מבני אשפה (צילום: שלומי קלדרון)
מבני אשפה (צילום: שלומי קלדרון)

בשל החשש מקריסה – עיריית ירושלים תהרוס מאות מבני אשפה ברחבי העיר

על רקע המעבר לפחים מוטמנים: עיריית ירושלים יוצאת במבצע להריסת מאות חדרי אשפה ברחבי העיר לטובת שיפור נראות המרחב הציבורי

פורסם בתאריך: 9.4.21 08:03

על רקע המעבר לפחים מוטמנים: עיריית ירושלים יוצאת בפרויקט להריסת מאות מבני אשפה ישנים ומוזנחים הפזורים ברחבי העיר, וזאת בשל ליקויים בטיחותיים ומסוכנים שהתגלו בהם. מדובר במבנים ששימשו בשנים עברו כמתקנים המאכלסים מכולות אשפה. אך בעשור האחרון, עם הצבת מכולות אשפה מוטמנים, התייתרו המבנים, והפכו למפגע סביבתי ומטרד עבור התושבים.

במסגרת המבצע, מאותרים מבני אשפה עירוניים מוזנחים, וכאלה עם ליקויים בטיחותיים (לרבות סכנת קריסה), פלישות וכדומה, לאחר הוצאת התראות לפולשים וקיום כלל ההליכים המשפטיים הנדרשים כדין, תבצע העירייה הריסה של המבנים ושיפור נראות המרחב הציבורי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יצוין כי עד כה שודרגו במסגרת המבצע עשרות מבנים, בהשקעה של מאות אלפי שקלים. מהעירייה נמסר כי על פי התכנון, ישודרגו בשנים הקרובות מאות מבנים נוספים בכלל שכונות העיר.

ראש העיר משה ליאון מציין כי "מיזם פינוי מבני האשפה הישנים הוא חלק נוסף מרפורמת הניקיון העוברת על העיר בשנים האחרונות. הריסת המבנים מונעת מפגעים ומשדרגת את נראות המרחב הציבורי כולו, לטובת כלל תושבי העיר. נמשיך לשמור על ירושלים שלנו נקייה ומטופחת".


הריסת חדר פחים בשכונת גבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

הריסת חדר פחים בשכונת גבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)


אך מתברר כי לא כולם מרוצים מהמהלך – תושבי רחוב שח"ל בשכונת גבעת מרדכי, שבה מתבצעים הריסות מבנים בימים האחרונים, זועמים על הסרת המבנים באופן חד צדדי וללא תיאום, וטוענים כי המבנים שייכים לבניינים ונמצאים בשטח פרטי. במכתב שנשלח לששון שבו, מנהל נפת מערב בעיריית ירושלים מטעם תושבי רחוב שח"ל, נטען בין השאר כי "בימים האחרונים המבנים רוססו בכתובת גרפיטי 'מיועד להריסה' ונתלו עליהם מודעות שיש לפנות מהם את כל הציוד תוך 7 ימים".

"מדובר במבנים ששייכים לבניינים, ונמצאים בתוך שטחים פרטיים של הבניינים", מבהירים התושבים במכתבם לעירייה, "שיש לבניינים השונים זיקת הנאה אליהם בטאבו. לפי בדיקה שלנו במקום המבנים הקיימים העירייה מתעתדת לבנות מבנה אבן ללא גג. גם הרס מבנים מחוייב בהיתר ובפרסום, כל שכן כשמדובר בנכסים אשר יש להם בעלים עם זיקת הנאה על פי דין".


הריסת חדר פחים בשכונת גבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)


עוד מבקשים התושבים במכתבם לעירייה, "לכן, נבקש מעיריית ירושלים לא לבצע הריסה או כל שינוי במבנים עד לקיום שיתוף ציבור עם בעלי הנכסים, ומתן פירוט מלא לגבי השינויים שהעירייה מתעתדת לעשות במבנים אלה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אגם

    הזיה תושבי גבעת מרדכי
    הזיקה היחידה לפחי אשפה שיש לכם, היא לא המבנה אלא התכולה.
    נמאס שכל דבר טוב שעושים, יש מי שמנסה להכשיל ולמצוא טובת הנאה לעצמו מזה

  2. מחמוד

    תתנגדו חפצים המוטמנים אתם לא יודעים איזה סרחון זבובים חיידקים ו חלות זה מביא לשכונה גם הרעש של המנוף שירים זאת כל יום בחמש בבוקר יעשה לכם מהשכונה איזור בנייה מסריח מזבל כשמרימים את הפח הסרחון עובר לכל השכונה והפחים מתקלקלים והפועלים בחמש בבוקר ידפקו עם חומרים ופטישים לשחרר את הפרחים תתנגדו תתנגדו אל תסכימו לפחים הטמונים זו צרה ארורה

  3. איובי מלשון איוב

    סתם עין צרה זה עוד 100 שנים יכול לעמוד בבטיחות מלאה זה עין תחת של החיידקים בעיירה

  4. חנה

    כל העיר הזאת מסריחה ומטונפת בכל פינה בכל רחוב בכל בית עסק עיר מגעילה זוהמה בכל מקום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר