שער שכם (צילום: שלומי הלר)
שער שכם (צילום: שלומי הלר)

השלכת כוס הקפה הרותח על יהודי בשער שכם: הוגש כתב אישום בגין תקיפה ממניע גזעני

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד צעיר בן 19 ונער בן 17, שהיו מעורבים בשבוע שעבר בהשלכת כוס הקפה הרותח על עובר אורח יהודי סמוך לשער שכם, שהובילה לכוויות בצווארו - תיעוד האירוע פורסם ברשת טיקטוק

פורסם בתאריך: 26.4.21 15:53

כתבי אישום הוגשו היום (שני) נגד צעיר בן 19 ונער בן 17, תושבי מזרח ירושלים, שהיו מעורבים בהשלכת כוס הקפה הרותח על עובר אורח יהודי סמוך לשער שכם.

כתבי האישום הוגשו על ידי פרקליטות מחוז י-ם (פלילי) בבית המשפט המחוזי בעיר – בן ה-19 נאשם בעבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני, גרימת חבלה חמורה ופגיעה בפרטיות. כתב אישום נוסף הוגש נגד קטין בן 17 בגין עבירות של שידול לניסיון תקיפה ממניע גזעני, שידול לגרימת חבלה חמורה, פגיעה בפרטיות ותקיפה ממניע גזעני.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בכתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד רחל אהרוני-זאבי, מתואר כי ביום 19.2.21 בשעות הבוקר ישב הצעיר על המדרגות הצופות לשער שכם, באותה העת ישבו בסמוך אליו ארבעה נערים, מתוכם הנאשם הנוסף. הנאשם בן ה-19 ניסה פעמיים לפגוע בשני יהודים עוברי אורח באמצעות כוס קפה, "והכל מתוך מניע של גזענות", כך נכתב בכתב האישום. "מיד לאחר מכן הבחין ביהודי נוסף שצועד לעבר שער שכם. הוא התקדם לעברו והכל בזמן שהנאשם הקטין מעודד אותו בקריאות 'יאללה, יאללה', ובתנועות ידיים", כך נטען בכתב האישום.

במקביל, בכתב האישום מצוין כי נער אחר צילם את כל המתרחש באמצעות מכשיר הפלאפון שלו, בשידור חי לרשת טיקטוק והכל בזמן שהנאשם מקפיד להסתכל לעבר המצלמה ולקרוא לעברה קריאות כגון: 'צלם את הפנים'. בהמשך כתב האישום מתואר כי הנאשם הלך לעברו של אדם בעל חזות חרדית, נעמד מולו והשליך לעבר פניו קפה רותח. כתוצאה ממעשיו נגרמה למתלונן כוויה בצוואר. הוא פונה מהמקום באמבולנס כאשר הוא סובל מכאבים עזים, רועד והמום ונזקק לטיפול רפואי.

בנוסף נאשם הנער בן ה-17 בתקיפה ממניע גזעני, בגין פגיעה באנשים בעלי חזות יהודית, באחד המקרים נתן הנאשם מכה לראשו של אדם וניסה להעיף את הכיפה שעל ראשו.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

עו"ד נאיל זאחלקה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הצעיר שמואשם ששפך את כוס הקפה הרותח, מסר בתגובה: "אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. חשוב לציין שמדובר בצעיר שמתמודד עם בעיות נפשיות ומוכר למערכת בריאות הנפש. לאור מצבו, אנו נבקש מבית המשפט לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עו"ד שפל שמגן על חיות אדם. לשפוט אותם בחומרה. מזכיר את היהודים שעברו השפלות מהנאצים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר