יותם הלפרין, אנתוני בנט (צילומים: ניר קידר, chad hipolitothe canadian press)
יותם הלפרין, אנתוני בנט (צילומים: ניר קידר, chad hipolitothe canadian press)

דעה | בליץ החתמות הזרים  – הימור סביר ולא סקאוטינג מבריק

לאחר החתמת בנט, מייקר וקילפטריק הפיצה הפועל סרטון של יותם הלפרין עם לפטופ כדי להלל את המנהל הספורטיבי על הסקאוטינג המשובח. אבל לא צריך להיות סקאוט גאון כדי להכיר את הזרים החדשים

פורסם בתאריך: 1.9.21 12:10

יומיים אחרי שהפועל הודיעה על החתמתם של שלושת הזרים החדשים שהפכו אותה בין רגע מתעלומה לקבוצה, המועדון שחרר סרטון שמרים ליותם הלפרין ומראה אותו עובד עם הלפטופ בכל מיני סיטואציות לא לפטופיות, כמו בזמן שכיבה על שולחן המסז’ים. אם הנהלת הפועל היתה הלשכה לשעבר של ביבי, עוד הייתי חושד שהבחירה בסרטון שכל כולו הלפרין נועדה לצרוב נרטיב לפיו ההחתמות הן “שלו”. אם הן יתבררו ככשלון – זה עליו. אלא שהנהלת הפועל מורכבת מאנשים סבירים יותר, ולכן אני מאמין שהם אשכרה רצו לפרגן לאיש שכנראה עבד קשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


מה שגרם לי להרים גבה בסרטון של הלפרין היה דבר אחר. הלפטופ, עוד מימי דן שמיר, הוא הרי שם קוד לסאקוטינג דקדקני ונבירה בנתוני שחקנים, סוג של “מאניבול” גרסת הלבנט. הבחירה לעשות סרטון שלם שמסתלבט על זה שהלפרין צמוד ללפטופ שלו בעצם נועדה לשדר את המסר הבא: בזכות זה שיותם שלנו חולה סקאוטינג, הצלחנו להחתים עבורכם שלושה חבר’ה לא הכי מוכרים שבסוף יתגלו כפגיעה בול.

הענין הוא שהמסר הזה לא תואם את מה שקרה במציאות. אין לי מושג מה מידת החיבור בין הלפרין ללפטופ ועד כמה הוא גיק של דטה, אבל בשביל להכיר את ת’ון מייקר, אנתוני בנט ושון קליפאטריק ממש לא צריך לפטופ והבנה בסקאוטינג, מספיק להיות קצת בעניינים ב-NBA וביורוליג. אני חושב שמה שהביא את הלפרין לבחור במייקר ובנט (אני משאיר את קליפאטריק מחוץ לדיון כי הוא שחקן מוכח ומצוין) לא היה מסע שהוא עבר במחוזות הסקאוטינג שנגמר באסם באינדיאנה, שם התרוצצו השניים יחפים וחיכו לעולם שיגלה אותם.

לדעתי, הלפרין הביט במייקר ובנט ובהשתלשלות העניינים הטראגית המכונה “הקריירה שלהם” וראה שם קצת מעצמו. אנשים קצת שכחו, אבל ההצטרפות של הלפרין להפועל היתה צעד שגאל את הקריירה שלו, שלא ממש ברור לאן הלכה עד אותו הרגע. הלפרין אומנם לא אכזב בענק כמו מייקר ב-NBA או נחשב פלופ המילניום של הדראפטים כמו בנט, אבל חשוב לזכור שהוא התחיל את הקריירה בגיל 17 תוך הבטחה שמדובר בקטש הבא ובדיעבד לא הצליח לככב במכבי בשום שלב. לא חשבתי בזמנו, וגם היום אני לא חושב, שהציפיות מהלפרין היו ריאליות (בעיקר כי הוא לא היה אתלט ולא היתה לו חדירה ראויה לרמות הגבוהות, ובמובן הזה הבחירה בסיבוב השני של הדראפט רק הגדילה את גובה הציפיות ממנו), אבל זה לא משנה את העובדה שמבחינתו – החוויה של לאכזב ולא לעמוד בציפיות היתה דומיננטית מאוד בשנותיו ככדורסלן.

ההימור שהפועל לקחה עם מייקר ובנט הוא סביר בסך הכל, כי הכשרון שלהם גדול מדי בשביל לא לנסות. מה שכן, הבחירה לקחת את ההימור הזה היא צעד ניהולי, ולא צעד שנשען על סקאוטינג ואמונה ביכולת של המערכת להצמיח שם אלמוני לכדי כוכב. מענין אם ביום שבנט או מייקר חלילה יישלחו לארוז מזוודה, מישהו ימצא דרך להזכיר לאוהדים שמלכתחילה היה מדובר בפרויקט אישי של הלפרין.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר