחיות לביני ים ומפנים לכל מיני גורמים פרטים או ציבורים ואין להם תקן לציבור

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחח – לוחמי אש – " עובדים" 12 שעות ( ישני בתחנה) ובבית 48 שעות בהן הם מייצרים עוד עבודה עם שכר ללא קשר לשכרם.90 אחוז מהם מגודלי קרס ושמנים להפליא.זוועה

  3. תושב ירושלים

    כל הכבוד לכבאים שליחות קודש.
    וחרפה למשטרה המחפה על טרוריסטים שמציתים בכל חלקי העיר. וכמה פעמים בחלקי ארמון הנציב. אך המישטרה לא חקרה.וכעת עצרה ישראלי שלא קשור לטרור הצתות הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר