הדירה בה אירע הרצח, תמר ויהודה כדורי ז"ל, זירת רצח בני הזוג כדורי ז"ל, (צילומים: פרטי, אוליבייה פיטוסי, מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)
הדירה בה אירע הרצח, תמר ויהודה כדורי ז"ל, זירת רצח בני הזוג כדורי ז"ל, (צילומים: פרטי, אוליבייה פיטוסי, מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)

שנתיים לרצח הבלתי מפוענח של בני הזוג כדורי: בארמון הנציב עדיין מזועזעים – "זה רודף אותנו"

מיליוני שקלים שמושקעים בחקירה, כ-500 עדים שתושאלו עד כה וסרטון אחד של דמות מסתורית - אך עדיין הרוצח או הרוצחים של בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל מסתובבים חופשי, והתעלומה סביב נסיבות הרצח ממשיכה להטריד את השכנים בארמון הנציב: "זה הכניס אימה גדולה לשכונה"

פורסם בתאריך: 11.1.21 18:58

שנתיים לאחר הירצחם של בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל בביתם בארמון הנציב, וסימני השאלה סביב נסיבות רצח רק מתעצמים. למעלה מ-500 עדים תושאלו בתיק החקירה, שבו מושקעים מיליוני שקלים. מדי שבועיים עורך מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ישיבה בנושא החקירה, אולם עד כה אין ממצאים חדשים, אין קצה של חוט – הרוצח או הרוצחים שככל הנראה השאירו זירת רצח מזעזעת, אך נקייה וחפה מכל ראיות די.אנ.איי או אחרות, ושידעו להתחמק ככל הנראה מצלמות האבטחה בשכונה, עדיין מסתובבים חופשי.

תושבים, שכנים, חבריו מבית הכנסת השכונתי ומכרים, עדיין מחפשים תשובות, אבל מה שמרחף מעל הכל זה ללא ספק הגעגועים לזוג השקט שחייהם נגדעו – גופותיהם נמצאו ביום ה-13 בינואר 2019.

לפי עדויות השכנים, דירתם של בני הזוג נותרה מיותמת וריקה מאז אירוע הרצח, "הייתי מאוד רוצה להיתקל בהם פתאום במדרגות", מספר אחד מהשכנים בשיחה עם "כל העיר", "לומר שלהם שלום, להתעניין בשלומם של תמר, או יהודה, ככה אני מדמיין לפעמים, ככל שהזמן עובר, זה עדיין לא נתפס, הייתי רוצה לשמוע את הקול שלהם, הכל כך שקט פה, כאילו הזמן עצר מלכת".


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לוח המודעות עם תמונתו של יהודה כדורי ז"ל, בית הכנסת 'משכן ראובן' (צילום: פרטי)

לוח המודעות עם תמונתו של יהודה כדורי ז"ל, בית הכנסת 'משכן ראובן' (צילום: פרטי)


כזכור, בני הזוג כדורי, בשנות ה-70 לחייהם, נמצאו ללא רוח חיים בביתם שברחוב מרדכי אלקחי בארמון הנציב ב-13.1.19, כשסימני אלימות קשים על גופם. את כוחות ההצלה והמשטרה הזעיקו בני משפחה של בני הזוג, וזאת לאחר שלא שמעו מהם כמה ימים. כיממה לאחר גילוי גופותיהם של בני הזוג כדורי בביתם, ב-14.1, עצרו חוקרי הימ"ר חשוד ברצח. אדם שעבד כמנקה של הבניין, מעצרו של החשוד הוארך מספר פעמים, אך לאחר שמוצתה החקירה בעניינו החליט בית המשפט לשחררו. אחרי שבועות ארוכים של חוסר ודאות, התגבשה במשטרת ירושלים ההערכה כי הרקע לרצח של בני הזוג הינו פלילי. בהמשך לכך נעצרו שני בני משפחה בחשד לביצוע הרצח. בתחילת חודש מרץ החליטה המשטרה לשחרר ממעצר את החשוד המרכזי ברצח, ואשתו של החשוד המרכזי שוחררה שבועיים קודם. עורכי הדין שי לוי, גיא מימון ושלמה לוי, שייצגו את קרוב המשפחה שנעצר, טענו כי "עוול בלתי נסלח נגרם לחשוד ובני ביתו".

בהמשך, פרסמה המשטרה תיעוד ממצלמות אבטחה שבו נראה אדם פוסע ברחוב בו התגוררו הזוג בצורה המעוררת חשד ופונתה לציבור לזהותו מתוך ניסיון נוסף לעלות על נסיבות הרצח, אך גם זה לא העלה דבר וזהותו של האדם נותר עד היום בגדר תעלומה, בדיוק כמו כל החקירה שניהלה משטרת ירושלים בפרשה.

שמעון עזרא, גבאי בית הכנסת "משכן ראובן", שבו התפלל יהודה כדורי מספר בכאב על הגעגועים ליהודה, חברו, שצפים ועולים מדי יום ותחושת האובדן, "אנחנו בכל בוקר, כשנכנסים לבית הכנסת התמונה של יהודה תלויה בלוח המודעות בגדול, אנחנו לא מרשים לעצמנו לשכוח, גם אחרי שנתיים וגם בעוד עשר שנים".

חוסר הוודאות לגבי זהותו של הרוצח או רוצחים, מעמיק את הכאב, לא נותן מנוח?
"הכאב הוא גדול בכל מקרה, בין אם מצאו או לא מצאו, אבל כל הדבר הזה לא מתאים לבן אדם, אתה אומר 'מה הקשר בינו לבין מישהו שירצה לרצוח אותו ואת אשתו ביחד', זה משהו הזוי, התפללנו יום קודם לכן ביחד, זה לא נתפס בראש, זה רודף אותנו כל הזמן. הוא היה איתנו כל הזמן ביחד, אם זה בתענית דיבור, אם זה בתפילות ובשבתות הוא חסר לנו, זה לא בנאדם שכאילו היה וזהו, זה מישהו שהיה מעורב, חלק משמעותי בקהילה והיווה דמות".


בניין המגורים בו אירע רצח (צילום: פרטי)

בניין המגורים בו אירע הרצח (צילום: פרטי)


תושב השכונה, חבר המועצה יהודה בן יוסף, לשעבר יו"ר המינהל הקהילתי בארמון הנציב, מתייחס לאווירה בשכונה, כשנתיים אחרי הרצח המזעזע, "השכונה נמצאת בהלם עד היום בגלל הרצח הקשה הזה, והפענוח של זה לא בידיים שלנו אלא בידי משטרת ישראל שלא מוצאת קצה חוט. הכרתי את יהודה ברמה האישית, הוא היה מתפלל ליד הבית שלי, איש מדהים, שקט ועניו, אבל יחד עם זאת, הוא ניהל את כל העמותות של בתי הכנסת בשכונה, מרוב שהוא היה איש חסד, יש פה משהו לא פתור ולא נתפס וזה משאיר סימני שאלה מאוד מאוד גדולים".

"זה הכניס אימה גדולה לשכונה, היינו בפחד מאוד גדול", מתאר בן יוסף ומוסיף כי "בעשור האחרון, אנחנו נמצאים עם שלושה מקרי רצח ושלושה פיגועים. זאת אומרת, בשנים האחרונות השכונה קצת התערערה עם הדברים שפקדו אותה, תודה לאל, אפשר לומר שבשנתיים האחרונות יש לנו קצת עדנה, קצת שקט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ארתור

    מישהו שחייב לו כסף מישהו שביקש הלוואה האיש מנהל עמותות תבדקו בספרים שניהל חקירה כושלת למה לא מפרסמים קלסתרון של החשוד שנראה במצלמות? מישהו בטוח יכיר אותו האם הזוג נסחט ע"י מישהו באופן עיקבי? זה משהו עם כסף כנראה…הזוג סירב להיסחט אסור להרפות שימשיכו לחפש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר