מרוץ GFNY (צילום: רועי קפח, GFNY ירושלים)
מרוץ GFNY (צילום: רועי קפח, GFNY ירושלים)

בפעם השלישית: ירושלים תארח את מרוץ אופני הכביש GFNY

מרתון אופני הכביש הבינלאומי מניו יורק יתקיים בירושלים באוקטובר לאחר הפסקה בת שנה עקב מגפת הקורונה, ויציע לרוכבים רכיבה מאתגרת במסלולים התלולים של העיר

פורסם בתאריך: 27.7.21 11:50

ביום שישי ה-1 באוקטובר 2021, ייצא מקרית הספורט בירושלים ‎מרתון אופני הכביש הבינלאומי מניו יורק, לאחר הפסקה בת שנה עקב מגפת הקורונה. האירוע יציע לרוכבים רכיבה מאתגרת בנופים המדהימים והמסלולים התלולים של ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


‎המרוץ מתקיים ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, היזמים שון גד, יניב כהן ואילן זביב, ובהפקת חברת "כפיים".

‏GFNY ירושלים הוא אירוע המשויך למרוץ גראן פונדו ניו יורק, מרתון הרכיבה הבינלאומי הגדול והיוקרתי בעולם, המיועד לרוכבים מקצוענים וחובבנים כאחד ומציע אתגר רכיבה תחרותי בשני מקצים שונים בהתאם לכישורי הרכיבה. כ-2,000 משתתפים צפויים לקחת חלק באירוע בירושלים, שנבחרה על ידי מארגני המרוץ כמיקום אידיאלי לקיום התחרות המקצועית המאפשר רכיבה מאתגרת בנופים עוצרי נשימה.

מרוצי GFNY מוגדרים על פי סוגי המקטעים השונים המוצעים במסלול, כגון: טיפוס במדרון תלול, רכיבה ברוחות חזקות, או אתגרים משולבים. ה-GFNY מציע שני מסלולים: המסלול התחרותי הארוך שהרוכבים בו יהיו זכאים לדירוג לפי קטגוריות ופרסי פודיום, כאשר למדורגים בין 10% הראשונים לפי קבוצת הגיל, מיקום מובטח באליפות העולם של GFNY בניו יורק. מסלול זה, שאורכו 125 ק"מ, כולל 2,500 מטרים של טיפוס מצטבר.

המסלול השני, המסלול הלא תחרותי והבינוני, יאפשר לרוכבים שיבחרו בו להנות מתנאי רכיבה של מקצוענים ומדידת זמנים מחציית קו הזינוק ועד לסיום. דירוג תוצאות הזמן יופיע לפי סדר הא'-ב' של שמות הרוכבים. כמו כן, משתתפים שסיימו בין 20% המובילים בקטגורית הגיל שלהם, יהיו זכאים לעמדת זינוק במרוץ של 2022.

שני מסלולי המרוץ יוזנקו מרחבת קריית הספורט של ירושלים, בין אצטדיון טדי והארנה, ומשם ימשיכו הרוכבים לכיוון חומות העיר העתיקה. הרוכבים ייהנו מרכיבה לאורך אתרים היסטוריים מרכזיים ובהם העיר העתיקה, מגדל דוד, שער יפו, הר הצופים, האוניברסיטה העברית, תצפית על הרי יהודה, הכנסת, עין כרם, נס הרים ועוד.

כחלק מאירוע יתקיים יריד אקספו גדול במתחם התחנה הראשונה. באקספו יוצעו לרוכבים מיטב המוצרים והמותגים העדכניים ביותר בתעשיית הרכיבה ומרוצי האופניים ותתקיים במסגרתו חלוקת הערכות של GFNY ירושלים. כל הרוכבים המשתתפים זכאים לקבל חולצת מרוץ רשמית וכלל המשתתפים מחויבים ללבוש אותה בעת השתתפותם במרוץ. בנוסף, כל רוכב זוכה למדידת זמנים אישית עם שבב שימוקם על לוחית המספר שתוצב בקדמת האופניים ותשדר את הזמן בו חצה את קו הזינוק, את ציוני הדרך לאורך המסלול ואת קו הסיום. התוצאות יהיו זמינות במתחם הסיום ובאתר המרוץ. כמו כן, כל מסיימי המרוץ יקבלו מדליה.

ראש העיר משה לאון: "ירושלים מארחת תחרויות ספורט מכל רחבי העולם לאורך כל השנה. כל תחרות מביאה לעיר את הייחודיות שלה וכך גם זו. אני מברך את הרוכבים ומאחל לכולם בהצלחה. אין ספק שהמסלול הירושלמי הוא המיוחד בעולם".

הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, אילנית מלכיאור: "ירושלים מברכת על פרויקט הרכיבה הבינלאומי בנופים הקסומים של ירושלים. מדובר בפרויקט תיירותי בינלאומי ראשון לאחר שנה מאתגרת, שמהווה יריית פתיחה שתבשר הגעה של תיירים לישראל עם מאות רוכבים רשומים ממעל 20 מדינות שונות".

מחיר הרשמה למרוץ: 158 דולר (99 דולר לחברים באיגוד האופניים או בקבוצות רכיבה).

מידע נוסף באתר: https://jerusalem.gfny.com/



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר