התפרעות חרדים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)
התפרעות החרדים במאה שערים בחודש ינואר האחרון (צילום: דוברות המשטרה)

החשש של התושבים החרדיים בקו התפר: התפרעויות מצד בחורי ישיבת "שובו בנים"

בצל אירועי האלימות בירושלים בין יהודים לבין ערבים: בקהילת "שובו בנים" חוששים מהתפרעויות בערב שבועות מצד בחורי ישיבה, שעלולות להוביל לפגיעה בעוברי אורח ערבים, ומבקשים סיוע מהעירייה. העירייה: "במהלך החג מתוכננות פעילויות לבני הנוער באזור"

פורסם בתאריך: 13.5.21 19:23

המתיחות בין יהודים לבין ערבים: בקהילת "שובו בנים", שפועלת ברחוב החומה השלישית במאה שערים, חוששים כי בערב שבועות הקרוב, ביום ראשון, בחורי הישיבה יתפרעו. החשש הגדול של ראשי הקהילה הוא ניסיון לינץ' בערבים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"לקראת חג שבועות, אנחנו יותר ויותר מוטרדים ושואלים כל הזמן איך ניתן למנוע אסון נוסף כפי שהתרחש בפורים האחרון", מסביר ג', תושב השכונה ופעיל בשכונה בתחום הנוער. "רק בשבת האחרונה עפו פה בלוקים, היו פה חיכוכים ותגרות בין יהודים וערבים, חוץ מהחבר'ה שמגיעים מדי שנה פה לכביש 1, לקו התפר, כמידי ערב חג שבועות, השנה עומדים להגיע לפה כ-200 בני נוער מחוץ לשכונה, אנחנו חייבים להרחיק את הנערים מפה, על העירייה לתת לנו מקום באופן מיידי שנוכל להוציא אותם מפה, אחרת תהיה פה קטסטרופה, יש פה סיר לחץ".

כזכור, במהלך חג פורים, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים בשכונת החומה השלישית והפרו את הסדר הציבורי. הם יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי רכב של נהגים ממוצא ערבי ופגעו בכלי רכב משטרתיים. במהלך המהומות, איברהם חמד, נהג הסעות שנקלע למקום, דרס למוות את איתמר בן אבו ז"ל, בן 47, תושב מבשרת ציון, לאחר שהותקף על ידי המון בזירה על רקע היותו ערבי, עבר לינץ' של ממש, והצליח להימלט מהמקום כדי להזעיק אמבולנס עבור בן אבו ולקרוא למשטרה

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים מקיימת בשגרה פעילות עירונית למען תושבי השכונה, על ידי הגורמים השונים הפועלים בה, לרבות יחידת קידום נוער. גם במהלך החג מתוכננות פעילויות לבני הנוער באזור, המתאימה לרוח החג ולאוכלוסייה בה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר