אמבולנס מד"א בשדרות משה דיין, פסגת זאב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אמבולנס מד"א (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

טרגדיה בגבעת זאב: נפטר בן השנתיים שטבע בג'קוזי בחצר ביתו

הפעוט, דביר לב טוב, טבע בהיקוות מים מעל כיסוי של ג'קוזי בביתו בגבעת זאב - לאחר פעולות החייאה רבות בהדסה הר הצופים הושב לו הדופק, אך הוא אושפז במצב קשה מאוד. במהלך הלילה הוא נפטר

פורסם בתאריך: 3.2.21 15:03

עדכון אחרון: 4.2.21 10:18

בן השנתיים, דביר לב טוב, שטבע ביום רביעי בהיקוות מים מעל כיסוי של ג'קוזי בחצר ביתו, ופונה במצב אנוש להדסה הר הצופים – נפטר. אחרי שצוותי הרפואה נאבקו על חייו במהלך שעות ארוכות, הם נאלצו לקבוע את מותו.

מהדסה נמסר הבוקר, חמישי, כי "לצערינו, למרות מאמצי הצוות הרפואי, בחצות הלילה נקבע מותו של הפעוט אשר פונה אל חדר המיון ילדים כשהוא במצב קשה ביתר ומחוסר הכרה לאחר טביעה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אתמול הוזעקו גורמי ההצלה לבית בגבעת זאב, בעקבות טביעתו של הפעוט – פאראמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה והוא הובהל להדסה הר הצופים. חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "כשהגענו למקום הוציאו אלינו את הפעוט שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, סיפרו לנו שהוא שהה מספר דקות מתחת למים. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות וכאשר חזר הדופק, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים, כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה ולא יציב".

אהרון פאמפ, סגן ראש סניף איחוד הצלה בגבעת זאב, תיאר: "הילד נמצא על ידי הוריו, כשהוא ללא הכרה, על כיסוי של בריכה בו נוצרה שלולית (הִיקָּווּת) של מי גשמים. בסיוע חובשים נוספים וצוות ניידת טיפול נמרץ ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות וכשחזר דופק הוא פונה למרכז הרפואי הדסה הר הצופים במצב אנוש".

רזיאל זדה, חובש נוסף של איחוד הצלה, שהשתתף אף הוא בפעולות החייאה מסר: "עקב אופי האירוע פעלו במקום גם צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

בהדסה הר הצופים הצליחו להחזיר את הדופק לפעוט, אך מאז הוא אושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הוא שרד כמה שעות, וכאמור, נפטר הלילה.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "חוקרי המשטרה החלו בבדיקת נסיבות טביעת פעוט כבן שנתיים בגבעת זאב שמצפון לירושלים. מפרטים ראשונים הפעוט נכנס לבריכת ג'קוזי שהיתה מכוסה בבד".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מדובר במקרה הראשון ב-2021 של מוות בטביעה של פעוט. בחמש השנים האחרונות (2021-2016) טבעו למוות 100 ילדים, מתוכם 10 טבעו למוות בשנת 2020. כשליש ממקרי הטביעה בשנים האחרונות התרחשו בבית ובסביבתו.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מוסרת: "אנחנו שולחים ניחומים למשפחה. נהוג לחשוב שהבית הוא המקום הבטוח ביותר לילדים, במיוחד בסגר – אבל מרבית תאונות הילדים מתרחשות בבית. רק בשבועות האחרונים שמענו על שני מקרים של פעוטות שטבעו באמבטיה, והיום פעוט איבד את חייו בשלולית שנקוותה על כיסוי הבריכה. חשוב להבין שפעוט יכול לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. ילדים נמשכים למים, אך בגלל שמרכז הכובד נמצא בפלג הגוף העליון, הם נוטים ליפול למים עם הפנים קדימה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים במים, הם במצב טביעה ואינה יכולים להתריע שהם בסכנה או לצעוק לעזרה. בתוך דקות בודדות הם עלולים לאבד את חייהם. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה – בסביבת מים לא משאירים את הילדים ללא השגחה אפילו לרגע. מרוקנים אמבטיות, דליים וכל מאגר מים אחר מיד בתום השימוש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אישה אחת מחיפה

    הורים יקרים
    ליבי איתכם
    אל תאשימו את עצמכם זה ממש גזירה משמיים
    נשמה קדושה שירדה לעולם לשנתיים ומכ המשפחות נבחרתם אתם
    גדול כים שיברכם מי ירפא לו
    אני אמא לילדים , אנחנו לא יכולים להשגיח 100% במיוחד עכשיו שיש סגר והילדים כל הזמן בבית.
    אתם לא אשמים
    אל תגידו חלילה לו היינו עושים כך וכך זה לא היה קורה.
    אני ראיתי את האבא מבקש להתפלל על דביר בן אסנת
    התפללתי מכל הלב
    אבל הקב"ה רצה אחרת
    אנו לא יכולים לעמוד מול בורא עולם הכוונה להתנגד.
    אני מאחלת לכם שיהיה לכם עוד הרבה ילדים
    וזה לעולם לא יהיה במקום דביר ע"ה.
    תתחזקו ביחד באמונה ובתפילה
    כל עם ישראל איתכם בכאב שלכם
    אנחנו מאמינים בבורא, הילד נשלח לפה לשנתיים. גם אם לא הו מיים על המכסה זה היה קורה בדרך אחרת.
    קבלו חיבוק גדול. כל מי שהגיע אליו סרטון הווטסאפ הוא מרגיש חלק מהמשפחה שלכם
    וגם אני
    איזה אישה אחת מחיפה
    שמתפללת עבורכם שהקב"ה שלקח את הילד יתן לכם המון כוחות להתמודד עם זה
    ותדעו רק טוב אמן
    אין לנו מושג בחשבונות שמים
    וידום אהרון
    שהקב"ה לא ינסה אף אחד בנסיון המר שאתם עוברים
    ממש עקדת יצחק
    ליבנו איתכם , לא הכרנו את דביר , אבל בטח היה ילד מיוחד עם נשמה גבוהה מאוד להשלים תיקון בעולם הזה. הוא עכשיו צופה בכם מהשמים , יותר נכון, הנשמה שלו, ורוצה שתהיו שמחים וגם אומר תודה על כל מה שעשיתם בשבילו. תהיו חזקים ביחד להמשיך את המשפחה מלוכדת. ושולחים לכם חיבוק חזק

  2. קראתי הרבה

    כואב הלב על הפעוט, אבל אם הוא היה חי ומונשם כל החיים או עם בעיות נכות קשות, היה הרבה יותר קשה לכם ולו, כך שתתנחמו בזה שהוא לא סבל הרבה ולא יסבול, הורים יקרים!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר