ח"כ יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות חברת הכנסת)
ח"כ יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות חברת הכנסת)

ח"כ יוליה מלינובסקי ל"כל העיר": "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת בירושלים"

ח"כ יוליה מלינובסקי, ממפלגת "ישראל ביתנו", מדברת עם "כל העיר" על הפרת הנחיות הקורונה במגזר החרדי, וקוראת להעברת סמכויות אל השלטון המקומי, בין השאר כדי להביא להקמת מערך תחבורה ציבורית בשבת, שישרת את הציבור החילוני בירושלים, ומבהירה כי "ברור שתחבורה ציבורית בשבת לא תעבור בשכונה חרדית מובהקת"

פורסם בתאריך: 18.2.21 15:56

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, 45, ממפלגת ישראל ביתנו התחסנה בשבוע שעבר נגד הקורונה. עוד באותו שבוע שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר את דבריה לאחר שקראה לא לכפות על אזרחי ישראל חיסונים, משום שלטענתה מדובר בכפייה פסולה שרק מעוררת אנטגוניזם. "נושא החיסונים הוא חשוב, טוב שיש חיסונים", כך אומרת ח"כ מלינובסקי בשיחה עם "כל העיר" בהתייחסות לביקורת, "אבל אני מאמינה שזה נושא אישי של כל אחד ואחת. זו אפילו חדירה לפרטיות לשאול את זה, שכל אחד יעשה מה שטוב לו ומה שהוא חושב שנכון בשבילו. לשר הבריאות עדיף להתמקד בדברים שעליהם הוא אחראי ולא לחפש על מי להפיל את האשמה על הכישלונות שלו", תוקפת ח"כ מלינובסקי, "עם כל הכבוד, אנחנו רואים שאין לו הרבה במה להתגאות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ח"כ מלינובסקי, תושבת חולון, נשואה ואמא לשני ילדים, היא חברת סיעת "ישראל ביתנו" – ובתקופת הקורונה, שרק חידדה בציבור את החשיבות במאבק על צביונה הפלורליסטי של המדינה, וכך גם של ירושלים, המפלגה ממקדת את קמפיין הבחירות לגריפת קולות חילוניים. כן, גם בירושלים. בשיחה עם "כל העיר" תומכת ח"כ מלינובסקי בתחושת הציבור בעיר, על רקע היעדר אכיפת תקנות הקורונה ומדיניות העלמת העין בציבור החרדי, כי נוצרה "מדינה בתוך מדינה".


ח"כ יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות חברת הכנסת)

ח"כ יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות חברת הכנסת)


"לממשלה אין שום יכולת, בגלל הלחצים הפוליטיים, להשתלט על המגזר החרדי גם בירושלים", טוענת ומדגישה ח"כ מלינובסקי. "יחד עם זאת, ההנהגה החרדית בורחת מאחריות. בשנים האחרונות נבנתה כאן מדינה בתוך מדינה בשל סיבות פוליטיות. ראש הממשלה לא יכול להרשות לעצמו להתעמת עם ההנהגה החרדית. הוא מוכן לעצום עיניים מול כל מה שקורה במגזר החרדי בירושלים ובערים נוספות".

כשמדברים על הציבור החילוני, נדמה ששוכחים את החילונים שגרים בירושלים. כיצד תפעלי עבור הצרכים של האוכלוסייה החילונית בעיר?
"ירושלים היא עיר מיוחדת, אני לא אבוא עם אותו הדין שאיתו אני באה לעיר אחרת במרכז הארץ. הציבור החילוני בירושלים צריך לדרוש ולקבל את מה שמגיע לו. לטעמי, חשוב מאוד הדיאלוג עם השלטון המקומי. אני באמת חסידה של השלטון המקומי ומאמינה שראש העיר ונבחרי הציבור מכירים את הצרכים של התושבים ויפעלו למענם. חשוב גם האיזון בין הצרכים ואורח החיים של כל האוכלוסיות, וכמובן שגם של האוכלוסייה החילונית. בזמן האחרון אנחנו רואים שהכל נעשה לשם האוכלוסייה החרדית כדי לא לפגוע ברגשותיה – אך גם לצד השני יש רגשות וצרכים".

"כשמסתכלים על המספרים לא ניתן לטעות – לא נוכל כמדינה לממן את קצב גידול האוכלוסייה החרדית ולשמור על אותה רמת החיים. ברגע שמשפחה חרדית ממוצעת משלמת 1,500 שקלים מסים בחודש ומשפחה חילונית משלמת 4,500 שקלים בחודש – התשובה לשאלה 'מי ממן את מי?" היא חד משמעית. אנחנו קוראים לשוויון בנטל, בעבודה, בזכויות ובחובות. אין זכויות בלי חובות".

האם את בעד תחבורה ציבורית בשבת בירושלים?
"אני בעד תחבורה ציבורית בשבת בירושלים, בהתאם לצביון העיר. ברור שתחבורה ציבורית בשבת לא תעבור בשכונה חרדית מובהקת ואני לא אדרוש זאת בשום פנים ואופן. אני מאמינה שהממשלה צריכה לשחרר את הנושא של תחבורה ציבורית ופתיחת המרכולים בשבת ולהעביר לשלטון המקומי את הטיפול בנושאים האלו. יום שבת לא צריך להיות יום חול, ואין צורך 'להכניס אצבע לעין' – אך יש להעניק מענה גם לצרכים של האוכלוסייה החילונית".

האם את מאמינה כי תצליחו הפעם להחליף את נתניהו?
"אני לא שייכת למחנה 'רק לא ביבי', אלא למחנה 'די ביבי'. הוא עשה המון למען מדינת ישראל, אבל הגיע הזמן ללכת הביתה. כשאני מסתכלת על הקואליציה של ראש הממשלה ורואה שהיא מורכבת מדרעי, מליצמן, מגפני, ובהמשך מבן גביר ומסמוטריץ' – אני חשה חרדה גדולה מאוד. בקצב הזה אנחנו צועדים למדינת הלכה בצעדי ענק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. מסכימה עם דעתה לגבי החיסונים

    זה באמת עניין אישי של כל אחד, והלחץ החברתי המופעל על האנשים בעניין זה מזכיר מאוד את המשטר הסובייטי: "תעשה מה שאומרים לך – או שיהיו לך בעיות".

    להזכירכם, ישראל היא מדינה ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ת!

    זכות האדם להתחסן!
    זכות האדם לא להתחסן!
    זכות האדם לחיות עם הדעה שלו ולא לתת דין וחשבון לאף אחד (אלא אם כן הוא בעל מוגבלות ויש לו אפוטרופוס, וגם במקרה זה צריך לנהוג בכבוד ככל הניתן).

  2. דוד

    אישה הזויה , הרי רוב תושבי ירושלים דתיים, לאן בדיוק תיסע התחבורה הציבורית בשבת , למאה שערים, סנהדריה ?

  3. אני יהודיה

    את בכלל יהודיה. ברוסיה שיעבדו 24/7 לא בארץ ישראל. זה לא רק הבית שלך גם שלי. הבנת אותי יוליה מלינוסקי. זו מדינת יהודים. לא רוסיה. אז דלום לך. קחי מטוס וחסרי לביתך רוסיה.

  4. ירושלמית

    לא צריך להיות חרדי לשמור שבת.
    יד הרבה אוכלוסיה בירושלים ששומרת שבת והם נקראים דתיים, ולא חרדים. והם לא גרים בשכונות חרדיות מובהקות. הם מפוזרים בעל ירושלים, וחלק מהם הם גם עובדי אגד שרוצים חופש ביום שבת. אנשים זה לא מכונות, בני אדם הפסיקו לרוץ מזה שנה וחצי.
    לא רוצים תחבורה ציבורית בשבת בירושלים.
    מי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת בירושלים, יכול לעבור לחולון.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם לא מתאים לך איך שאנחנו החילונים דתיים וחרדים מסתדרים ביננו אז את מוזמנת לא לבוא לכאן

  6. תמי

    להקיא מהתגובות פה ,מהבורות והגזענות
    אז לא לא כל ירושלים דתיים וחרדים
    כל חיי אני חיה בירושלים ויש פה גם אנשים חילונים שרוצים שישחררו להם קצת אויר מכל הלחץ הדתי הזה
    ירושלים לא שייכת רק לדתיים ולא רק לחרדים!

    ולמר פח אשפה גזען שלא מבין מהחיים שלו ולא היה מעיז להגיד את זה לרופא שבטח היה מציל את חייו בבי׳ח או מטפל בו -אני הייתי רוצה לראות אותך מעיז לומר את זה בפנים שלה, היית אומר את זה לרופא שמקבל אותך? היית אומר את זה לילדה קטנה? מי אתה יא גזען חשוך שמתחבא מאחורי מקלדת?
    ברוסיה קיללו אותנו יהודונים מסריחים ופה מחזירים אותנו לרוסיה ותוהים לגבי יהודתנו חחח אין לתאר..
    עם ישראל חברים,העם היהודי שאמור ללמוד מהשואה מסתבר לא למד כלום והוא העם הכי גזען בעולם עד היום. תתביישו לכם.

  7. יש לך טעות גדולה

    ביבי לא עשה המון למען המדינה,ביבי עשה המון לטובתו האישית ולטובת מקורביו ושימור שלטונו המושחת שהרס את המדינה
    תפסיקו לתת מחמאות לביבי,ביבי עוד כשר אוצר הביא חורבן(הקמת ועדת בכר הוצאת כספי החוסכים בכח והעברתם לטיקונים של בתי ההשקעות).
    ביבי לא עשה שום דבר טוב למען המדינה, אפס גמור במשך כל שנותיו.רק חורבן,הרס והשארת אדמה חרוכה בכל מקום ומוסד במדינה.
    לגבי הזכויות של החילונים בעיר,אין להם הרבה זכויות אבל הרבה חובות,אחת מהם לשלם ארנונה יקרה ולממן את העיר.
    לחרדים יש יותר זכויות ופחות חובות בעיר הזו ואוי ואבוי אם משהו יעז להגיד משהו,ישר יזעקו וישתמשו במילה המכובסת אנטישמיות בכד לסתום פה וביקורת.צריך שוויון,

  8. מורי

    כל האזרחים בירושלים מלבד הדוסים בעד תחבורה בירושלים יש מספיק שכונות שניתן לנסוע אליהן די עם הכפיה הדתית חנו חופש לאזרחים

  9. זה באמת יותר מדי לבקש???

    יש כבוד לחילונים, אבל בקשה – ליום אחד בלבד – לשמור שבת קודש – יום מנוחה, הפוגה מכל הבלאגן, שקט מכל הרעש של שיפוצים ומטלות בית ומנוע של כלי רכב וריח של סיגריות.

  10. רות

    המון חילונים בעד שמירת שבת.
    לצערנו העלייה מרוסיה דירדרה את מצבנו הרוחני לתהום עמוקה מאוד.
    רובם רובם – גויים. שנהנים מכספינו. בגלל העלייה הזו המון מקומות עבודה דורשים ידיעת השפה הרוסית, המון מקומות עבודה הם לוקחים… ועוד הם נוהגים תמיד להתריס נגד הישראלים"…בגלל שאתם בישראל אתם מתנהגים כך…"
    בקיצור תחזרו מהיכן שבאתם. אתם נטל ולא רצויים.

  11. רן

    די לכפייה הדתית בירושלים. יש בעיר הבירה מעל 150 אלף חילוניים וחלקם גם יכול, באם ירצה להשתמש בתחבורה הציבורית כפי שיש בערים אחרות. מה מפריע לדתיים שיש תחבורה בשבת? הרי יהיה מדובר במספר מצומצם של קווים ליעדים מאוד מוגדרים ובוודאי לא יעברו בשכונות חרדיות. די לכפייה! הרי זה לא שאין מכוניות הנוסעות בשבת בתוך העיר ואפילו יש תנועה די ערה של מכוניות. זה לא מפריע לכם? רק אוטובוסים? מדובר בניסיון לגרום להדתה קיצונית בעיר. לאט לאט סוגרים את העיר מכל הכיוונים עד שתהפוך לבני ברק 2.0.
    אני מקווה מאוד שהציבור הכללי בירושלים יתעורר בבחירות הבאות וידעו להביא מועמד שידאג גם לציבור החילוני.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר