לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

המהומות בירושלים – כרוניקה ידועה מראש | דעה

זה היה רק עניין של זמן עד שהמהומות בירושלים יתחדשו - כל עוד הסכסוך הישראלי-פלסטיני טרם הגיע לפתרון, העימותים האלימים יתרחשו מעת לעת; במקביל, אסור לאפשר לגורמים קיצונים כמו להב"ה לקחת את החוק לידיים | טור דעה

פורסם בתאריך: 26.4.21 15:04

יש אנשים ששואלים – איך קורה שבירושלים יש כאלה עימותים קשים? והמספרים מספרים את הסיפור עם למעלה מ-200 פלסטינים, שנפצעו ועוד עשרות מפגינים שנעצרו עד כה.

איך ייתכן שהמהומות מתרחשות מול עינינו? כל כלי התקשורת מסקרות בהרחבה את אשר מתרחש בירושלים, ולא מפסיקים להעביר דיווחים מהשטח, אך מה יש לאנשים הבכירים בממשלתנו להגיד על כך?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מפרסם לפני שלושה ימים בדף הפייסבוק שלו הודעה על העימותים בירושלים ומתאר איך יהודים מותקפים על ידי פלסטינים, אבל מתעלם לחלוטין מאלימות של ארגון להב"ה, כל זאת כשראש הממשלה בנימין נתניהו לא מגנה בחריפות את האלימות.

יש לראות את מה שהתרחש השבוע ברחובות העיר ובמיוחד בשער שכם, לא מדובר במאבק נערים בודדים, אלא מדובר בהבעה של הקונפליקט המדיני בין הישראלים לפלסטינים.

ירושלים היא מרכז הסכסוך הישראלי-פלסטיני. תושבי מזרח העיר חיים תחת סיפוח של ישראל כבר 54 שנים. הם אינם אזרחים ולא בעלי זכויות שוות, למעשה הם תושבים, אבל תושבים מסוג ב' וכאשר הם רוצים לקיים בחירות ברשות הפלסטינית, ישראל מסרבת לאפשר זאת.


עימותים בשער שכם, הערב (צילום: אוהד צויגנברג)

עימותים בשער שכם (צילום: אוהד צויגנברג)


למרות שהם מהווים כ-40 אחוז מתושבי העיר, הם נהנים מפחות מ-20 אחוז מהתקציב העירוני. אלפים של ילדיהם לא לומדים בכיתה או לחילופין בכיתה תקינה בבתי הספר. מוסדות התרבות, הספורט והרווחה חסרים עד מאוד. התשתיות מתחת לכל ביקורת והחוסרים עוד רבים.

ומהם הפתרונות שהבכירים שלנו מציעים? שצריכים יותר מצלמות. צריכים לשמור על הסדר והסיסמא הידועה – "אפס סובלנות לאלימות".

האם חגיגות הרמדאן, הייאוש מהשלטון שלא מאפשר הרחבת בנייה במזרח העיר, הריסת בתים או אלימות של פלסטיניים כלפי יהודים, הם אלה שגרמו להתפרעויות המתרחשות? האם כמה מאות בני נוער וצעדה של ארגון להב"ה עם צעקות "מוות לערבים" הציתו את הרחוב?

לא ולא. מה שלא מנסים להבין זה שכל עוד הסכסוך קיים, וכל עוד מזרח ירושלים לא תהיה חלק ממדינה פלסטינית שתקום מתוך הסדרי שלום, התופעות שראינו השבוע לצערי ימשיכו לקרות, ואנחנו נמשיך לשאול למה זה קורה.

השלטון לא צריך לחכות עד שנגיע לפתרון המדיני, כי בינתיים צריך לתת לפלסטיניים בירושלים זכויות שוות ובכך יש לצפות שהאלימות תרד. במקביל, לא לאפשר לגורמים קיצונים כמו להב"ה לקחת את החוק לידיים.

הכותב: פפה אללו, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, לשעבר יו"ר סיעת מרצ בעירייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיכאל ב

    מר אללו אולי תזכיר לנו איזה חג יהודי חל עכשיו שיהודים התחילו פתאום באלימות? או באיזה בית כנסת הטיפו לפגוע בערבים? אתה יכול לקשקש עד מחר כל בר דעת יודע שהרמדאן הוא קטליזטור למהומות. אנשים כמוך תמיד יאשימו את היהודים.

  2. אא

    אולי תשמור לעצמך את דעתך? ועליך שכביכול יהודי אומרים שמור אותי מאוהביי ומשונאי אשמר לעצמי, כמה רוע יש לאנשים כמוך, שאנחנו נסבול ונוותר על הזכויות שלנו וניתן אותם לאנשים שרוצחים ובוזזים אותנו כי המסכנים לא מקבלים מספיק, אתה מגן על אנשים שכל מה שתיתן להם לא יספיק להם כי כאלה הם כמה שתיתן להם זה לא יספיק, שיחזרו לארצות אשר משם הגלו אותם ונראה שם מה יקבלו, בגלל לגיטימציה שאנשים כמוך נותנים להם לעשות את מה שהם עושים ככה אנחנו חיים, אתה מצדיק את האלימות שלהם משמע אתה שותף לפשע ומעודד אותם לעשות עוד פשעים בשם האומללות,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר